Je hoeft geen skill points in te zetten op Alchemy om zelf bommen te maken, dat behoort gewoon tot de basismogelijkheden van Geralt vanaf een bepaald level.
Kwestie van het diagram vinden en de ingrediënten verzamelen, dan kun je zo'n bom maken onder Alchemy, tabblad "bombs".
De potion "Swallow" consumeren en je Vitality blijft her-genereren voor een bepaalde tijd tijdens een gevecht. Dit geeft meer rust dan het constant zelf consumeren van voedsel...
Wanneer je vol voor combat gaat zou ik tijdens lastigere gevechten ook altijd de potion "Thunderdbolt" bij de hand houden. Dan krijg je tijdelijk een 'attack-powerboost', meer schade per aanval.
Mutagens kun je voor zover ik weet niet consumeren om jezelf te 'healen', deze zijn enkel bedoelt om een extra overall boost te geven aan je character of een groep skill points.
Het effect is permanent op Geralt.
Een groep van drie combat skillpoints combineren met rode mutagens levert volgens mij procentueel het meest op dan wanneer je een mutagen over bijvoorbeeld een gemixte groep zou activeren. Blauwe mutagens stimuleren Signs, groene voor je Vitality.
Verder kun je met mutagens ook Decoctions brouwen voor tijdelijk (vaak zeer sterke) effecten tijdens gevechten, of ze kunnen nog ingezet worden voor de later toegevoegde 'Mutations'.
Laatst bewerkt: 6 jan 2020
Yellow 13 vindt dit leuk.