Het vreemdelingenbeleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 aug 2003.

  1. JaN Nl

    JaN Nl Just another guy

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk zijn er zat goede buitenlanders bij... maar er is een grote groep marokanen (KUT MAROKANEN WELTERVERSTAAN!!!!) die de hele boel verzieken, net als antilianen en nog een paar etnische minderheden. deze denken dat de straten met goud beklonken zijn, maar dan kom je slecht uit hier. iedereen moet werken hoe dan ook. 't zou verkeerd zijn iedereen over 1 kam te scheren maar ik denk dat als allochtonen 2 misdaden hebben bestaan ze terug moeten naar hun eigen land. wil je jouw herkomst land niet vertellen? fine, dan kan je naar het uberwarme siberie....
     
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    laat me eerst even iets duidelijk maken: ik ben absoluut geen rascist en ik respecteer elk geloof en nationaliteit, bepaalde stukjes hier vind ik dan ook klinklare onzin (robbertos, Ugamer bijvoorbeeld). Iedereen die in problemen zit en in zijn eigen land niet mag leven/voor zijn mening uit mag komen, moet door een ander land asiel verleend worden. Dat vind ik goed van Nederland....

    Maar als je bedenkt dat sommige landen vrijwel geen vluchtelingen toelaten, en vluchtelingen naar landen als Nederland en Duitsland komen, omdat die bekend staan als toegankelijk (wat begrijpelijk is vanuit hun standpunt), komen meer en meer buitenlanders naar Nederland, en zal gezinshereniging ook aan de orde moeten komen, en komen uiteindelijk de familieleden dus ook hiernaartoe...

    Zo blijft het een hele tijd doorgaan, en ik denk dat uiteindelijk net als in de VS zal zijn; de helft van de bevolking is niet van geboorte Nederlands... en DAT vind ik fout, het blijft toch Nederland, en niet Nederrokko, of Nederkije (Turkije en Marokko gebruik ik hier omdat daar de meesten vandaan komen)... en Nederlands wordt dus steeds minder Nederlands imo...

    dus nogmaals, iedereen moet de hulp krijgen die hij moet krijgen, maar Nederland is volLER dan bijvoorbeeld Zwitserland of Oostenrijk... daarom vind ik dat er nu iets aan gedaan moet worden, strengere toelaatingseisen liefst...
     
  3. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    35 jaar WAO en geen woord nederlands kunnen spreken vind ik redelijk goede indicaties dat iemand daar weinig voor voelt
    (Rene steegmans incident (ouders van de dader dus))

    als zij niet onze taal willen leren, dan willen ze dus geen deel uitmaken van de nederlandse gemeenschap, DUS hebben ze in nederland niets te zoeken.......
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het grootste probleem met dit vraagstuk is dat men niet naar de kern van het verhaal kijkt en dat is dat je hebt te maken met klootzakken PUNT. Het klootzak zijn is niet kleur gebonden. Je hebt blanke klootzakken, zwarte klootzakken, bruine klootzakken etc. etc. Een klootzak is een klootzak PUNT. Ik denk dat je het probleem op deze manier een stuk makkelijker kan aanpakken.

    Begin nou bijv. eerst te stoppen met het publiceren van de etnische achtergrond in krantenartikelen over bijv. geweldsmisdrijven.
     
  5. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    de oplossing van het probleem moet je niet bij de media zoeken, want het is natuurlijk BS om te zeggen dat het klootzakken zijn, omdat er zoveel allochtonen negatief in het nieuws komen:{


    btw. sommigen vinden het blijkbaar een vreemde gedachte om buitenlanders terug naar herkomst te sturen als ze zich misdragen, omdat nederlanders ook niet worden uitgezet, het verschil hierin is, dat "asielzoekers" (and alikes) hier zijn gekomen om zogenaam een beter bestaan op te bouwen, als je je misdraagt(lees: geweldsdelicten en dergelijke) dan ben je dus niet in staat om een goed bestaan op te bouwen, je hebt dan je kans hier gehad, en verspeelt, zeg maar dag met je handje.....
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  6. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee! Waarom ophouden met publiceren ervan? Want dit geeft juist het belangrijkste punt weer! Het zijn juist de allochtone klootzakken die de ellende veroorzaken! En dat is niet discrimineren, dat is een feit! En daarom staat dat erbij in kranten e.d. Allochtonen (niet allemaal overigens) komen gewoon vaker in aanraking met de politie en zijn meer betrokken bij misdaden. En dat is gewoon belachelijk als je bedenkt dat ze hier naartoe zijn gevlucht. In plaats van dankbaar zijn doen ze dit... En nogmaals, niet allemaal, er zijn er ook waar je nooit iets van hoort en waar je geen last van hebt. Maar de media doen gewoon hun werk: feiten weergeven.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  7. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Tussendoor, wat verstaan jullie onder buitenlander oftewel allochtoon:{
    Ik heb een Nederlands paspoort, ben hier geboren, ben van Antilliaanse AFKOMST, dus ik voel me dat niet maar NL-er.
    Ben ik een BUITENLANDER, als ik een fout maak moet ik oprotten?



    Voor de niet zoveel wetende onder ons:Iemand van de Antillen heeft altijd een NL paspoort,omdat het NL grondgebied is.
    Dus hoe wil je Antillianen eruit zetten?
    Jij zet toch niet een NL er eruit?

    Over immigratie: waarom moeten minder Turken,marrokanen, suri's anti's enz komen, terwijl onze regering wel het oostblok erbij haalt, mogen zij wel hier komen???
    Buitenlanders worden altijd slecht afgeschilderd in de media en ik laat niet een klein groepje paardeneukers het voor mij verneuken.

    Mijn integratiebeleid: Strengere inburgeringscursussen, douane beter laten controleren en illegalen eruit flikkeren.
     
  8. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    het is niet zo dat als ze een fout maken ze moeten oprotten, maar bijv. mishandeling of wat dan ook, kan ik niet echt indelen onder de category: foutje

    het is ook niet dat we nederlandse schotjes wel willen hebben, maar die kunnen we moeilijk zomaar naar een willekeurig land sturen
     
  9. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    nou nlers zijn braafO-) O-)

    en mishandeling is wel erg jah........
    maar of wij alleen dat doen........................:{
    jullie kunnen nlers niet wegsturen dus dat is dus hun snel vergevenO-)

    (met vergeven bdoel ik: geen kritiek... en niet dat de politie alleen op allochtonen jagen hoor, zij doen hun werk prima;))
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Onzin, en tuurlijk moet je geld hebben anders kom je nergens.
    Maar in Amerika heeft men meer te zeggen als in Nederland, je mag zelf met je congreslid even een kopje koffie drinken etc.. in het Capitool.. het is gewoon onzin op je woede af te reageren omdat bush jouw niet aan staat.

    ??? waar praat jij over? beweer jij dat Japan aanvallen slecht was? die atoombom moest wel , praten en normaal oorlog voeren ging toen niet, japan moest stoppen en ze deden het niet.. paar jaar verder Vietnam, dit is misschien wel een grote fout geweest, daarna Golf oorlog 1, Daar hadden ze het recht om te helpen. Koweit had gewoon geen middelen om Saddam tegen te houden..
    Afganistan, door deze oorlog is wel het grootste gros van de Taliban verdreven (/Osmama bin laden volk) en de mensen daar toch wel iets prettiger...
    Irak oorlog(Golf 2..) Saddam deugt voor geen meter, dat snapt iedereen.. Massa vernietegings wapens heeft die gast ook wel (Ali-hassan aka Alichemicali had ze al eens gebruikt) , nee? zeker wel, want waar is dat Antrax gebleven? en die X-gassen?

    Mensen beginnen nu op Amerika af te reageren dat deze oorlog misschien niet goed was geweest, maar ten eerste ze hebben +/- 50% van de meest 'erge' iraaksen opgepakt (inc Saddams Zonen -- dood)
    Tevens moet je er aan denken dat irak veel groter is als Nederland. Dat wil dus zeggen dat overal die wapens kunnen liggen, en dat duurt even voordat je ze kan hebben..
    zoektoch naar Chemische wapens duurt niet 90 minuten of 5 maanden. dat kan nog echt wel even duren..
    en geloof mij, Ze zijn er..!
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  11. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Robbertos, waren het niet de Christenen die vroeger met geweld iedereen bekeerden, staat dat in de Bijbel nee, maar wat gebeurde er? Zo zijn er zat dingen die niet kloppen.

    En ja dat die allochtonen hier komen voor het geld begrijp ik ook wel. Door wie worden ze arm gehouden ja door het Westen. Dus gaan ze daar maar geld halen. Was het niet zo dat het Westen ooit eens de andere landen heeft "ontdekt" ;) en de bewoners van die landen uitgezogen? Is het dan gek dat ze hierheen komen. What goes around comes around.
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Veel landen worden misschien arm gehouden door het westen, maar ook veel worden geholpen erdoor, en vaak is het ook een dictator etc..
     
  13. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje stom om het westen de schuld hiervan te geven he? Wij houden die landen helemaal niet arm. Er gaat juist flink wat geld naartoe en je zou eens moeten weten hoeveel schuld het Westen al kwijt gescholden heeft aan die arme landen. Het probleem daar is corruptie! Dat geld verdwijnt naar bepaalde groepen mensen! En dat is niet de taak van het Westen om dit op te lossen. En als we dat wel zouden doen dan leveren jullie commentaar. Kijk maar naar de kwestie Irak/Afghanistan.

    En dan nog wat over dat godsdienst geweld. Dat de christenen met geweld hun geloof opdrongen e.d. Hoe lang is dat geleden!? Tegenwoordig mag je verwachten dat volkeren ver genoeg ontwikkeld zijn om in te zien dat dit totale waanzin is! Helaas denken ze hier binnen bepaalde godsdiensten anders over... We leven niet meer in de Middeleeuwen, tegenwoordig bestaan er andere manieren om problemen op te lossen. Geen terrorisme in ieder geval!
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Jaja, het westen pleit voor een open markt, maar ondertussen kost het Afrika nog altijd meer om een koe te exporteren naar Europa ipv te importeren. Nee, we houden de arme landen niet arm. De westerse wereld wil er voornamelijk aan verdienen, nieuwe afzetmarkten weet je wel. Als met name Amerika namelijk geen nieuwe afzetgebieden creeert, dan is het land binnen no time failliet (sterker: op papier ZIJN ze dat al!!!).
     
  15. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, natuurlijk beschermen we ons zelf! Heb jij ooit al eens gekeken bij een klein boerenbedrijf hoe moeilijk het is om daar te bestaan? Die mensen komen amper rond en dat terwijl ze zelfs nog subsidie krijgen! Als we ons niet zouden beschermen op de manier zoals jij beschrijft dan zouden deze mensen failliet gaan. En t lijkt me logisch dat je je eigen mensen in je eigen land beschermt toch?

    Arme landen moeten gewoon beter leren omgaan met het geld dat ze krijgen. Miljarden en miljarden schuld hebben ze (waarvan het grootste deel niet eens meer terug betaald hoeft te worden) en ze bereiken niks. Ze moeten de problemen in eigen land eens oplossen en niet op t westen lopen zeiken. Dan zouden we hier ook wat minder problemen hebben met allochtonen. Dan zouden ze gewoon in eigen land kunnen blijven en een bestaan op te bouwen. En daar heb je het probleem alweer... Als ze allemaal massaal weg vluchten naar andere landen wie moet hun land dan opbouwen? Als er iemand al een beetje geld heeft daar gebruikt ie dat geld om naar bijvoorbeeld Nederland te verhuizen. Stom! Zo wordt t nooit wat in eigen land en kan iedereen die daar woont wel weg trekken. Als dat nou eens opgelost wordt dan zijn we al een heel eind.
     
  16. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Amerika is ook verantwoordelijk voor het ontstaan van het regime van Saddam Hussein, en hetzelfde geldt voor de taliban, alle oorlog die ze nu maken, is het gevolg van de puinhoop die ze er een aantal jaar geleden van gemaakt hebben, en er waren aanslagen voor nodig om tot hen door te laten dringen wat voor een puinhoop het eigenlijk was.....niet echt iets om ze voor te eren...
     
  17. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt nederlanders niet uitzetten want ze komen uit nederland.... dat betekent niet dat ze alles zomaar mogen doen, maar de mogelijkheden voor de straffen liggen ietwat anders
     
  18. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja het geld verdwijnt naar corrupte lui die voor westerse bedrijven erg belangrijk zijn. Zonder die corrupte lui zouden veel westerse landen geen olie/diamanten etc uit die landen kunnenhalen. Maar leg dan eens uit hoe die arme landen aan geld moeten komen als de oliebronnen/diamantmijnen/etc. in handen zijn van westerse bedrijven die vervolgens ook nog eens het overgrote merendeel van de opbrengst in hun zak steken.
     
  19. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    kwestie asghanistan had niets met geld te maken, hoor
    en irak officieel ook niet, en zeker niet om het dan maar eerlijk te gaan verdelen, als je dat denkt, ben je wel ontzettend naief, wie denk je dat er nu grote orders binnenkrijgen voor het herstel van irak....juist, amerikaanse bedrijven....

    wat verwacht je dan, dat oliebedrijven etc alles zomaar weg gaan geven??? ze zijn zeker helemaal gek.....:{ bovendien, als je het daarvan moet hebben.....ga gewassen verbouwen, of vee houden dan ofzo...
     
  20. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Och ja inderdaad, mensen uit Afrika moeten natuurlijk niet gaan denken dat ze recht hebben op de grondstoffen die in hun land in de grond zitten. Het idee alleen al dat ze daar denken dat ze uberhaupt ergens recht op hebben |:-
     

Deel Deze Pagina