1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] DOOM: Eternal

Discussie in 'Games' gestart door Servantes, 10 aug 2018.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Laatste delen waren wel superslecht in die serie.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Maximaal voor één wapen denk ik, als in "swap to previously used", als deze optie bestaat. En dan op en neer schakelen. Er zijn op de controller niet genoeg knoppen om via hotswap je hele arsenaal te gebruiken. Daarvoor heb je een toetsenbord nodig.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Moet zeggen dat m'n mening over Doom toch wel 180 graden is gedraaid. Man, wat is dit dik. Het is zo fucking wreed en smooth allemaal. Ben nu in het laatste gedeelte van Doom 2016 en het is werkelijk waar compleet gestoord wat ik allemaal op m'n beeldschem te zien krijg.

    Helemaal als je dan zo'n Rage powerup krijgt, dat je gewoon omstebeurt elke demon helemaal aan puin ragt. Dan pak je die fucking zieke laserbeam er weer bij en daarmee spletter je ze helemaal uit elkaar. Gecombineerd met die verschrikkelijk brute opzwepende muziek en ik kan niet anders dan concluderen dat ik hier stiekem toch best wel een lichtelijk opgezwollen penis van krijg. Ammo is niet zozeer meer echt een probleem, gewoon goed zoeken, uitvogelen wat je aan puin wilt laten maken met het arsenaal aan wapens die je hebt, en op strategische manieren je chainsaw gebruiken (levert veel ammo op). Dan nog maar verder te zwijgen over de hoeveelheid powerups die je op je wapens kan pompen, waardoor je hierdoor nog lekkerder zal gaan.

    Als Eternal bovenstaand verhaal x4 is, ga ik ook maar even uit voorzorg alvast een afspraak maken bij de dokter of ik niet lichtgevoelig ben voor eventuele toekomstige epileptische aanvallen. Jesus christ wat is dit intens.

    Eternal weer aangeschaft, na uitspelen Dom 2016 aan beginnen. Zie hierin ook wel echt een flinke afwisseling qua omgevingen, en dat is alleen maar fijn, want af en toe werd ik toch wel een beetje moe om blijvend in die science complexen van Mars rond te struinen (geef toe: de Hell levels zijn altijd het leukst). ZIN IN
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2020
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Recka. Maak die afspraak alvast maar. :p
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Jezus Doom Eternal. Na 2u spelen ben ik gewoon uitgeput
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geen Stijl noemde het al een halve psychose. Eens?
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    JEZUS GASTEN DOOM ETERNAL IS INSANE
     
    NuclearGoat vindt dit leuk.
  8. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Waar ben je nu?
     
  9. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Uitgespeeld op de makkelijkste setting. Enorm gave rollercoaster shooter ADHD game. Online niet aangeraakt. Van mij mag er zeker te weten een Doom Omega?? komen! Ga pas aan de 2de run beginnen met de Series X.
     
  10. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Doom 2016 aanschaffen of meteen voor eternal gaan?
     
  11. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Beide.

    Doom 2016 staat in gamepass. En daarna aan Eternal beginnen. Niet nadenken gewoon doen.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Pas in de snow world.

    Moet wel zeggen dat deze game veel meer Arcade is. Poortjes die pas opengaan (waarvan je dan een cutscene ziet), als je alle enemies hebt gekilled, kiddy ogende arcade powerups die er liggen..wat dat betreft vind ik deze look&feel wel een stuk minder dope dan de Doom uit 2016, die gewoon meer cinematig oogde en gritty.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Die arcade powerups had DOOM 2016 ook volgens mij. Vind inderdaad wel dat de gritty DOOM sfeer een beetje ontbreekt (komt ook door sommige demons die er meer cartoon uitzien dan horror), maar is wel weer positief dat er heel veel variatie zit in omgevingen. In plaats van alleen maar Mars en een beetje hel.

    Maar ben zelf ongeveer halverwege de game. Is denk ik wel 1 van mijn GOTY games. Al is er tot nu toe dit jaar echt geen reet uitgekomen..
     
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Een andere game van de serie speel ik opnieuw. Alleen wil ik die nu uitspelen :D, namelijk Doom 3. Ik heb me echt heel erg vermaakt met Doom 2016 en Doom Eternal zal er ongetwijfeld ook een keer in huis komen... alleen mis ik in die games toch dat horror element vol jumpscares. Doom 3 doet dat zo goed :).

    Van mij mogen ze een keer komen met Doom 4, of wat voor cijfertje of naam achter de game-title, inclusief het horror sausje. Dat past perfect in de Doom-serie.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Doom 3 was eigenlijk het enige deel met de horror jumpscares. De rest is altijd pure fps geweest, met de nadruk op actie.

    Probeer eens Dead Space, Janter. Die game zou jou weleens kunnen bevallen als het jou om sfeervolle SF/horror gaat.
     
    janter, Yellow 13 en Servantes vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Die zou ik wel digitaal willen, alleen kan je op de Xbox One geen Xbox 360 games meer kopen zonder creditcard =(
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dead Space 1 en 2 zijn ook op Steam te koop. Game draait ook prima op PCs, met muis/toetsenbord of met een controller.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Jup, klopt. En je had dan nog die add-on van Doom 3, maar of dat ook horror was weet ik niet maar I guess dat het wel zo was.

    Maar Doom 3 was niet alleen eng, ook retespannend! Een typische corridor shooter net als de Quake serie (wat is daar na Quake 4 en die MP game mee gebeurd zeg?). Door die kleine ruimtes merk ik nu nog steeds hoe lastig dat spel wel niet kan zijn op Veteran. Continue links rechts links rechts... en dan op de achterground hoor je weer dat een nieuwe demoon gaat respawnen. Heerlijk!

    Dead Space heb ik gespeeld en beviel me goed wat ik me nog kan herinneren. Alleen heb ik die niet uitgespeeld wegens mijn overgang naar de PS4 geloof ik. Naja uitspelen hoeft niet altijd natuurlijk :).
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Check ook eens Bioshock of Prey, als je van sfeervolle FPS games houdt. Iets minder op alleen maar actie gericht en vooral ontzettend spannend.
     
    janter, Zumpelvelder en Killamonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina