1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ah welke berekening heb je hier voor gebruikt?
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ben je familie van Jensen?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Nee joh.

    Vraag me soms wel af of het allemaal echt wel waard is en gewoon geen lockdown voor de ouderen bijv. But ok. Ik word langzaam toch gebrainwashed door die GEK
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Het gaat ook niet alleen om de ouderen, het gaat er om dat de zorg niet overbelast raakt en dat iedereen die zorg en IC nodig heeft, dat kan krijgen. Je kijkt nogal te beperkt op die zaken. Kap gewoon met die filmpjes te kijken.
     
    Kimi NL, Zifnap, fredfenster en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik ben het eens met je. Holy shit. :p
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Wat vinden jullie van winkels die nu worden geopend om mondkapjes te verkopen van 5-10eu per stuk?
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Uiteraard moet je wel kappen met Jensen kijken. Maar:

    Ouderen, zorg, argumenten zijn bekend en we weten allemaal waarvoor we het doen. Maar de (wereld)economie (meer dan) een jaar platleggen kan enorm verstrekkende gevolgen hebben. Niemand heeft hier echt de volledige waarheid, maar ik ben hier wel enorm bang voor.

    Als we straks de zorg van onze ouderen niet meer kunnen betalen omdat er niemand werkt is ook iedereen weer pissig. Groepsimmuniteit gaat niet gebeuren dus eigenlijk ligt alles (half) plat tot elk persoon is ingespoten met een vaccin (niet wanneer beschikbaar). Hoe groot wordt de druk op mensen die wel werken. Allemaal enorm onbekend

    Ik denk niet dat ik persoonlijk anders zou beslissen dan de huidige maatregelen, maar iets verder kijken individuele kwesties of IC capaciteit is niet heel vreemd. Het is alleen niet echt heel menselijk, je kijkt dan naar het grote plaatje.
     
    Taab, Yellow 13, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ja precies dat dus.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    En wie zegt dat dit niet gedaan wordt dan? Bezit iemand hier het hele plaatje dan?
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    De wereldeconomie ligt plat?
    Die memo heb ik ff gemist.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Volgens mij zijn argumenten over de wereldeconomie vooral ingegeven uit de angst om welvaart te verliezen. Er is genoeg capaciteit om die ouderen te helpen, er is alleen wat creativiteit voor nodig om die aan te boren. Dat er geen geld zou zijn om de ouderen te helpen laat toch eigenlijk zien hoe geperverteerd in een monetaire samenleving de opvatting van waarde zijn. Ik bedoel, van alle dingen die mensenlevens redden (beademingsmachines, zorgpersoneel, mondkapjes, medicatie, latex handschoentjes, ziekenhuisbedden) is geld er geen. En nee, geld is ook geen vereiste om die andere dingen te kunnen inzetten. Behalve in onze monetaire en transactionele manier van bepalen wat waarde is, kan een abstract fenomeen als de wereldeconomie de bovenhand hebben in een conflict met het overleven van de boomers.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Ik vind het juist compleet humaan om te praten over de waarde van een jaar in een mensenleven. Want iemand moet dat toch betalen? En niet de patient zelf.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik ga nu even als Fredje klinken. Eigenlijk is het in dit soort situaties grappig om te zien dat de economie eigenlijk niet het hulpmiddel is dat het zou moeten zijn, maar een hoofddoel dat vervolgens in elkaar stort als we ons moeten focussen op een ander doel als algemene welzijn of een wereldwijde ramp. Ergens is er dan toch iets mis met het huidige systeem.

    Dit is slechts een grappige observatie. Ik begin niet in een communist te veranderen door al die dagen in huis. :+
     
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Ik ben het met jullie allemaal eens hoor. Mijn punt was gewoon dat het heel moeilijk is. En ook geen zin om zoveel te typen.
     
  15. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    De wereldeconomie representeert veel meer dan alleen maar geld. Doordat alles op slot zit vluchten investeerders naar de dollar en worden de kosten van voedselimporten van ontwikkelingslanden veel duurder. Dat resulteert in een groei van 200 miljoen mensen geconfronteerd met acute hongersnood.

    De dood van oma is een tragedie, maar voor de meesten zijn die 200 miljoen slechts een statistiek.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    In een monetaire transactionele samenleving moet iemand dat inderdaad betalen. Maar geld is natuurlijk niet de brandstof waar medische zorg op draait.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dit is gewoon een onwijs discussiepunt. Elke arts krijgt hier mee te maken, en elke arts worstelt hier onwijs mee omdat de politiek hier zich lekker van afstandig houdt. Elke keer roepen ze weer op tot een discussie van wat het laatste levensjaar nu eigenlijk waard is (en die afweging moeten ze altijd weer maken). Dat gaat vaak 'fout', overbehandeling is iets wat aan de orde van de dag is in Nederland. Dat zelfs de kwaliteit van het leven van de patient achteruit gaat.

    Dat jij dan roept dat het geperverteerd is vind ik vreemd. Ik vind het pas écht pervers dat wereldvreemde politieke partijen discussies voeren over levensbeëindiging puur uit politieke overwegingen om de achterban tevreden te houden. En wie zegt dat we creatief moeten zijn om bepaalde mensen hun leven met een jaar te rekken? Wie bepaalt dat? Artsen? Patienten? Of de politiek in de vorm van monetaire steun?

    Volgens mij moeten we eens afstappen van het idee dat iedereen zolang mogelijk moet worden geholpen, en iedereen die het daar niet mee eens is niet beschuldigen dat ze bang zijn hun welvaart te verliezen.
     
    B Tender, Sliv en Jorrie vinden dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het ging om het dilemma mensenleven vs. wereldeconomie, specifiek veroorzaakt door deze calamiteit. Daar reageerde ik op. De punten die jij aandraagt zijn algemeen, worden nu wel wat meer aangestipt, maar zijn veel breder dan waar ik het over had. Dat is dus een andere discussie. Waarom vind je vreemd dat ik de betekenis die aan waarde wordt gegeven geperverteerd noem? Abstracte getallen in een computerdatabank of op een stukje papier of metaal vind ik een geperverteerde uitleg van waarde zoals die door bijvoorbeeld menselijke inspanning wordt geleverd (in de vorm van productie). Net zoals ik het pervers vind als de waardering van de gezondheid van de wereldeconomie hoger is dan de gezondheid van mensen. Verder heb ik niet iedereen die ... beschuldigd. Probeer gewoon op mijn argumenten in te gaan in plaats er steeds shit bij te verzinnen. Ik heb geen zin om in iedere discussie die ik met je voer de stromannen te moeten aanwijzen.
     
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Uiteindelijk schrijven jullie 2 toch altijd lekker tegen elkaar op.

    Zoveel is er gelukkig nog niet veranderd in de wereld: goed om te zien.
     
    Zifnap, fredfenster en Tyrant vinden dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar..
    Hoezo?
    Hoe zou arbeid dan moeten worden beloond?
    En de wereldeconomie hangt direct samen met de gezondheid van mensen. Dat is niet iets kapitalistisch maar een causaal verband. Maar er geldt niet direct dat als je er nóg meer geld inpompt dat de gezonheid van de mensen dan nóg verder vooruit gaat. Er zit een plafond in die curve en het is goed om het daar over te hebben. Daar is helemaal niks pervers aan, dat is biologie.
     

Deel Deze Pagina