1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Partijen?
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  2. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Jorrie vindt dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zou jij een samenleving zonder politie wenselijk vinden, of een politie zonder wapens, nu als de politie als ik je goed lees ons niet veilig houdt?

    Maar het is inderdaad zeer niet OK dat dergelijke beslissingen op onjuiste argumenten is gebeurd.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja, politie afschaffen is zeer wenselijk.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Leger gebruiken voor handhaving, werkt bij Tropico ook goed.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nu vond ik je de afgelopen weken prima te pruimen m.b.t je comments ... maar dan dit.

    Scheer je nu zelf niet alles over één kam?
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het is een tijdje terug ook over mijn opvattingen omtrent autoriteit gegaan. In het kort komt het erop neer dat ik hiërarchie onwenselijk vind en in dat beeld is geen plaats voor een politiemacht. Verder denk ik dat een samenleving op betere manieren kan omgaan met mensen die gedrag vertonen dat de wet verboden heeft, zowel ter voorkoming als ter genezing.
     
  10. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Interresant.

    Beter als in geen enkele instantie of persoon die mensen verantwoordelijk kan houden voor daden?

    Of hoe zie je dat voor je?
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hopelijk was die 25% dan inclusief het Braziliaanse Almere-Haven
     
    Kimi NL, Reckuuza en Jimmy J. vinden dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mwah, niet echt interessant. Fred gelooft niet dat een samenleving rotte, luie appels heeft. Dat maakt dat soort idealen precies wat ze zijn: idealen.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hangt af van de samenlevingsvorm, maar iig geen hiërarchisch hoger gepositioneerde instantie of persoon.

    Jij hebt niet opgelet destijds lees ik al
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dit is toch een utopie ... kom op man, gaat nooit werken. Als jij gelooft dat mensen 100% de wet (of geen wet) naleven, elkaar aanspreken/corrigeren waar nodig ... dan adviseer ik je toch om de geschiedenis boeken er weer bij te pakken :+ Er zal altijd (ja, altijd) iemand op staan die de touwtjes in handen wil nemen.
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Politie staat helemaal niet hiërarchisch boven de maatschappij. Of boven jou.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Lees zelf maar een geschiedenisboek, want er zijn al zulke gemeenschappen geweest, gedurende de gehele geschiedenis. Je hebt geen argument dat het niet zou kunnen, behalve een soort magische voorspellende spreuken dat er altijd iemand zal opstaan. Maar deze samenlevingen zijn lang niet allemaal gevallen omdat er interne problemen ontstonden over de afwezigheid van heerschappij en wetgeving, maar juist door externe dreiging vanuit samenlevingen die autoritair/hiërarchisch zijn ingericht.

    Wel waar. Ik moet gehoorzamen of er zijn consequenties. Zij mogen wapens en geweld gebruiken, ik niet. Creëert toch echt een bepaalde machtsverhouding.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben ik het wel mee eens, dat er een zekere machtsverhouding bestaat.
    Zo'n samenleving zal best eventjes werken 'in het klein' in een (gated) community van gelijkgestemden.. Maar voor de hele wereld... naah. Ik moet The Purge weer eens gaan kijken trouwens :)
     
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ook in het klein niet man. Zet 3 apen bij elkaar en je hebt binnen 10 minuten een leider.

    "Lees zelf maar een geschiedenisboek" staat bij mij op dezelfde lijn als "word wakker" trouwens.
     
    Rampage vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina