1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Is ook een twitteraar (maar natuurlijk wel veel meer dan dat).
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Gewoon Jan Boskamp permanent aan tafel gooien en je hebt een topprogramma.

     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Social media ook in brand ... veel vrouwen die melden dat ze verkracht zijn tijdens game conventies of andere bijeenkomsten. Oef. Sommige met bewijs en sommige die er 'n slaatje uit willen slaan.

    Straks moet je als man zijnde nog met een contract gaan lopen waarin staat dat je wel degelijk sex hebt gehad met toestemming.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ja of gewoon geen seks hebben met iemand die dat niet wil?
    Dat kun je zelf wel bepalen lijkt me.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Geen seks hebben met iemand die dat niet wil, d'oh.

    Maar wat als de vrouw nu ingestemd heeft; seks heeft gehad en daar jaren later een slaatje uit wilt slaan? Zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw iemand ten onrechte beschuldigd en een leven verwoest. Kijk even naar de shit die Depp over zich heen heeft gehad? Het is schrijnend dat een man al hangt voordat hij uberhaupt de kans krijgt om zijn tegenwoord te geven. Prima dat we snel conclusies trekken als het gaat om iemand die verkracht is ... maar de tegenpartij mag ook gehoord worden lijkt me? Lijkt bijna dat als een vrouw iemand beschuldigd (zonder enige vorm van bewijs) dat de man bij voorbaat al kansloos is?

    Ik vind het dikke prima dat vrouwen nu aangeven wat er allemaal gebeurd is en ja, er zal ook wat moeten veranderen ... maar je gaat mij niet wijsmaken dat elk verhaal waar is.

    EDIT
    Even iets uit persoonlijke hoek ... jaren geleden heb ik iemand leren kennen in het noorden van het land. Klikte het prima mee. Aantal dates gehad. Verder rustig de kat uit de boom gekeken. In de 6 maanden dat we elkaar hebben gezien hebben wij ook seks gehad. Echter ging het de laatste 2 weken steeds slechter en kregen we vaker ruzie tot we uiteindelijk besloten uit elkaar te gaan. Voordat het zover was (en ik mijn spullen had gepakt) hebben we nog 1x seks gehad ... en ja, dat wilden we beiden ... 2 weken na het laatste contact kreeg ik via MSN (jwz) het bericht dat ik haar aangerand had. Eh? Wat? Heb je enig idee hoe dat voelt als je zoiets voor je kiezen krijgt? Jezelf van geen kwaad bewust zijn en als "vrienden" uit elkaar gegaan zijn ... en dan dit? Dat voelt bijzonder klote kan ik je vertellen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2020
    B Tender vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574

    Ja het is kut maar jij deed vermoeden alsof je de bak in kan draaien maar dat heeft niks te maken met dit:

    Je hebt als vrouw altijd al die mogelijkheid gehad.
    Nogmaals, als je geen seks hebt met iemand die dat niet wil kun je juridisch niet de bak indraaien.

    Dat valse beschuldigingen kut zijn lijkt me evident.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je kunt juridisch niet de bak indraaien, maar je kunt wel de bak indraaien. En zelfs als je wordt vrijgesproken kun je er op allerlei vlakken enorm beschadigd uitkomen.


    Relevant: https://www.trouw.nl/nieuws/pas-als-het-sekscontract-getekend-is-mogen-de-zweden-vrijen~b5b55230/

    ^Zoiets lijkt op het eerste gezicht een oplossing, maar ook zo kan 'gewoon' met dwang een 'ja ik wil' worden afgedwongen. Waarmee de kwaadwillende van de twee zich vervolgens juist kan vrijpleiten met 'ja maar op de app / contract staat dat hij/zij dit wilde'. Dit dus:

     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat is niet mijn punt ... het punt is dat een vrouw maar hoeft te knippen met haar vingers; dat magische woord in de mond nemen en je kan iemand zijn leven compleet verwoesten. Als dan achteraf blijkt dat het niet waar is; krijgt de vrouw 2 weken lang ellende over zich heen terwijl de man zijn carriere verwoest is. Je bent voor altijd gebrand met de term "rapist".

    Straks heb je seks met een vrouw die daar mee instemt ... en 4 maanden later belt ze de politie dat ze verkracht is door je ... terwijl je dondersgoed weet dat dat niet was. Hoe ga jij bewijzen dat je niets gedaan hebt dan?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, de bewijslast ligt bij haar en ik verwacht dat een verklaring alleen onvoldoende zal zijn. Wil niet zeggen dat je met de beschuldiging alleen al heel erg beschadigd kunt raken.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ugh mannen die bij verhalen over misbruik en verkrachting meteen over dit beginnen. Sick bastards
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Zo werkt de rechtsstaat hier niet.
    Nogmaals je hebt een compleet valide punt hoor dat valse beschuldigingen hele kut zijn, maar als je zelf kunt bepalen of de seks wederzijds is zit je in 99% van de gevallen juridisch wel gebakken hoor. Het klinkt bizar simpel maar dat is het natuurlijk ook dus snap niet waar het probleem ligt.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    WTF zit jij nu weer bizarre conclusies te trekken.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Geen enkele. Hetgeen ik verknipt vind is wat ik benoemde.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je concludeert dat mensen die de volstrekt valide nuance plaatsten dat niet aan elke aangifte samenhangend met aanranding een strafbaar feit ten grondslag ligt, zonder daarbij afbreuk te doen aan de ernst van aanranding of de moed die het vereist om over een drempel als doen te stappen evident uit het oog te verliezen, of te willen suggereren dat dit vaak voorkomt, voorzien van persoonlijke voorbeelden, refererend naar 'grote' voorbeelden die in het nieuws zijn (geweest), en de (mogelijk vaak verborgen) impact die een false-positive kan hebben op iemands leven benadrukkend, sick bastards zijn. Vind ik.. wat snel.
    NB: Je gaat zelf altijd hard op nuanceren / de kop in drukken van uitersten-woordjes als 'alle, nooit, iedereen'; doet een ander een keer concluderen dat iets niet voor 'alle' gevallen opgaat, dan is hij gelijk sick. Succes daar op je selectieve moral highground.

    Er wordt simpelweg gezegd dat het voorkomt, zonder te zeggen of het veel of weinig voorkomt (zoals men het er hier ook over eens is dat racisme voorkomt en laaggeletterdheid). Ik denk dat het best wel een tabboe-onderwerp is, waarvan akte.
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Racisme is slecht - "Ja maar die negers gaan wel weer te ver met hun gezeik."
    Verkrachting is slecht - "Ja maar die wijven liegen ook wel eens!"
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Racisme is slecht - "Ja maar niet aan elke aangifte van racisme zit racisme ten grondslag, mensen met kleur (dat is de huidige noemer geloof ik) liegen ook wel eens!"
    Verkrachting is slecht - "Ja maar niet aan elke aangifte van verkrachting ligt een verkrachting ten grondslag, de andere partij (m/v) liegt ook wel eens!"

    Idem bij alles waar je aangifte van kunt doen.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat is het probleem? Ik vind het disgusting dat wanneer je leest over verkrachtingen het eerste wat in je opkomt is valse beschuldigingen. Niks mis mee.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Volgens mij ging de discussie over de veroordelende werking van social media en niet over verkrachtingen an sich.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind het disgusting dat je concludeert dat dat het eerste is wat bij sommigen hier opkomt als ze lezen over verkrachting.

    De eerste gedachte van mensen zal zijn: verkrachting is verschrikkelijk. Die gedachte is zo bassaal, zo vanzelfsprekend, dat soms verzuimd wordt deze neer te schrijven.

    Wordt toch tijd dat ik een Insta-account ga aanmaken zodat ik daar wat open-deuren-posts kan maken (racisme is verschrikkelijk, verkrachting is verschrikkelijk, alles wat niet mag is verschrikkelijk behalve soms net een paar kilometer te hard rijden op de snelweg omdat ik een auto zonder cruise control heb en het best lastig is om precies 100 te rijden en ik ook geen 90 wil rijden omdat ik dan de auto's om mij heen tot last ben), zodat ik me kan meten aan jou. Nogmaals, wanneer er niet staat dat iemand iets niet erg vindt, betekent dat niet dat hij iets niet erg vindt.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het ging mij om deze ongefundeerde conclusie:

     

Deel Deze Pagina