1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het is niet hetzelfde nee, maar het is ook niet dat hij voor een fysieke handeling terecht staat.

    Maargoed, die heren die gearresteerd zijn voor het beramen van een aanslag op de Gay Pride (waar laatst die arrestatiebeelden van gedeeld werden) zullen natuurlijk ook meer ten laste gelegd krijgen dan sec 'verboden wapenbezit', omdat de handeling die ze aan het beramen waren net op tijd verijdeld werd.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kun je me dan uitleggen wat je met dit filmpje wilde duidelijk maken?

    Deze mannen waren een stadium verder dan enkel hun gedachten uitspreken.
    Wederom weinig vergelijkbaar met deze situatie en andere wetten.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vooruit. Je hebt gelijk <3 Belangrijk onderscheid tussen openbaar en besloten/privé wat ik uit het oog verloor.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tevens is Wilders in 1e instantie vrijgesproken en dat zie ik in dit hoger beroep ook wel gebeuren.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Besloten Whatsappgroepen gebeurt veel.

    Als je van alle Nederlanders ongeacht afkomst alle appberichten openbaar maalt ga je schrikken van alle doodsverwensingen naar politici, bevolkingsgropen waaronder ook kaaskoppen en bekende Nederlanders.

    Wat men vergeet bij het hele politieapparaat als een apparaat te noemen is dat de politie ook een afspiegeling van de maatschappij is. Gewoon mensen zoals jij en ik met of zonder gezin en een privéleven die niet allemaal op dezelfde politieke partij stemmen.

    De politie is overigens een werkgever die bij solliciteren niet discrimineert. Dus wellicht dat meer mensen van kleur willen solliciteren bij de politie? De politie moet vaak moeite doen om mensen te werven. Als er meer gekleurde mensen werken kunnen ze wellicht van binnenuit iets binnen de politie veranderen samen met gun collegas.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe weet je dat?
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Denk dat er eerder positief wordt gediscrimineerd bij de politie.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    True denk ik. Nog nooit een donkere agent gezien... in geen enkele stad waar ik ooit geweest ben in Nederland... inclusief Amsterdam. :)
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Toch wat meer naar buiten komen ipv Oblivion gates sluiten.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dan heb je erg slecht gelezen.

    Nogmaals?

    Het gaat niet alleen om strafbaarheid van gedachten of uitspraken. Aan een functie, in het bijzonder een binnen een autoritaire organisatie met geweldsmonopolie, mogen best eisen worden gesteld om voortschrijdend te zorgen dat die wordt ingevuld door geschikte kandidaten. Psychologische screenings zijn hiervan een vorm. De politie faalt hier blijkbaar in. Een racist is per definitie niet neutraal en er is geen knop waarmee een agent zulke gevoelens uit kan schakelen. Zeer zorgelijk dat zulke figuren bewapend een positie van autoriteit bekleden, al verbaast het mij geenszins.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    iK hEb noG noOit eeN dOnkeR peRsoOn geZieN
     
  13. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Haha wow
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Omdat politie agenten ambtenaren zijn en de overheid voorop loopt als het gaat om een bredere vertegenwoordiging van de maatschappij. Daarnaast heeft de politie al moeite met genoeg mensen werven en moeten ze campagne voeren. Ze kunnen niet een wit persoon voortrekken als er te weinig sollicitanten zijn.

    Daarnaast heeft het voor de politie grote voordelen om mensen in dienst te hebben die de betreffende groepen in de stad kennen. In bepaalde wijken wonen bijvoorbeeld meer Surinamers of Marokkanen. Als de politie met de wijk of met een verdachte in gesprek gaan zijn deze mensen wat opener als de agent dezelfde afkomst heeft.
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ..
    Redelijk accuraat samengevat dan toch? OK, het gaat over in elkaar slaan ipv in elkaar trappen. Uit de het artikel blijkt bovendien duidelijk dat het over (zo wordt door de agenten althans vermoed) Marokkanen gaat (lees: mensen wiens grootouders in Marokko geboren zijn), gezien de woede/racisme in de uitingen van de agenten zich richtte op Marokkanen. Ik heb een sterk vermoeden naar welk filmpje wordt gerefereerd, ik had ook de indruk dat het daar personen met Marokkaanse wortels betrof.

    Ik denk dat die 'knop' er tot op zekere hoogte wel is. Je gedraagt je bij je baas anders dan bij je collega's, bij je collega's anders dan bij je vrienden, en bij je vrienden anders dan bij je oma. De knop waarmee je soms bepaalde dingen wel denkt maar niet zegt/doet.

    Ben het verder wel eens.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2020
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zeer zeker. Maar lijkt mij dat men onderzoek moet doen naar het publieke racisme in het korps wat volgens mij best veel voorkomt.
    Zodra één van deze agenten dit soort gedrag ook in zijn functie uit (wat ik mij best goed kan voorstellen gezien deze uitspraken en ideeën) mag daar direct tegen optreden. Als ze echter handelen volgens de wet is het lastig dat hij dit soort onzin spuit in een Jan Smit appgroep, maar verder geen strafrechtelijk iets. Je moet mensen beoordelen op die knop, niet op hun gedachtegoed.

    MBT het filmpje, correct me where I'm wrong. Was toch zon Dumpert filmpje?

    Zal best maar genoeg onderzoek dat dit helemaal niet het geval is. Het korps is aangetoond te wit (en tevens her en der racistisch geloof ik best)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2020
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Jawel, maar dat was slechts een van de voorvallen, die Jan Smit groep, naar aanleiding van dat filmpje. In het artikel wordt ook duidelijk dat het een groter probleem is, o.a. bij monde van de aangewezen functionaris binnen de politie.

    Zie boven.

    Daar heb je helemaal gelijk in.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Meanwhile wordt Hong Kong even geannexeerd. Walgelijk.
     
    Tim vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En ondertussen doet niemand er wat tegen, aangezien iedereen afhankelijk is van China tot op zekere hoogte...
     

Deel Deze Pagina