1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Met de huidige koers zit ik op 45% VET, 35% ETH en 20% BTC.

    Ik ben er een beetje uit, dat traden etc., maar nu ik jullie verhalen lees.... Wie weet toch 0.1 BTC inwisselen voor wat coins (Of ETH?).

    Als ik bovenstaande dan zo hoor, @FinalBob, welke coin(s) zou jij dan aanraden om een stackje van te kopen?
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    SXP is goed koopmoment nu, maakt zich klaar om verder te stijgen. UTK ook nog steeds. Trac blijft het ook goed doen, maar twijfel hoe ver de top 100 hij in wandelt.

    Meer risico maar ook mogelijk hoge roi; Decentr, Tixl ,BCDG, DefiPie, DMG.

    Zelf zit ik in Tixl (verwacht ik heel veel van) en Decentr. Als gokje heb ik wat DefiPie om op /rond 1,50$ weer te verkopen .
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vooral nu BTC wel is geëxplodeerd (alhoewel, 4-5% is natuurlijk niets), dus ALTS zullen een aardige tijdelijke dip krijgen door panic sellers.

    Edit:



    Wow.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2020
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Zit altijd beetje te lurken hier. Vind het allemaal heel interessant, vooral cijfertjes. Maar heel veel verder dan 2 jaar geleden een x wat bitcoins is er nooit van gekomen.
    Zat net is te kijken, weet niet over welke bedragen jullie het hier hebben maar er staat iets meer dan €500 in mijn wallet, was het eerlijk gezegd ook redelijk vergeten. Misschien wel leuk om nog eens watanders te kopen.

    Is er niet een boekie of website waar ik mij komende vakantie is even lekker in kan verdiepen :)

    Geen idee joh hah
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    https://academy.binance.com/

    en dan misschien voor algemene dingen wat specifieker:

    https://academy.binance.com/playlists
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik denk dat er een vrij grote spread zit in hoeveel wij hebben. In mijn ogen heeft @FinalBob best veel, waarvan veel verdiend.
    Zo zullen er ook zijn die net zoals jij een paar honderd euro hebben, waarvan veel vrienden van mij die het inderdaad voor de gok/lol doen en er een paar honderd/duizend in hebben zitten.

    Niemand wil hier teveel uit de boeken doen denk ik, ikzelf heb ooit 2 bitcoins gekocht toen die 500 euro waren, maar door (ongeïnformeerd/FOMO) traden is daar minder van overgebleven helaas :p.

    Heb je in elk geval een referentiekader van wat ik heb.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430


    Here we go! Ondertussen 30% gestegen sinds de dip.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2020
    FinalBob vindt dit leuk.
  8. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Tja. Het is inmiddels lekker gegroeid ja, maar ik sta nog niet op m'n ATH van Januari 2018 :+. Daar wil ik nog rustig naartoe groeien zodat ik optimaal mee kan liften op de echte bullmarkt die hopelijk in 2021/2022 weer los gaat. Voordeel is wel dat ik het niet zie als "echt geld". Pas als ik een keer echt een groot deel ervan laat storten, dan zal het anders worden denk ik.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb er ooit een Wii U van gekocht.
    In 2012 of 2013 heb ik voor de lol ooit eens 10 of 12 Litecoin gekocht voor minder dan 2.50. Tijdens de eerste goede bullrun in 2014 toen verkocht voor 45 eu per stuk. Dat was toch wel leuk!

    Voor de rest is het voor mij inderdaad ook meer speelgeld, maar groeit het wel redelijk ok. :)
     
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Ik heb door de winst van eind 2017 met dom geluk een nieuwe auto er van kunnen kopen. Toen in 2018 veel geïnvesteerd en een tijd onder water, maar met maandelijks investeren en sinds kort in een betaalde discord groep sta ik nu op het dubbele van 2017. Iets meer verstand, minder dom groene candles kopen en juist investeren als het minder gaat.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dit laatste vooral. Ik dacht in 2017 dat je makkelijk de bull market kon verslaan door te swing traden...
     
  12. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Ik heb zoveel domme swings gedaan, nu met die betaalde groep heb ik meer rust, ik heb een entry, een take profit en een stop loss. Door die laatste 2 ga ik hoe dan ook uit een positie en word ik niet hebberig (door te lang te blijven) of te paniekerig (door te snel te verkopen). In 2 maanden tijd heb ik mn trading inleg hiermee meer dan verdubbeld, soms raak ik de SL maar meestal haal ik meerdere TPs per coin.

    Nu ik zo zit terug te denken, de rookie mistakes die ik maakte, een of andere gare Transfercoin was door een P&D 200% gestegen en ik vond dat een mooi moment om in te stappen, alles gedumpt natuurlijk. Ach wat was ik lief en naief.

    Doen jullie ook aan leverage trading? Ik absoluut niet en zal dat ook nooit doen.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2020
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb er wel eens naar gekeken omdat behoorlijk wat mensen het gebruiken, maar dat is echt puur voor de echte pros. Zoveel mensen die daar kapot zijn gegaan en volledig geluiquideerd door een 100x leverage te nemen.

    En die mistakes ken ik. Niet de daadwerkelijke marktwaarde bekijken, maar puur zien dat het behoorlijk gestegen is in de hoop dat je nog wat meepakt in de stijging. Dat bedoel ik ook met swing trading en day trading. Ook zoals nu bijvoorbeeld. De markt heeft een dip gehad door een dip in BTC. Ik zou in 2017 echt helemaal in paniek geraakt zijn en panic sellen naar coins die nu nog in het dikke groen staan, om vervolgens erachter te komen dat die al bijna aan hun (tijdelijke) top zijn. :lol:

    Je kunt zulke market dips gewoon bijna niet traden behalve als je echt tientallen jaren ervaring hebt, en zelfs dan zal je het heel vaak toch aan het verkeerde eind hebben.
     
  14. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Ik werk bij een 'normale' bank en zie klanten daar af en toe al kapot gaan op ongeschreven opties, dat is dan nog op een relatief stabiele beurs. Hoe roekeloos kan je dan zijn om op een van de meest volatiele instrumenten met een hefboom te gaan werken. Daar zie je dat de cryptomarkt nog echt onvolwassen en ongereguleerd is.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het wordt volgens mij wel behoorlijk snel geliquideerd. Maar zelfs dan is het inderdaad enorm tricky. Ook het feit dat mensen tot 120x leverage kunnen krijgen is echt belachelijk. Het is al een markt waar veel mensen zich snel rijk rekenen als het goed gaat. Mij niet gezien. Ik doe er dan liever een paar maanden langer over om mijn eigen inleg te verhogen tot een niveau dat ik anders met een redelijke leverage had kunnen verkrijgen.

    Sowieso zie ik enorm veel Amerikanen echt helemaal los gaan op twitter. Gasten die hun huis verkopen en weet ik niet wat om met dat geld proberen enorme winsten te maken. Dat zie je de gemiddelde Nederlander echt niet doen. :lol:
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    FinalBob en Yerewn vinden dit leuk.
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Hij had wel een goede timing als hij op 3K heeft bijgekocht.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Maar de vraag is natuurlijk of hij het in de tussentijd heeft uitgehouden. :+
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Hij heeft geloof ik alleen maar BTC en geen FIAT meer. Eens in de zoveel tijd is het wel grappig om te kijken wat hij aan het doen is.
     

Deel Deze Pagina