1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Moet je maar net ouders of een ander vangnet hebben natuurlijk, en sociale huur is laag aanbod.
     
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    De kerk een lange tijd ook.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gelukkig ben je nog altijd onschuldig tot 't tegendeel bewezen is. En als je wordt gecontroleerd zonder dat wat wordt gevonden mag je je weg vervolgen.

    En ja, ook ik denk bij een jonge jongen die scheurt in een BMW M3 met Belgisch kenteken in die minder frisse wijk dat de kans dat die auto niet helemaal fris verdiend is hoger is dan bij die oude dame in de Opel Agila die met 90 langstuft over de snelweg.

    Gebaseerd op biased statistiek, I know, maar ik weet zeker dat als je alle Agilas van 80+ers en BMW M3s van 20-ers zou doorzoeken je bij die tweede groep meer zou 'vinden'. Zou 't persoonlijk problematischer vinden wanneer belastinggeld verkwanseld werd met 't doorzoeken van allerlei Agilas. Moet je agilas dan compleet negeren? Nee, maar ik zou me wel concentreren op risicoautos/groepen.

    Maargoed... Dat is dus beetje fingerspitzen gefuhl van de dienders in kwestie. Je kunt t etnisch profileren noemen, daar hebben we 't al vaak over gehad. Merk op dat etniciteit in mijn verhaaltje niet voorkwam, alleen leeftijd en auto en rijgedrag en plaats. Wordt een blanke in de M3 staande gehouden dan is 't OK, is 't een niet-blanke dan is 't systemisch racisme lijkt 't soms ;)


    Maargoed... Als de politie al haar data zou verwijderen.... En vanaf nu een jaar lang met een schone lei gaat registreren... Automerk, leeftijd, etniciteit... Iets verboden gevonden ja/nee... In dat jaar worden er staandehoudingen per merk gedaan gebaseerd op 't aantal auto's van dat merk dat er rondrijden.. Denk je dan werkelijk dat gevonden drugs en wapens evenredig over alle automerken, leeftijden en etniciteiten verdeeld is? Denk 't niet zelf maar dat terzijde. Als zo een jaar lang data wordt verzameld, zullen we 't daarna dan niet meer biased noemen en dat de politie over jaar obv unbiased data mag selecteren?

    Bonus
    https://www.ad.nl/auto/bestuurders-van-deze-automerken-krijgen-de-meeste-bekeuringen~ae7a0f0a/

    Klopt wel met m'n onderbuikgevoel.

    Tikje hak op de tak, maar zit op m'n telefoon. :)

    Mijn verhaaltje ging over auto's, beetje simpeler, maar die schone lei en alles een jaar registreren zou je ook op 't bovenstaande kunnen loslaten. Dan rolt er vanzelf uit welke variabelen correleren met bepaalde vormen van criminaliteit. Of die variabele de oorzaak, 't gevolg of door een andere variabele samenhangt is een tweede natuurlijk.

    M3 is trouwens een heel toffe bak, puur illustratief als voorveeld gebruikt :)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    RaouLioo vindt dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Gun de homies eerder dan overheid tbh. En al die rijke fuckers flessen ook belasting, ik wil eerst hun proverbiale koppen zien rollen voor ik me begin druk te maken om een paar patsers. Maar on the contrary popo, media, politiek is op die kleine jongens in Mercedes maar ze laten die grote mannen op de jachten.
     
    Daz vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Deze taal past niet in een serieus topic
     
    lwn, Alexknl, Jimmy J. en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Bron?
     
    Alexknl en Garrett vinden dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    In Nederland staat op het ontduiken van belasting toch gewoon een fikse boete en/of gevangenisstraf?
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ontken ik dat?
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Bron.

    Ik wil hier minstens een Yellow reactie op.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik kan geen bron geven voor iets wat niet is gebeurd. Het is nu aan Jimmy om te laten zien dat ik wel die bewering heb gedaan.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Denk dat t meer algemene vraag richting jou is dan het aantonen dat je die bewering hebt gemaakt bru
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oh had ik niet door
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    niet yellow genoeg

    @Yellow 13
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lastige materie gezien de ethiek, maar moet wel worden besproken.
    Voor sommige gevallen compleet eens, maar denk dat dit niet haalbaar gaat worden gezien er een (overheids?)commissie dit gaat bepalen en er lastige grensgevallen gaan zijn.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wel seksistisch. Ik snap dat niet goed, aangezien mannen veel vruchtbaarder zijn. Of mis ik iets?
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hierin zou je idd geen verschil tussen man en vrouw moeten maken
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Oh voor mannen zelfde verhaal hoor
     

Deel Deze Pagina