1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Fingers crossed.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wel mooi ... die gasten worden dus positief getest ... hebben nergens last van ... en kunnen na 1 negatieve test gewoon voetballen terwijl 'n ander 10 dagen in quarantine moet :+
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Het zou voor Onana en Gravenberch de 3e keer zijn dat ze het virus hebben opgelopen, dus die tests zijn niet helemaal top.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Zou mooi zijn.
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Tadic scoren, @Tyrant failliet
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol ja en als die niet speelt vanwege corona gaat je bet sowieso niet door.
    Lekker dan.
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Goede start. Ik jinx niets
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Prima!
    Nu de resterende 80 minuten met 9 man voor de bal
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Beetje jinxed
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Piecie jinxed. Ga geen domme dingen doen Ajax. Haal Ekkelenkampf er maar uit.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Oprechte excuses
    Slappe meuk.
     
    Daz vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol nou dat was mn gok budget weer
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik ben wel blij als Klaassen de volgende CL wedstrijd weer de hele wedstrijd speelt. Die gast is zo belangrijk voor dit Ajax.
     
    Daz vindt dit leuk.
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Wat een pot he boys? Ik ben er nog nerveus van. Uitoverwinning in de CL, niks meer aan doen.


    Onana, de zwarte panter:

    Hij had een paar belangrijke reddingen, maar heeft wel last van het Ajax syndroom. Nonchalant laat hij zien goed te kunnen voetballen en de ballen net zo te kunnen neerleggen als zijn voetballende vriendjes. Helaas speelde die met grote regelmaat de bal naar de tegenstander. Onana deed daar dan ook zeker niet voor onder. Knap! Ook die vrije trap waarbij hij een muurtje niet nodig vond was briljant. Even laten zien hoe goed hij kan keepen. Dat je dan een corner weggeeft in minuut 93 is van latere zorg. Als je maar kan laten zien hoe goed je kan keepen.

    Mazraoui, de back die eigenlijk middenvelder wil zijn:

    Een van de weinige lichtpuntjes. Hij is verdedigend nog steeds zeer matig, maar is in de aanval zeer belangrijk. Het zegt alles dat Ajax tegen deze middelmatige ploeg vooral moest verdedigen. Daar is hij niet zo goed in. Bij balverlies was Mazraoui vastbesloten om zijn directe tegenstander vrij te laten. Hij had allang gezien dat die niet kon voetballen. Zeer intelligent opgelost en Schuurs was er ook blij mee.

    Nico, ijzervreter zonder de spinazie:

    Is de enige back die kan verdedigen. Helaas moest hij steeds kiezen omdat onze middenvelders op ponykamp waren en koos vaak verkeerd. Stap je in of loop je naar achter. Naar achterlopen ging hem goed af. Heeft veel gif in zich, maar zou dat ook een keer op zijn eigen medespelers moeten botvieren.

    Schuurs, de Ligt 0.01:

    Deze jongen is een fantastisch joch. Hij kan echt wel voetballen, maar verdedigen is een ander verhaal. Bogarde probeert hem gemener, harder en sterker te maken. Zijn mentor buigt voor niemand maar Schuurs buigt voor iedere spits zo diep dat Gordon er blij van wordt. Wie niet springt is een Jood neemt Schuurs wel heel letterlijk. Is in de 1,90 maar springen en een bal wegkoppen ho maar. Afserveren en Timber erin graag.

    Martinez, de CV die eindelijk CV mocht staan:

    Normaliter ben ik fan van Martinez. Hij kan in principe alles. Is hard, sterk en technisch zeer begaafd. Maar wat hij gisteren deed weet ik echt niet. Ik heb hem alleen maar ballen zien inleveren en verdedigend was hij tergend. Liet zich in continu in de luren leggen maar bleef kijken alsof hij alles onder controle had. Dat had hij mis.

    Blind, de alleskunner.. toch?:

    Stond op het middenveld maar had dat zelf niet door. Aan de bal zoals altijd een rustpunt, zonder bal was het een drama. De vorige keer gaf ik aan dat Blind nog te laat zou zijn om zijn eigen vrouw te bevruchten. Zijn vriendin blijkt zwanger, dus ik zat echt mis. Wel werd duidelijk dat hij bij de bezwangering van zijn vrouw al zijn kruit had verschoten. Voor de wedstrijd had hij in elk geval geen energie meer over.

    Gravenberch, de nieuwe Rijkaard:

    Deze man was als een balletdanser. Hij danste om zijn tegenstanders heen en gaf hen telkens de bal terug. De lieverd. In potentie een geweldige voetballer, maar was helaas op ponykamp met Jurgen. Bij balverlies (vooral van hem) koos hij ervoor om te kijken of de rest het kon oplossen. Liep zelden mee met zijn tegenstander. Waarschijnlijk teveel bezig om zijn prachtige balletvoorstelling tot een goed einde te brengen. Hij kapt, draait, danst en verliest de bal als geen ander. Rendement Ryan, rendement.

    Ekkelenkamp, de “geef me een kans” gooier van Ronaldo:

    Wilde een kans, kreeg een kans en weet nu dat hij niet geschikt is om in de CL te voetballen. Is de grote favoriet van mijn jongste dochter. Ik was altijd haar held, want ik kon verstoppertje spelen als de beste. Maar hoe goed je ook bent, er is altijd iemand beter, toch Jurgen? Mijn dochter kan niet wachten. Erik wilde met Klaassen beginnen, maar had Ekkelenkamp al beloofd dat hij mocht spelen. Dat is natuurlijk een goede reden om zo’n onervaren speler tussen een niet-middenvelder (Blind) en een andere onervaren (Gravenberch) te zetten in een alles of niets CL wedstrijd. Goed voor zijn zelfvertrouwen ook.

    Promes, de “ik wil de bal niet” speler van de week:

    Heeft het niet slecht gedaan, volgens Ten Hag. De hele wereld heeft gezien dat hij de bal niet wil hebben en deed er alles aan om dat te voorkomen. Bleef het liefst in de dekking staan en als hij de bal kreeg deed hij alsof hij zijn tegenstander voorbij wilde gaan om hem vervolgens weer naar achter te spelen. Zijn directe tegenstander wist dat ook en liet Promes in zijn eigen schijnwereld voetballen. Hij is in vorm al middelmatig, nu is het dramatisch.

    Tadic, de aanvoerder, de acteur:

    Is de enige speler die een constant niveau haalt, maar heeft wel spelers nodig om hem te laten renderen. Kan prachtige steekpassjes geven, is balvast, intelligent met en zonder bal, maar er was niemand die de bal wilde hebben. Hij is niet zo goed als 2 jaar geleden, maar dat ligt meer aan zijn medespelers dan aan hemzelf. Was wel weer een slechte acteur. Bij hem is het altijd alsof hij zijn knieschijven breekt bij elke overtreding van de tegenstander. Dan ligt hij op de grond en maant iedereen om bij hem te komen met zijn wapperende handjes en hoofd in het gras. Doet het ook als het helemaal niet nodig is.

    Anthony, wie kent hem niet:

    Momentenvoetballer pur sang. Was een constant gevaar en tegenstanders laten hem nooit een tegenstander opzoeken zonder rugdekking te (kunnen) geven. Kreeg een prachtige panna te verwerken van zijn landgenoot, scoorde een goal, een afgekeurde goal en gaf verder diepgang aan een zwalkende ploeg.

    Klaassen, de comeback kid:

    Onmisbaar. Is niet spectaculair, maar altijd zuiver. Is de blonde zoon van Litmanen, maar dan zonder het scorende vermogen. Raakt de bal nooit kwijt en kiest altijd de simpele (=de goede) oplossing. Beste aankoop van Ajax dit jaar, want dergelijke spelers zijn moeilijker te vinden dan een speler met een surplus aan technisch talent. Toen hij inviel was het voor de tegenstander onbegonnen werk om nog iets te forceren. Dat zegt alles. Speelde echt geweldig, zoals hij steeds doet. Is helaas geen aanvoerders materiaal door zijn karakter.

    Alvarez, de CV die middenvelder moest zijn:

    Speelde niet heel lang en kwam net op tijd. Samen met Klaassen bracht hij meer rust. Hij heeft geen techniek, maar kan wel verdedigen. Leuke gast en verdiend een kans als CV.

    Ten Hag, de coach die beloofd:

    Heeft fantastisch spelersmateriaal maar weet niet waar hij de poppetjes moet plaatsen. Een trainer ziet altijd dingen die de rest van de wereld niet ziet, daar is Erik de allerbeste in. Komt wel zijn belofte na en stuurt Ekkelenkamp naar de slachtbank in de CL wedstrijd. Maar beloofd is beloofd. Hij ziet iets in Promes wat de rest niet ziet. Als Promes zijn tegenstander, geen enkele keer voorbij komt, dan kun je onmogelijk zeggen dat hij het “niet onaardig” heeft gedaan. Het spelersmateriaal verbloemt dat Ten Hag een enorm slechte trainer is. Daar heeft de restverdediging niet zoveel mee te maken.



    Nee, Ajax gaat de CL niet winnen. Ik verwacht dat ze de tweede ronde niet eens gaan halen. Want jongens, het is echt heel slecht hoor. We hebben aardige spelers, absoluut. Geen wereldtop, maar wel gewoon goed. Maar we moeten stoppen met denken dat we dezelfde ploeg zijn als 2 jaar geleden. Is niet zo. Toen hadden we de Ligt, Frenkie en Hakim en viel alles in elkaar. Kijk die potten maar eens terug tegen Juve, Real of in de groepsfase. Ajax was toen echt in staat de CL te winnen. Dat was echt tikkie takkie hoor. Daar zijn ze nu echt niet toe in staat wanneer in de CL. Dat ligt aan de mindere spelers, maar ook aan Ten Hag. Met deze ploeg zou je best leuker kunnen spelen in de CL dan je nu doet.
     
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Was kutpot
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Doe niet zo negatief.....
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ajax: 6.7
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Ik vond het ook echt een kutpot. Maargoed 3 punten binnen blij voor jullie. Atalanta kapotgepompt tot het bloed eruit begon te druipen dus nu lekker overwinteren hopelijk.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ajax heeft vooral verdedigend een probleem. Aanvallend hebben ze op zich nog een best goed stel poppetjes staan als deze in vorm zijn.
    Over de kansen om de volgende ronde te behalen ben ik nog best positief gestemd na vorige week Atalanta te hebben gezien.
    Ik vond die ploeg niet geweldig op Zapata en Dario Gomez na. Daar komt natuurlijk wel bij kijken dat Ajax een beetje vorm heeft.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Genoeg over Ajax morgen wee FEYENOORD.

    Ik verwacht dat Reckuuza dan net zo'n uiteenzetting maakt van de spelers als hierboven.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina