1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik heb precies 1 eth (gekocht op 262 3 jaar geleden) maar vind het zo lastig/tricky om daarmee 'te handelen'. Heb al paar keer een verkeerde inschatting gemaakt (niet met de ether) waardoor ik zo de helft weer kwijt was.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Dat is ook de reden waarom de meeste mensen een brede portefeuille hebben. Dan kun je dat soort foutjes redelijk drukken.

    In het geval van een enkele crypto zou ik het inderdaad lekker op ETH houden totdat je een bedrag hebt dat je echt wilt gaan uitbetalen.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ook al ben ik het met je eens, je ziet dat hij gewoon door is gaan groeien. Dat was dus mijn punt. Het is onverstandig in te stappen, maar je weet het niet. Kan zijn dat er deze keer geen grote correctie komt en doorstoot naar de 100k.
     
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.703
    Waarom wil je handelen? Veel mensen stappen in crypto zonder enige financiele achtergrond en besluiten als een echte wolf of wall street helemaal los te gaan. In de meeste gevallen was het vasthouden van je ETH een betere keuze geweest. Tuurlijk er zijn kansen die die ene eth x10 of x100 hadden kunnen laten gaan, maar denk bij jezelf na of je dan ook je winst weer had gepakt.
     
    Weggooi32 vindt dit leuk.
  5. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Het mooie aan investeren is dat je slechts 100% van je inzet kan verliezen terwijl je winst misschien wel kan oplopen tot duizenden malen je inzet.
    De truck blijft dat je al je investeringen nooit hoeft uit te cashen op korte termijn door liquiditeitsproblemen en dat je bijvoorbeeld 100 verschillende kleine investeringen doet.
    Van die 100 investeringen hoeft er dan maar 1 daadwerkelijk gruwelijk te lukken waardoor je gehele investering een succes is. Ook is het met 100 kleine investeringen totaal geen stress of probleem als er een aantal faliekant misgaan, het is zelfs een gegeven dat dat altijd zal gebeuren.
     
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.703
    Het mooie aan investeren is dat je slechts 100% van je inzet kan verliezen terwijl je winst misschien wel kan oplopen tot duizenden malen je inzet.
     
    Killamonkey, Modder-Eter en Reckuuza vinden dit leuk.
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    En daarnaast kun je technisch gezien meer dan 100% verliezen als je met leverage gaat investeren. :+
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.703
  9. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    @Yerewn waarom probeer je zo hard validatie te krijgen op dit forum?

    Misschien is het slim voor jou en nagenoeg de rest van alle actieve members om 12 rules of life the lezen van Jordan Peterson want ik begin echt medelijden met een aantal te krijgen hier.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.703
    Snap niet helemaal waar deze aanval van komt maar ok.

    Binnen dit topic maak ik me zorgen dat nu cryptocurrency weer positief in het nieuws is er weer een groep opstaat die grotere risico's neemt dan dat ze kunnen. Dus zolang iedereen z'n kop er bij houdt vind ik het prima. Op de melding dat iemand het lastig vind om met zijn ether te handelen vind ik het logisch om even te vragen wat zijn doel is. Waarom moet hij handelen? Waarom niet vasthouden? Als je nu in crypto zit loop je gigantisch voor op een groot gedeelte van de bevolking dan moet je je afvragen moet ik wel handelen? In een markt die zo ontzettend snel gaat loopt 80% van de traders verlies op, 10% speelt gelijk. 10% haalt winst.

    Diezelfde ether die 3 jaar geleden 260 euro waard was staat nu boven de 1000. Dat is bijna x 4. Dat is een rendement waar je bij normaal indexbeleggen met gemiddeld 7% per jaar 21 jaar op kan wachten. Dan vind ik jouw advies om met hagel te schieten redelijk kort door de bocht.

    Of dat hetzelfde is als validatie krijgen is, geen idee. Ik heb je boekentip even gegoogled, trok me persoonlijk niet zo, maar misschien voor is deze nog relevant voor je https://www.bol.com/nl/p/beleggen-voor-dummies/9200000114043376
     
    Jorrie, Fiasco, FinalBob en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    The voice of reson geeft gewoon af en toe feedback. Doe er je voordeel mee.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.434
    Leuk Bevonden:
    17.527
    kun je mij t boek geven pls?
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Ik heb hem (trash overigens) zal hem meenemen als ik je crypto advies geef vanavond
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.434
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik heb liever dat je straks een paar chicks meeneemt
     
  15. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nja, ik zou het dan telkens kopen/verkopen tussen btc en niet onder verdelen in andere munten. Wilde meer m'n ei kwijt maar ik merk dat ik heel wat los heb gemaakt bij andere leden.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik heb een keer voor de grap voor 25 euro aan BTC gekocht, nu 140 waard, mooi rendement zo :+

    Zal hem binnenkort maar even verkopen, vind het maar waardeloze investeringen eigenlijk.
     
    Taab vindt dit leuk.
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Lekker bezig, Dagobert!
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Is in de praktijk best lastig, omdat je het steeds precies goed moeten weten te timen. En de koersen zijn eigenlijk niet te voorspellen, dus is wel beetje gokken.
     
    Taab vindt dit leuk.
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Dit inderdaad. Het is beter om een bepaalde minimale winst die je wilt behalen aan te houden om het dan om te zetten in iets anders waar je potentie en groei in ziet. Daytraden loopt voor 99% de mensen uit in verliezen. Anders de ETH gewoon aanhouden, want er zou nog veel groei in moeten zitten.
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Voor mensen met Coinbase account of die nog willen maken;

    Voor wat gratis XLM; (ref link, levert mij ook weer wat op)
    https://coinbase.com/earn/xlm/invite/twm29dhk

    Voor wat gratis Compound;
    https://coinbase.com/earn/comp/invite/2qsjgc09

    Is zo gedaan. Op Coinbase kan je nu best snel door "lessons" met mega simpele vragen wat crypto verdienen. Geen vetpot natuurlijk. Maar inmiddels weer een goede fles whisky extra ontvangen qua waarde. Voor 10 minuutjes werk.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina