1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Playstation 5

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Taab, 9 okt 2019.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik hoor van andere mensen dat hij inderdaad wel wat geluid produceert als er een disc in zit. Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Tot nu toe met digitale games is hij super stil. Heb AC Valhalla ook maar digitaal gehaald voor deze keer.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dan heb ik een brakke ps5 gekregen. Tijdens gamen hoor ik een hoog geluid, die zelfs van pitch veranderd afhankelijk van de game en in bv game menu’s heeft het geluid weer andere pitch. Echt super irritant en bij games als Dark Souls hoor je het gewoon over het game geluid heen. Borderlands is zelfs nog erger

    Ze zeggen dat het coil whine is. Ik kan er iedergeval niet mee leven en doe mn ps5 weg, ook al weet ik dat ik dan de komende maanden geen ps5 heb.

    Echt kut, had gehoopt dat Sony een degelijk product zou hebben. Nooit klachten van mn consoles gehad, heb nog steeds mn launch ps4.

    Hopelijk is die van mij een uitzondering. Xbox series x van maat is wel echt doodstil. Baal hier echt van. Heb je een ps5 weten te krijgen, is ie brak..
     
    Guilty 343 vindt dit leuk.
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nu te koop bij Intertoys.nl online.

    Ik heb er 1 in mijn winkelmand, adres etc ingevoerd maar site loopt nu vast :mad:

    Lijkt nu uitverkocht, aldus Intertoys medewerker via Facebook. Damn. Had nog gebeld met klantenservice en daar was er 'niks bekend over een voorraad, zal een storing zijn'.

    Helaas.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2021
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Balen.. de meeste kans was nog bij de eerste golf waar hij een halfuur bij Bol te koop was 8)

    Gekkenwerk, ik had wel wat van een tekort verwacht maar dat het zo extreem zou zijn had ik ook weer niet verwacht
     
  8. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Vanmorgen eindelijk gelukt via amazon.de.
     
    Jorrie, ArtificialFaith en Tim vinden dit leuk.
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nice! Ik was echt net te laat, zat in het betaalproces tot ik melding kreeg dat hij was uitverkocht.
    Ik kon absoluut niet inloggen op de website ook al had ik een account, de captcha pakte hij keer op keer niet.
    Vervolgens een nieuw account aangemaakt en de boel naar Engels getranslate (want Duits) maar helaas dus net te laat.
     
  10. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Het is inderdaad klote. Zo scherp erop en als het dan gebeurd gaat er technisch wat mis.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb gisteravond eem disc editie gekocht (voor iemand anders als hij wil). Bij amazon DE. Een ‘retour’ voor 433,- haha. Ff kijken hoe die eruit ziet tzt.
    Meeste zijn gewoon nieuw.

    Er schijnen vandaag drops te komen trouwens.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  12. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Bol schijnt inderdaad aardig wat disc versie binnen te krijgen vandaag. De bestelling van Amazon was woensdag al binnen. Bevalt goed :D
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Weet iemand ook wanneer de Pulse 3D headset weer wordt verwacht?
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nedgame heeft em op voorraad. Wel voor 119,95
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jeejj mijn PS5 word vandaag verzonden!
     
    lwn, Yerewn en Alexknl vinden dit leuk.
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Fijn hoor. Veel plezier ermee.

    Bedankt voor de tip. Gaat wel jeuken maar denk dat met paar weken wachten ik beter 20 euro.lan besparen.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  17. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb inmiddels 4 x een PS5 gehad en allemaal hebben dat irritant coilwhine probleem. Ik acht de kans nu wel heel klein als ik nu nog een keer een andere haal dat het dan ineens wel goed is...

    De Xbox series x hoor je ook wel een beetje maar die ps5 maakt een dusdanig irritant geluid dat je ook niet meer uit je kop krijgt als je eenmaal weet dat het er is.

    meer mensen met hetzelfde probleem? Of moet ik het maar laten rusten en accepteren?

    Ook heb ik de ps5 veranderd van plek dus nu horizontaal in een meubel ipv verticaal op het meubel. Helaas nog steeds dat pokke irritant (op en neer gaande/zoemende) geluid..
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als ik hem aanzet hoor ik wel zoem geluid maar daar merk ik tijdens het gamen echt helemaal niks van. Zeker niet met het geluid van het spel aan.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb je je oor tegen het ding aan? Ik hoor ook wel een klein beetje coil whine, maar dat vind ik reuze meevallen en is daarnaast ook heel normaal. Je hoort het bij de PS5 juist vooral omdat de fan zo stil is. Tsja.. Nooit een PC gehad? Bij de duurste grafische kaarten is de kans nog vrij groot dat je coil whine hoort (in meer of mindere mate) tijdens het gamen. Ik stoor me er in ieder geval niet zo aan..
     
    Zifnap en Jorrie vinden dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Paprika. ;)

    EDIT: Maar om hier even serieus op in te gaan, o.a. dit:

    Volvo: https://www.pzc.nl/gent/wereldwijd-tekort-aan-chips-geeft-ook-in-gent-problemen-bij-volvo-car-is-situatie-krap-volvo-trucks-ligt-stil-br~a6d5fc40/?referrer=https://www.google.nl/
    PS5: https://datanews.knack.be/ict/nieuw...cle-news-1696707.html?cookie_check=1613653517

    Ik wist niet dat het tekort "halfgeleiders en andere componenten" inmiddels al zo nijpend was, waardoor het meerdere sectoren raakt.
     

Deel Deze Pagina