1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik ben er wel tegen dat mensen met verschillende achtergronden in aparte plekken wonen omdat dit zorgt voor sociale afstand, vervreemding en intolerantie (zie bv dat de sterkste anti-immigratie aanhangers doorgaans op plekken wonen waar de minste immigranten wonen aka Limburg). Als je integratie mogelijk wil maken is menging belangrijk.

    Daarom is het inderdaad een slechte zaak als Molukkers geen niet-Mollukers in de wijk willen hebben, naast dat het discriminerend is.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik praat het niet goed maar een beetje historische context verzacht het wel een beetje. De Molukkers zijn vrij hard genaaid door NL overheid en die wijken waren daar compensatie voor.
     
    lwn vindt dit leuk.
  4. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Is zeker een relevant punt, was ik even aan voorbij gegaan. Ik vraag me op de grotere schaal echter wel af hoe lang je dit dan vol wil gaan houden en of dit (op de lange termijn) de beste manier is om Molukkers een goede plaats in de samenleving te geven.

    Maar goed, ik ben geen expert op het gebied van sociale organisatie, noch op de kwestie rondom de Molukkers, dus misschien moet ik het hier maar bij laten.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Een ruime meerderheid van het Franse parlement is dinsdag akkoord gegaan met een stevigere aanpak van de radicale islam, die door de minister van Binnenlandse Zaken "een ziekte" wordt genoemd. Het wetsvoorstel was omstreden en kreeg kritiek van links en rechts.

    https://www.nu.nl/buitenland/611683...-die-ziekte-van-radicale-islam-bestrijdt.html

    Interessante beweging. Frankrijk wil zich beschermen tegen het ontstaan van afgescheiden gemeenschappen die soort van naast de maatschappij komen te bestaan, in dit geval specifiek moslimgemeenschappen.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Indo's en Molukkers behoren toch tot de best ingeburgerde groepen wat betreft immigranten? Als ze lekker bij familie in de buurt willen wonen, waarom niet?
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vul eens 'blanken' in ipv 'molukkers'.. Dan is het racisme.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ja? Hoe dan?
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Dat is helemaal geen probleem en het punt toch ook niet? Het gaat de twijfelachtige kant op als je eist dat er geen mensen met een andere achtergrond in "jou" wijk mogen wonen.
     
  10. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Andere mensen wegpesten uit je wijk omdat ze een ander ras zijn.

    Ja hoe is dat racisme eigenlijk?
     
    Garrett vindt dit leuk.
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Het zou zelfs de uitleg in het woordenboek kunnen zijn.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het probleem is dat veel migranten houvast zoeken wat begrijpelijk is aan mensen uit hetzelfde land of met dezelfde achtergrond. Dan spreken ze alleen de eigen taal en verdiepen zich niet in onze maatschappij, de dagelijkse gang van zaken hier met instanties, gewoontes en de route dingen te regelen.

    Genoeg voorbeelden van vrouwen die ooit hun man achterna zijn gereisd die hier kwam werken. Nu al 40 jaar of langer wonen en nog steeds geen Nederlands kunnen. Dit geven ze weer door aan de kinderen die taalachterstanden opbouwen. Ook blijven de latere generaties zich buitenstaander voelen in plaats van Nederlander. Hebben dan meer binding met een land waar ze 1 keer per jaar familie opzoeken dan het land waar ze opgroeien en leven.

    En dan achteraf klagen dat ze geen banenkansen hebben of dat er niet genoeg diversiteit op de werkvloer is.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Dat het misschien niet handig is om met geïsoleert te wonen lijkt mij wel duidelijk.Doelde met "geen probleem" er meer op dat als een hele familie/vriendenkring bijvoorbeeld een hele nieuwbouwwijk opkoopt en daar dus met z'n allen gaan wonen dat dit moet kunnen als ze dit zelf graag willen. Als je mensen gaat weren omdat ze niet ( om welke reden dan ook) in je wijk passen dan is dit uiteraard niet goed
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    We hebben de Molukkers echt enorm hard genaaid, dus ben altijd wel iets voorzichtiger rondom dit onderwerp. Snap dat er wel oud zeer is.

    Maar elke blanke de wijk uit willen trappen moet natuurlijk nooit kunnen. Je mag t wel denken, of wanneer er blanke mensen komen voor de bezichtiging in je voortuin zitten poepen.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Racisme is niet te nuanceren. Als Henk geen Mohammed wil aannemen omdat hij vorige week een Ahmed heeft ontslagen vanwege diefstal ga je ook niet zeggen dat Henk wel een genuanceerd punt heeft, of dat gevoel nu gerechtvaardigd is of niet.
     
    RaouLioo, Tim, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Eens.

    Racisme is niet te nuanceren, maar je kunt wel discussiëren of het racisme is. Nederlandse staat heeft over een wijk gezegd dat die bestemd is voor Molukkers, omdat wij die groep in '51 onvrijwillig mee hebben genomen hiernaartoe. Dat is de reden dat ze niet willen dat anderen dan Molukkers er gaan wonen. Natuurlijk kun je je afvragen hoe lang zo'n afspraak houdbaar is. En de manier waarop ze ermee om gaan is natuurlijk ook niet helemaal tof. Maar of het racisme is, weet ik niet. Racisme is de opvatting dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere rassen. Dat is hier niet aan de hand. Het motief is anders.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mjah ik vind een argumentum ad antiquitatem altijd beetje pijnlijk in een racisme discussie ;)

    Haha wat is dit nou? Dus het is ook ok om negers uit te sluiten in de maatschappij of niet in je bedrijf aan te nemen? Wat is dit voor onwijs gekke FvD turn die je maakt dan :D.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Met die redenatie mag je ook moslims weigeren uit de Philipswijk. Die was immers ooit bedoeld voor Rooms-Katholieke agrarische gezinnen.

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Philipswijk
     

Deel Deze Pagina