1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
    Ik geniet er zelf ook altijd heel erg veel van en kijk ook graag uit naar de peilingen en het verkiezingsdebat waarin ik hoop dat ze gaan vechten, en ik denk dat dit kabinet het wel gaat halen, en dat hoop ik ook want ik sta heel erg achter dat NPO akkoord, dus dat moet er nog wel even doorheen.

    Volgende regering gaat worden VVD CDA D66 PVDA CU en misschien ook SGP, want daar valt nog wel mee samen te werken, en VVD en CDA zullen dan ook nog wel even een stapje naar links doen, want dat is toch wel weer het vrolijken recht van haha is goed hoor en ha ha ha is goed, of er komt een minderheidsregering van VVD en CDA waarin ze veel rechtse voorstellen er door heen kunnen krijgen, maar als links of rechts slim is dan stemmen ze gewoon allemaal op een partij, want dan win je zoo.

    Vind het ook wel grappig dat VVD stemmers denken dat ze er wel uit kunnen komen met links, want links wil steeds meer en je gaat het dus ook nooit eens worden met elkaar, en ik vind het dan ook knap dat links geen meerderheid heeft maar ze alles nog steeds voor elkaar krijgen.

    Wat ik niet snap is dat een meerderheid van de D66 kiezers ook 130 wil rijden terwijl de jongeren partij niet harder wil dan 90, dus waarom stem je dan op D66 ?? want die zijn het zelfde als Groen links, en ik zag laats ook leraren en studenten op tv die spijt hadden dat ze op die partijen hadden gestemd, omdat er anderen dingen gebeurde dan ze verwacht hadden.

    Ook bijzonder dat als je op links stemt het zomaar je baan kan kosten omdat klimaat boven op de agenda staat naast meer asielzoekers.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    https://www.groene.nl/artikel/minister-van-der-steur-deelde-gevoelig-convenant-niet-met-de-kamer

    "Ard van der Steur (VVD) heeft als minister van Veiligheid en Justitie verregaande afspraken gemaakt met het bedrijfsleven over het delen van privacygevoelige data. Hij heeft hierover de Tweede Kamer in 2016 niet geïnformeerd, terwijl het hier gegevens betreft die worden verkregen via het bespioneren van nietsvermoedende burgers in de openbare ruimte. Van der Steur is inmiddels zelf voorzitter van de Nederlandse Veiligheidsbranche waarmee hij destijds de afspraken maakte."

    Zo'n integere club daar bij de VVD.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    CDA heeft dat toch best handig aangepakt weer. Met zo'n lijsttrekkersverkiezing genereer je een hoop 'gratis' zendtijd voor je partij en je ideeën, en de uiteindelijk gekozen lijsttrekker heeft gelijk een stukje wind mee, omdat hij een 'winnaar' is.

    #TeamOmtzigt

    Dat het verkrijgen van zendtijd niet altijd alleen maar goed werkt, hebben ze in het verleden ook bewezen (al ging dit over wel/niet samenwerken met de PVV geloof ik)
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Paar maandjes nog :d
     
  5. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik ben bang dat we gewoon weer exact dezelfde coalitie gaan krijgen, hoogstens met PvdA ipv CU. Weer 4 jaar hetzelfde verhaal.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dikke kans ja
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja inderdaad.
    Wel benieuwd hoe CDA en D66 het gaan doen. CDA zal uiteindelijk wel loslopen maar ik zou niet gek opkijken als D66 't zwaar gaat krijgen, ook al is die nieuwe lijsttrekker, Kaag, inhoudelijk geloof ik vrij capabel.
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.758
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Dus waar gaan jullie op stemmen?

    [​IMG]
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Maybe NIDA, maar verder nog niet in verdiept.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wut.

    Ik ben er nog niet uit.
    @fredfenster wat ga jij stemmen?? Dan kan ik m'n shortlist al wat inkorten :p
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ga echt niet op Baudet stemmen maar wordt er wel moe van dat alles maar draait om iedere scheet die die man laat. Bij ieder item op TV draait het om wat hij gezegd heeft een keer al dan niet privé, maar nooit vragen over het partijprogramma.

    Ales je de lijst met alle affaires en fouten van de VVD op een rijtje zet is het een wonder dat er waarschijnlijk weer.op wordt gestemd. En toch kijkt de media weer wat meneer Rutte wil zeggen en krijgt hij bij interviews veel spreektijd om zijn programma toe te lichten in plaats van dat ook hem het vuur onder de schenen wordt gelegd wat betreft er allemaal bij hem en die partij de afgelopen 10 jaar heeft gespeeld en is weggelachen.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Bij1, Rebekka Timmer
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    wanneer komt de poll?
     
  16. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    PvdD. Ben eigenlijk niet zo links als zij zijn (zit meer tussen PvdA en D66 in), maar ik vind klimaatverandering momenteel het grootste probleem dat tegelijkertijd veel te weinig prioriteit/urgentie krijgt, en wil daarom de partij steunen die daar het hardst op inzet om de rest op sleeptouw te nemen. Die shit moet echt veel serieuzer genomen worden.
     
    Taab vindt dit leuk.
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Poll is gereset, alleen zijn er maar beperkte keuzes dus hiermee moeten jullie het doen :+
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Voor mij exact hetzelfde. Afgelopen 2 verkiezingen ook gestemd.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik kan niet stemmen. Hij geeft al aan: "op welke heb jij gestemd" terwijl overal 0 staat.

    Ik ben mij wat meer aan het verdiepen in Volt trouwens. Ben doorgaans niet van de nieuwkomer partijen maar dit is best een interessante. Wel erg veel jeugd erin. Zou wat meer verdeeld met wat meer ervaring mogen zijn. Maar wellicht geef ik ze een kans. Sowieso hoogste tijd om van mijn "standaard" partij af te stappen. Inbefore Baudet of Geert: nee.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Volt is mij wel te pro Europa.
     

Deel Deze Pagina