1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Voor de duidelijkheid dit zijn mijn meningen, ik spreek niet namens een gemeenschap ofzo.

    Maar hier is het gebaseerd op waarneembare kenmerken, een kwestie van smaak dus. Dat is (in sommige gevallen) anders dan bij mensen die een geslachtsverandering hebben ondergaan. Ik lees ook weleens dat afwijzen van transgenders die zich identificeren als vrouw maar nog een penis hebben transfoob wordt beschouwd. Daar kan ik me dan weer niet in vinden, omdat het een kwestie van smaak betreft.

    Ja (ik ga ervan uit dat je doelt op voorbeelden waar biologisch mannelijke kenmerken nog zichtbaar zijn), dan gaat het niet om de transformatie, een vrouw met een wat mannelijker voorkomen zou je dan ook afwijzen.

    Ja klopt, maar het als basis nemen voor uitsluiting is hetzelfde. Maar ik snap dat het niet exact vergelijkbaar is.

    Van mij mag dat, maar is in mijn ogen dus wel transfoob, om redenen hierboven toegelicht.

    Dat is weer een kwestie van smaak, dat ligt anders dan iemand die getransformeerd is van wie het niet af te lezen is.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    dit is mn meest succesvolle topic ooit
     
    Fiasco, RaouLioo, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het 'foob' stukje in homofoob/transfoob snap ik ook niet helemaal (hier al eerder aangekaart). Een fobie als Zoals Arachnofobie of Acrofobie is het toch eigenlijk niet?

    De meeste mensen die flink homofoob/transfoob zijn hebben toch meer een aversie dan een angststoornis jegens homo's / transseksuelen?
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is het probleem met de hedendaagse maatschappij.

    Vroeger was je racist als je haat had tegen mensen met andete afkomst of als je hen anders behandelde. Nu ben je racist als.je niet meedoet met een zwart vlak op je social media of als je BLM graffiti verwijderd van de.muur van een gebouw.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hey ik snap verder iets niet zo. Gewoon ff tussendoor. Mag er eig niet meer over beginnen maar toch. Waarom voegen mensen toch werkwoorden met een d toe in tegenwoordige tijd? Het is oprecht toch niet zo moeilijk?
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Graag ontopic blijven.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee klopt. Ik kan veel beter Nederlands. Als ik via Tapatalk werk vanaf smartphone typ ik een bericht snel en lees vaak achteraf niet na. De autocorrect doet het dan weleens verkeerd.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Antigrammaticafoob
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Deze pagina :')
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199


    Interessant. Dokter die transgender kinderen behandelt klapt uit de school over organisaties die kinderen stimuleren de volledige transgender behandeling door te maken

    Het komt hierop meer. Teveel kinderen kijken Youtube en andere social media en denken van het andere geslacht te zijn. Ouders gaan met zon organisatie praten en voor je het weet wordt met hormonen de puberteit van het kind helemaal onderdrukt en krijgt het hormonen van het andere geslacht om daarna rijp gemaakt te worden voor een operatie. Echt ziek.

    Ik geloof dat er echt wel transgender kinderen zijn, maar niet zoveel. Ook zouden ze pas later met behandelen moeten starten. Kinderen gaan ook weleens een fase door en je wilt niet dat zo'n fase door Youtube beïnvloed hun heleeven verpest.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Mss kun je zelf ook s een slipje van je vriendin proberen
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Voor zo ver ik weet gaat dit echt niet van de ene op de andere dag. In ieder geval is dat in Nederland niet zo.

    Hoeveel?

    Lastige aan die beslissing is dat bij een latere behandeling die geslachtskenmerken steeds lastiger te remmen worden.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoeveel kan ik niet zeggen maar het neemt wel exponentieel toe. Dat is gebaseerd om 20 jaar geleden, 10 jaar geleden en nu.

    20 jaar geleden was het het jaar 2000 dus niet echt de middeleeuwen.

    Die dokter zegt ook dat die klinieken als paddestoelen uit de grond schieten.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoe weet je dat het er te veel zijn, als je niet eens aantallen kent? Als je alleen weet dat er een stijging is, kan het net zo goed zijn dat het er voorheen te weinig waren.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik denk dat je vroeger je gewoon ongelukkig bleef voelen in je aangeboren lichaam omdat 1; je niet wist dat je in het verkeerde lichaam geboren bent (je wist misschien niet dat dat bestond, en dus voel je je kut in je lichaam en anders, maar niet de simpele medische verklaring dat je biologische 'ik' per ongelukt afwijkt van de psychische 'ik'), en 2; er nu wellicht gewoon ook in de medische en psychologische wereld meer bekend is over dit onderwerp en er meer mogelijk is.

    Ik geloof niet dat als Kareltje op maandag aangeeft dat hij voortaan als Karin door het leven wilt gaan, dat ze dan op vrijdag al met een schaartje en lepeltje klaarstaan om dat permanent te maken ...
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2021
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je kon vanaf jaren 90 als je volwassen was zelf dit besluit verstandig nemen. Niks mis mee.

    Nu zijn er kinderen die genderneutraal worden opgevoed. Of waar geen vader is die verward raken omdat je vaderrol missen.
    Jongens kunnen best paarden leuk vinden en meisjes formule 1. Dat wil nog niet zeggen dat je in verkeerd lichaam zit.

    Als je dan kind van 6 hebt waar vanalles wordt aangepraat over gender en identiteit gaat het kind het nog geloven ook. Vanaf 9 starten ze dan met hormonen en weet ik veel om na de geslachtsoperatie erachter te komen dat ze niet in het verkeerde lichaam zaten.
     

Deel Deze Pagina