1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is zo dat op Geenstijl of Youtube de excessen voorbij komen. Het is meer dat een aantal van die zaken later toch echt gaan gebeuren. Eerst in Amerika daarna hier.

    Paar voorbeelden: niemand dacht dat Zwarte Piet zou verdwijnen.

    Laurel Hubard doet mee als transgender aan Olypmische spelen gewichtheffen. Voormalig mannelijk gewichtheffer nu transitie naar vouw gehad. Hele sterke bouw en 5 keer meer testosteron als een vrouw. Noem je dat gelijkheid?

    In Amerika worden mensen gediscrimineerd die wit zijn. Je mag op een aantal banen niet solliciteren als wit persoon omdat een quotum gehaald moet worden . Je moet Spaans spreken bij bepaalde MC Donaldsen anders mag je er niet werken omdat de immigranten uit de buurt geen Engels willen leren.

    In Nederland nog deze week een aanbeveling aan basisscholen voor gelijkheid. Dat betekende dat alle aandacht naar kinderen moest gaan waar de ouders thuis ze geen steun gaven. Kinderen die mee kunnen moesten maar geen aandacht krijgen. Dus luie ouders die vinden dat huiswerkbegeleiding de taak van de school is en dat je kinderen niet moet steunen krijgen alle.aandscht voor de kinderen.

    We slaan gewoon door. Wat nu nog als absurd wordt gezien is over 5 jaar normaal.

    En Yi Long ik heb geen problemen met diverse karakters maar wel met hoe ze opgedrongen worden en te geforceerd zijn. Zwarte superhelden? Vroeger had je Blade, Storm of Bishop bij Marvel. Helemaal prima.
    Nu gaan ze ineens nieuwe zwarte karakters bedenken waar enorm de nadruk moet liggen op hun afkomst, zwarte cultuur en hoe ze gediscrimineerd worden.

    Zelfde met LBGTQ. Je geaardheid en je geslacht bepaalt hoe je je uit en op wie je valt. Het bepaalt niet je karakter. In films en series draait het hele karakter van het personage om LBGTQ. Ze missen verdere persoonlijkheid of ontwikkeling omdat alles draait op dat ze LBHTQ zijn. Dat verpest gewoon een goede serie.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2021
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Normaal volgens wie? Ik heb nog steeds geen goed voorbeeld gezien eigenlijk.
    Ook dit zijn weer allemaal dingetjes die je zelf ergens oppikt. Transgender gewichtheffers zijn niet normaal en zullen dat ook nooit worden bv.
    In Amerika in de jaren 50 had ook niemand gedacht dat negers voorin de bus mogen. 60 jaar later hadden ze een zwarte president. Is dat absurd opeens?
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Natuurlijk zijn het dingen die ik zelf op pik. Wat had je dan verwacht?

    En absurd volgens wie? Absurd volgens o.a. jouzelf. Wij schetsen dingen die in Amerika gebeuren en mogelijk over aantal jaar hier ook kunnen gebeuren. Jij bent degene die zegt dat dat nooit gaat gebeuren en het absurd is.


    En een transgender gewichtheffer is blijkbaar wel geaccepteerd om mee te doen in Tokyo en een oneerlijke competitie voor vrouwen te zijn.

    Jouw voorbeeld over negers in de bus slaat nergens op. Ik ben niet tegen gelijkheid. Ik ben tegen geforceerde gelijkheid.

    Stel 20 mensen solliciteren op een vacature waarvan 1 vrouw. Dan vind ik het gelijkheid dat als alle kandidaten, goede kandidaten zijn ze een kans heeft van 1 op 20. Ik vind het geen gelijkheid als de vrouw wordt aangenomen terwijl andere kandidaten beter waren om maar een vrouw te hebben om de buitenwereld te laten zien hoe divers je wel niet bent.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    1 transgender maakt het niet opeens normaal, matig voorbeeld.


    Dat is nu helemaal niet genormaliseerd, dus nogmaals slecht voorbeeld.


    De zwarten hebben voor hun gelijkheid moeten vechten, dat ging aardig geforceerd.
    Sowieso mooi, ik ben voor gelijkheid behalve als het geforceerd is.


    We kunnen hier wel weer weekie over doorgaan, maar wat ik aan B Tender vroeg (wat kon je 5 jaar geleden normaal zeggen terwijl je daar nu als homofoob voor wordt gezien) vraag ik ook aan jou: wat was er 5 jaar geleden absurd wat nu normaal is? Dus niet 1 sporter in een evemenent van 11.000 sporters.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Je weet hoe quota werken? Als je als witte persoon niet op een functie mag solliciteren dan is het niet omdat daar geen witte mensen meer mogen werken, maar dat ze er al superveel hebben, en dan hebben ze als bedrijf besloten dat ze een bepaald percentage werknemers niet-wit willen, en dat is misschien maar 20-25%. Oftewel, dan werken er nog steeds meer dan genoeg witte mensen.

    In de praktijk is het zo dat minderheden duidelijk gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, en daarom is men bij sommige bedrijven begonnen met quota.

    Jij maakt je nu zorgen dat witte mensen die beter geschikt zijn voor een functie buitengesloten worden omdat ze wit zijn, maar de kans is juist veel hoger dat een persoon van kleur een bepaalde functie/baan niet heeft gekregen omdat de keus viel op een minder geschikte witte man (of vrouw).
    Dat is niet zo erg als het om een verkoopfunctie bij de Intertoys gaat, maar wel als het om een arts gaat, of psycholoog, etc.

    En wat betreft nieuwe superhelden; Jij denkt dat er geen nieuwe witte superhelden worden verzonnen? Een nieuw karakter moet ook iets nieuws te bieden hebben, he!? Dus als 90% je karakters als hetero en wit zijn, dan is het als schrijver gewoon interessanter om dan een character te kiezen uit Mexico, of Indonesie, of die maybe gay is, of a-sexueel, of whatever. Jij bent van mening dat deze keuzes gemaakt worden omdat het PC is en ze puntjes willen scoren, maar over het algemeen willen creators verhalen vertellen die origineel zijn, en nieuwe insteken aanbieden, dus vandaar dat ze JUIST komen met zaken die buiten het 'doorsnee' vallen. Want daar zijn nieuwe verhalen te vertellen, nieuwe invalshoeken, etc.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Lekker discrimerend. Bij een medewerker van Intertoys maakt het niet uit. Die is niet hoogopgeleid. Bij een arts of psycholoog maakt het wel uit.

    Onderscheid maken is het basis principe van discrimineren.

    En ik raad je ook aan begrijpend lezen weer eens op te pakken. Nergens zeg ik dat er geen gekleurde of gay superhelden mogen zijn. Als voorbeeld geef ik Blade, Bishop en Storm. Allemaal top personages.

    Het gaat om de nieuw lichting waarbij de hele identiteit van het karakter draait om huidskleur, handicap of geaardheid. Dat zijn saaie eendimensionale karakters.

    Wolverine is zo populair omdat hij een goed achtergrond verhaal heeft en karakterontwikkeling. Als Wolverine zwart was vanaf het begin had dat niemand wat uitgemaakt.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Het is nu juist vaak zo dat gekleurde studenten moeilijker of helemaal niet een stageplek kunnen vinden. Een Marokkaanse arts in opleiding zal dus wellicht eerder stoppen met zijn studie terwijl een witte arts wel meteen ergens een spot krijgt, ongeacht cijfers en andere kwaliteiten. Als ik geopereerd moet worden, dan liever door een arts die daar staat door zijn/haar kwaliteiten, ipv de huidskleur, en momenteel is het zo dat kwalitatief prima mensen met een kleurtje minder kansen krijgen op de arbeidsmarkt dan witte mensen, en dus zou ik bij de operatie mijn leven dus in de handen leggen bij pret-student Peter die door zijn medische studie met 6-jes en 7-jes is gerold, terwijl medisch top-talent Achmed thuis op de bank zit om zijn BR-box van House te bingen, omdat hij nergens aan de slag kan.

    Als ik bij de Intertoys kom en het personeel is daar geselecteerd op kleur ipv kwaliteiten, tja, dat heeft voor mij als klant weinig/geen ingrijpende gevolgen. Als mijn hartvaten schoongemaakt moeten worden dan heb ik toch liever de meest gekwalificeerde artsen die daar bij staan.

    Sowieso is de grote meerderheid van de superheroes redelijk oninteressant. Er zijn duizenden van die figuren, een fractie daarvan krijgen een eigen comic-serie of zitten in een populaire groep (Avengers, X-Men, Justice League, Teen Titans, whatever), de rest maakt soms een cameo.

    Je ziet nu uiteraard wel dat Marvel en DC meer mensen met een andere achtergrond aannemen, dus uiteraard brengen die hun eigen invloeden en ideeen met zich mee, en dat is goed.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    [​IMG]
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    BigSyke vindt dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    'fun fact', ik begreep vandaag dat ze ws de transitie nog geeneens heeft afgerond.

    En verder laat Bosma in deze video wel zien hoe mis het al is in Nederland:

     
    BigSyke vindt dit leuk.
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    lol
    Man man wat tenenkrommend slecht dit.
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Deze thread jongens. Man, vrouw, transgender... @BigSyke: gaat het wel goed met jou jongen? Serieuze vraag, want ik zie jou sinds corona de ene na de andere post vol onzin en borderline racistische shit schrijven. Had je wel hoog zitten vroeger. Denk dat we het met zijn allen het beste gewoon weer over Xbox vs. PlayStation kunnen hebben ofzo.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Je had een unknown iemand van t internet hoog zitten? props
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Voor zover dat kan op internet, sure.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar er doet een transgender mee aan de Olympsiche Spelen, in Amerika lopen er mannen in stringetjes, mn favo gamedeveloper heeft een regenboogje in het logo en NU MAKEN ZE MN FAVORIETE SUPERHELD OOK NOG ZWARTTTTT! Where does it stoooop!

    "Snowflake" is a 2010s derogatoryslang term for a person, implying that they (...) are overly-emotional, easily offended, and unable to deal with opposing opinions.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Samenvatting. Witte mensen zijn lui en halen met 6sjes net hun diploma als arts terwijl gekleurde mensen de kans niet krijgen en een 10 hadden gescoord.

    Daarom wil ik liever geen witte arts. Een zwarte arts is een echte medicus een witte arts heeft het geleerd door House te kijken.

    Hoewel ik tegen discriminatie ben maakt het mij alleen uit als ik gevaar loop zoals bij medische behandeling. Discriminatie bij ongeschoolde banen is prima. Aldus YiLong.

    En dan ben ik de rascist omdat ik gelijkheid voor iedereen wil ongeacht kleur?


    @Tyrant jij snapt de term snowflake niet. Snowflake pas je anders toe. Dat zijn mensen die niet met argumenten een discussie aan gaan.

    Snowflakes zijn mensen die mensen met een andere mening of politieke voorkeur nazi noemen en de vrijheid van meningsuiting willen ontnemen.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nee snowflakes zijn letterlijk mensen die door het minste geringste getriggered raken (bv doordat ze als hem worden aangesproken terwijl ze zichzelf non binair vinden. Of door een regenboog vlaggetje).

    https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Snowflake
    https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)#:confused::text="Snowflake" is a 2010s derogatory,to deal with opposing opinions.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik raak toch niet getriggered? Ik reageer gewoon met inhoud.

    Getriggerd worden houdt in dat je gaat schreeuwen/huilen en gaat schelden tegen de andere partij. Je noemt de andere partij bijvoorbeeld sexist pig, nazi, rascist I.p.v. op de inhoud te reageren.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ahum.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

    Het gebruik van woorden is niet altijd synoniem met inhoud.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2021
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    … wow, en dan zeg je dat ik het begrijpend lezen weer eens moet oppakken … (!)
     

Deel Deze Pagina