1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Het enige wat me dwars zit is de lage straf van de FIA. De rest is bijzaak. Daardoor is Max echt benadeeld. Dat gedoe achteraf over het wel of niet vieren van de 'overwinning' is gewoon lekker voor de media.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
    Jorrie, B Tender en Tyrant vinden dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bij Verstappen had Hamilton behoorlijk onderstuur (te laat/weinig geremd), miste z'n apex daardoor ook behoorlijk en raakte VER.

    VER gaf minstens zoveel ruimte als LEC maar HAM had z'n auto toen beter op koers / controle waardoor het voor LEC beter eindigde dan voor VER. Lachwekkend dat HAM en co suggereerde dat de schuld bij VER lag. Natuurlijk had VER nóg meer ruimte kunnen geven, maar als je elkaar werkelijik 3 wagenbreedtes ruimte moet geven als er iemand half naast rijdt omdat hij blijkbaar te laat remt voor een bocht kun je net zo goed de hele autoracerij afschaffen.

    HAM-vraag (hehe) is in hoeverre er opzet lag in de positionering van de auto van HAM bij VER. Als in: reed hij hem er bewust vanaf ('ik kom deze bocht sowieso niet achter VER uit, ofwel we gaan er samen af, ofwel hij gaat eraf') of was het per ongeluk (onkunde, overschatting van de hoeveelheid grip op die plek op de baan op dat moment van de race). Ik heb de skills van HAM redelijk hoog zitten en hij heeft ná ronde 1 nog een keer of 50 uit 50 laten zien dat hij prima de apex weet te raken, alleen die ene keer toen z'n concurrent naast hem reed niet...
    Natuurlijk moet HAM niet persé de apex te raken bij een inhaalactie, maar bij de vraag 'wie heeft schuld' sta je er wel slecht op als je je tegenstander eraf kegelt als die je meer dan genoeg ruimte geeft aan de binnenkant....
     
    LapjeNL70 vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Denk niet dat het expres was toch. Koude band en overschatting/wellicht teveel willen omdat het een ziek kampioensbattle was.
    Maarja wel duur foutje die betaald wordt door VER en niet door HAM.
     
    B Tender, LapjeNL70 en Jorrie vinden dit leuk.
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Opzet lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Vergeet niet dat Ham jarenlang geen echte strijd heeft hoeven voeren. Hij is een fantastische coureur natuurlijk. Maar dit soort close battles en situaties maakt hij niet vaak mee. Kan mij goed voorstellen dat dit hem wat minder ligt dan continue naar de winst soleren.
     
    LapjeNL70 vindt dit leuk.
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Bizar wel om te zien hoe HAM al vanaf uitrijden pits bezig is met het ophouden van Verstappen…
     
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Gadverdamme ja.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hahaha. Die twee in één team zou je Prost en Senna kunnen noemen. :+
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zo win je wel kampioenschappen
     
  10. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Je moet ook mazzel hebben om F1 kampioen te worden. Die is bij Max ver weg op deze manier. Jammer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wat een herstart:lol::lol:
     
  12. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Weer 0 punten voor Max. Lewis na deze race 17 punten voor op Max. Waarschijnlijk 18 vanwege snelste ronde.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  13. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Onvoorspelbaarheid maakt F1 wel tof. Andere kant is het wel bizar dat onkunde van een ander ook een heel kampioenschap kan verpesten. We zijn er nog niet, i know.

    weken lang puntjes sprokkelen en dan 2x eraf gereden worden, en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het de ene week Hamilton is en een week later bottas
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2021
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ga echt vrij slecht op hoeveel mazzel Hamilton heeft.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Legendarisch gereden door Alonso, die heeft de race voor Ocon gewonnen.
     
    Jorrie en FinalBob vinden dit leuk.
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Ik ben geen fan van Alonso en Ocon maar dit was wel lekker hoor
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430


    Natuurlijk heeft Hamilton waarschijnlijk weer mazzel. :lol:
     
  18. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Meen je niet en hoe is het met Ocon afgelopen dan? Daarvan werd ook gezegd dat hij wel eens diezelfde straf kon krijgen omdat hij na de finish door reed.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Niks, alleen met Vettel was er wat aan de hand die ondertussen ook gediskwalificeerd is.
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat sneu weer dit. Ach laat Hamilton het WK maar winnen op deze manier. Stelt ook geen ruk meer voor.
     

Deel Deze Pagina