1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WO III - West vs Russia

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 22 feb 2022.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik heb nog steeds de goede hoop dat als het conflict in de Oekraïne nog voort blijft duren en de sancties echt gevoeld gaan worden in Rusland dat Poetin van binnenuit opgeruimd wordt. De mensen om hem heen zagen er nu niet uit alsof ze het echt met zijn beslissingen eens waren.
     
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    Vraag me idd af waar dit stopt. Putin heeft zn trots en zal niet zomaar overgeven, ondanks dat de hele wereld tegen is en er eigenlijk geen weg terug is.

    Maar die zaten ook maar een beetje mee te bibberen omdat ze anders het verkeerde kopje thee krijgen.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ze zagen er ook niet echt uit alsof ze nu echt hun familie en de wereld zouden opofferen voor het ego van een staatshoofd. Verder ben ik zeer benieuwd naar het effect dat de monetaire sancties hebben op de moraal van de mensen en elite om hem heen en daarnaast ook het normale publiek daar. De Russische beurs is vandaag niet eens open gegaan.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Bij die escalatie in cuba toch? Aino hode ik ga weer ff mn geschiedenisboeken opzoeken
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    Ja maar toen heeft Magneto alle raketten omgebogen en ze teruggestuurd.
     
    Fiasco, tim91 en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Natuurlijk is dit dreigender dan een koude oorlog. Een koude oorlog is gewoon je spierballen laten zien. Kijk mij nou 'ns een mooi vliegdekschip hebben met de nieuwste jachtvliegtuigen of check deze oefening in de buurt van jouw luchtgrenzen waar ik mijn afweer ga testen.

    Dit is een daadwerkelijke oorlog met slachtoffers. Er is veel aan de hand en het speelt zich allemaal vrij dichtbij af. Ik hoop dat het niet nog verder escaleert.
     
    Yellow 13, tim91, Cyndris en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Yeah I agree
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    Meeste andere oorlogen zijn ook bijna altijd in middenoosten of iets dergelijks dat is dan ook wat meer een ver van mijn bed verhaal. Helpt ook niet mee dat de tegenpartij hier niet een of ander taliban groepje is maar een van de grootste landen met bijbehorend materiaal.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Dat wel. Ik denk echter wel dat Poetin alles heel erg heeft onderschat. Zowel de heldhaftige verdediging van Oekraïne als de eenheid, snelheid en zwaarte wat betreft sancties vanuit Europa en de rest van de wereld.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Nah dat denk ik niet
     
  11. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    I’m done being a Corona expert.

    I’m now an expert on Ukraine and Russia
     
    Fiasco, tim91 en Hoosie vinden dit leuk.
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Op korte termijn mag je idd hopen dat de binnenlandse onvrede en de druk op Putin dusdanige vormen aan neemt dat het er voor zorgt dat het huidige regime zich bedenkt en wat stappen terug doet.

    Maar als Putin dit niet doet (stapjes terug zetten en de situatie de-escaleren), en de sancties blijven de Russische burgers keihard raken, dan bestaat er natuurlijk een kans dat die onvrede een omslag maakt van anti-Putin naar anti-westen, wat dus Putin een support geeft onder zijn volk om (nog) extremer terug te slaan. Als de Russen zich dusdanig aangevallen voelen door de rest van de wereld, gekoppeld met de indoctrinatie/propoganda over de oorsprong van dit conflict, waarbij ze denken dat ze zelf niets verkeerds hebben gedaan en nu massaal gestraft worden, dan zouden ze zich massaal, als 1 volk, achter Putin kunnen scharen en dat zou dan net de boost kunnen zijn voor Putin om zich nog feller te verzetten tegen de gezamenlijke vijand.
     
    tim91, Hoosie en Modder-Eter vinden dit leuk.
  14. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Produceer maar alvast de XBW-helmen, want we gaan met de Warthog ernaar toe! Wel graag met XBW Inu en XBW podcast sponsorships op de helmen en de Warthog :).
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    @Yerewn fix pic van ons allemaal in warthog
     
    tim91 en janter vinden dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Fix mij maar alleen in mijn bomb shelter waar ik Netflix kijk en M&Ms eet.
     
    janter vindt dit leuk.
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    En dan als NFT droppen en als we de wereld saven dat die NFT door het dak gaat. Zou mooi zijn. Kan je zelf eindelijk die McDonalds pet en polo af doen en uit trekken.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
  20. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Dit hele conflict is ook echt een heel moeilijke discussie om op te lossen. Zelf vond ik dit interview met een Indiase professor (tevens voormalig ambassadeur van India in Moskou) veel inzicht bieden in de achterliggende logica van Poetin. Ik heb zelf overigens grote problemen met deze manier van redenatie: Een soort 'offensief realisme' waarbij grote landen invloedssferen verdelen, en we dat maar moeten accepteren zonder dat er enig zelfbeschikkingsrecht van 'kleine' landen zoals Oekraïne bij komt kijken.
     
  21. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528

Deel Deze Pagina