1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan snap ik het. Maar is het voor Dyonko ook een 2e auto dan?
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zeker leuke auto, maar ik kies toch liever voor brave degelijkheid zonder bijzondere jaarlijkse kosten (I know heel saai). Het is uiteindelijk een Up uit 2018 met 32000km op de teller geworden.
     
    Cyndris, B Tender en Hoosie vinden dit leuk.
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nice. Wel snel geregeld.
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Zat in dit topic beetje door te bladeren. Ik vroeg me eigenlijk af. Ik heb wel eens reviews bekeken, puur en alleen op basis van aantal sterren/cijfer (I know dus niet gelezen haha :p), en als ik de 'autoexperts' moet geloven is dit een hele matige tot slechte bak (ik heb niet gekeken naar de QV editie). Wat is hiervan waar? Of moet je reviews van auto's sowieso met een korreltje zout nemen en is het meer een checklist of die voldoet aan allerlei algemene eisen (zoals ruimte op achterbank, kofferbak ruimte etc)? Ik vind dit iig een hele sierlijke sportieve auto, zoals meerdere Alfa's.
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Bak was wat mij betreft prima hoor, maar inmiddels is er een Clio IV RS met een automaat :p
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Stijl hebben ze wel haha, beetje jammer dat ze volledig overgaan naar elektrisch rijden bij Alfa. Maarja is blijkbaar de toekomst hea. Clio IV RS klinkt ook goed haha. Sowieso alles met RS in de naam. Volgens mij is Renault daarmee (min of meer) mee gestopt toch om echte RS'en te maken, de RS line daarbuiten gelaten?
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Pff, hou maar op.. RS line... Complete faal vanaf de Clio V, niks geen RS meer. Ja iets van 130pk of zo? Met het stickertje RS line, poeh poeh. De hele afdeling in Dieppe heeft er niets meer mee van doen helaas.

    De Alfa Giulia zie ik ook wel zitten trouwens!
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Alle -Lines zijn als luie dikke wijven in een trainingspak. Niet alleen Renault maakt zicht daar schuldig aan, maar praktisch elk merk. Ik stond gisteren nog achter een Seat Mii FR-Line.

    Renault gleed overigens al af met de Clio en Megane 4 RS, helaas. Want de 3's waren de top van hun klasse qua rijplezier. Toen zagen ze denk ik de verkoopcijfers van de VW GTI'tjes en besloten toen maar dat het allemaal niet zo hardcore hoeft schijnbaar. Echt zonde, want met name die Megane is best een mooie bak. Maar qua techniek en plezier kan het gewoon niet meer tippen aan z'n concurrentie.

    Over auto kopen gesproken trouwens... Die nieuwe Audi RS3 Sedan spreekt me best aan. Kek groen kleurtje ook. Haldex aandrijflijn eindelijk gedumpt en nu hetzelfde achterdifferentieel als de Focus. Maar.... die BPM jongens. WTF. Ding kost in Duitsland €62k en hier €95k. Is toch niet leuk meer joh.
     
  9. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Heb je eens in de Peugeot 208 GTI gereden, ik praat dan over bouwjaar om en rond 2013? Ik vind, tja wat was het 6,5 seconden ofzo?, hem op papier toch wel snel als hatchback zijnde... maar nu komt het: dat ding voelt totaal niet snel. Lachwekkend! Voor mij voelde het als een doodnormale 208, maar dan opgevoerd en een GTI-label op de zijkant. Er is echt niets ruigs en agressiefs aan die bak. Heel jammer, want ik vind het een leuk uitziende auto.

    Over groen gesproken, ik vind die kleur bij de M4 competition (ook groen) wel erg gaaf zeg. Vrij unieke kleur naar mijn beleving.

    Maar doet Ford nog aan RS?
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Giulia vind ik ook gaaf ogen. Eens wat anders dan de 'standaard' 3 premium merken uit Duitsland. Stelvio mag er ook zijn. Al weet ik bij beide niet goed hoe het interieur eruit ziet.

    Wat ik een ontzettend gave Alfa vind is toch echt wel de Brera. Prachtige auto met zijn meerdere koplampen en 4 uitlaten. Persoonlijk vind ik 'm ook echt super leuk rijden. Wellicht komt dat door zijn gewicht haha, al is dat misschien een vreemde uitspraak bij velen. Het moet toch licht en snel zijn geloof ik :+.
     
  11. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Na 3 jaar toch afscheid van genomen. Net onder de 100.000 km op de teller hem er toch maar uit gedaan.

    [​IMG]
    Ja.. hij ziet er sportiever uit dan hij is I know. Die opmerkingen ken ik nu wel. Maar de standaard c klasse is echt een ouwe lullen bak. En dit rijdt nog redelijk zuinig en als automaat rap zat. Maar 4k afgeschreven in 3 jaar. Absurd eigenlijk.

    Aangezien we een huis (ahum... appartementje) in de stad hebben gekocht is wat er nu voor de deur staat wel een beetje treurig maarja prima voor de weinige kmers. Kunnen beide gratis treinen en ga met de trein naar t werk tegenwoordig.

    Wel echt ff heel wat anders. Maarja 2 jaar nieuwer en weer weinig km op de tellert. Met 136pk ook nog rap zat. Nee nog geen kinderen. Maar dan heb ik in ieder geval een argument om weer betijds voor wat anders te kijken :+
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2022
    Tim en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Sportieve bakkies altijd goed :thumbs:
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    New Mini's zijn altijd goed!

    Sturen goed, ruim genoeg en ruim voldoende aanpassingen mogelijk!
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Avatar veranderen!!!
     
    Alexknl, Yellow 13, Reckuuza en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit wil ik bij m'n huidige auto ook gaan doen. Alleen niks te koop gewoon wat een verbetering is t.o.v. wat ik nu heb zonder 50k extra bij te leggen.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    F80 M3 ofzo niet geschikt?
    Of wil je persé nieuwer dan de RS?

    Ik ben zelf op zoek naar een leuke youngtimer (Bouwjaar <2009) om te gaan bijtellen naast m'n auto van de zaak die ik niet bij ga tellen.
    Zit een beetje in de richting van de E90 M3 / E39 M5 te kijken (E60 M5 durf ik niet). M'n broer heeft een CL63 AMG, maar daar beleef ik zelf te weinig plezier aan qua stuur-auto. Qua motor is dat wel echt een droom van een auto.

    Jullie nog suggesties?
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik kan dat infotainment van de alles-ouder-dan-nieuwe BMW's niet handelen. Met die klote draaiknop en 400 keer klikken om een adres in te voeren. Als je Android Auto met groot touchscreen gewend bent voelt dat echt 20 jaar terug in de tijd, so that's a no for me.

    Ik vind die nieuwe Audi RS3 limo in het groen nog steeds erg mooi. Maar al die saaie Nederlanders halen dat ding uitsluitend in het zwart of wit. Maar misschien dat die over een jaartje betaalbaar is ofzo.
     
  18. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    X5 niks voor je? Als je een young timer nodig hebt zou ik persoonlijk het hele rijtje aan executive automodellen bij langs gaan en kijken wat je het mooiste vind, lekkerste vindt rijden en nog goed onderhoudbaar is. Ik kom meestal op een bmw of volvo o.i.d. terecht. Verrassende aankoop van een maat van me is een KIA Optima (~2009 ). Persoonlijk geen fan van KIA, maar wát een auto is dat zeg. Veel waar voor het geld.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ben nog steeds blij met mijn E85 Z4 3.0 uit 2003. Dan heb je niet eens infotainment om je aan te ergeren maar gewoon knoppen voor je radio cd speler waarmee je je telefoon bediend via Bluetooth. Alleen is de veerweg heel kort waardoor je bij te hard drempels nemen te weinig vering hebt en denk dat jij niet net lekker erin past met >1.90m
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zag een mooie BMW i8 staan. Vleugeldeuren en alles. Future classic, goede investering. Wel hybride though, maar je kan niet alles hebben. Heb je iets unieks, ipv iets waar de buurman ook in rijd.
     

Deel Deze Pagina