1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Hm vind het stom
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Is gewoon bedacht door dwarse mensen.

    ken je dat? Is 3 woorden. Is teveel moeite. Gewoon ken omdraaien en zo komen ze erop.

    Veel straattaal is gewoon zinnen vervangen door 1 woord. Is makkelijker onthouden voor mensen die spijbelen.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw

    nek nek
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    kut buitenlanders
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514


    DIT LAND IS ZIEK

    [​IMG]

    nek die
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik moest eigenlijk hieraan denken:


    Dus dacht dat nek nek een soort evil laugh was. Of nerdy laugh.
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Ik dacht dat het een verkapte manier was om het N woord te roepen
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Yes my negus
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    De vrouw boekte per ongeluk maar liefst 1325 euro over in plaats van 13,25 euro. Ze lijkt te kunnen fluiten naar haar geld. „Ik lig er ’s nachts wakker van, voel me zo stom”, vertelt Janssen. „Doordat ik niet goed heb gekeken naar de plaatsing van de komma, ben ik nu bijna al mijn geld kwijt.”



    De tekst gaat verder onder de foto.



    Handgemaakt



    Janssen is alleenstaand en woont samen met haar katten en hondje in Ermelo. Ze leest graag en ’scharrelt’, zoals ze dat zelf noemt, graag rond op Marktplaats, waar ze met regelmaat een leuk koopje scoort. Zo stuit Janssen op een advertentie van ene ’C’, die een strooien hoed met roze bloem erop verkoopt. ’Zo goed als nieuw, een handgemaakte hoed, one size fits all’, valt in de advertentie te lezen. Janssen zoekt contact met de verkoper. „We sloten een deal: voor 13,25 euro inclusief verzendkosten zou het ding mijn kant op komen.”



    De Ermelose stelt nog voor om te betalen via het betaalsysteem van Marktplaats – waarmee het geld tijdelijk door Marktplaats wordt vastgehouden totdat de aankoop bij de koper is gearriveerd –, maar ’C’ verzoekt haar het geld via een normale overboeking te betalen. Zo gezegd, zo gedaan. Janssen boekt echter 1325 euro over, in plaats van de schamele 13,25 euro die het zomerhoedje had moeten kosten. „Een paar uur nadat ik de overboeking had gedaan kwam ik erachter dat ik bijna geen geld meer op mijn rekening had. Ik schrok me rot.”



    De tekst gaat verder onder de foto.



    Adresgegevens



    Janssen stuurt de verkoper meerdere berichten en smeekt haar het geld terug te storten, maar tevergeefs. ’C’ reageert sindsdien nergens meer op. In paniek belt Janssen haar ’rots in de branding’: dochter Ellen Kiers. Die schakelt uiteindelijk zowel Marktplaats, de politie als de bank in. „Zij kunnen echter weinig doen, omdat je eigenhandig het geld hebt overgeboekt”, legt Kiers uit. Wel stuurt Janssens bank een brief naar verkoper ’C’, met het verzoek het geld terug te betalen. Als ook op die brief niet wordt gereageerd, deelt de bank de adresgegevens van de verkoper met Kiers en haar moeder. „Maar los van het feit dat ze helemaal in Nijmegen woont, durf ik daar natuurlijk niet zomaar aan te bellen”, vertelt Janssen.



    De ING ’betreurt de situatie ten zeerste’, maar bevestigt dat zij in dit soort situaties weinig kan betekenen. „Het maken van een fout bij een overboeking komt uiteraard wel eens voor. In de meeste gevallen wordt dit onderling opgelost.” Ook de politie zegt bij een foutieve overboeking vrijwel niks te kunnen doen. „Er is sprake van een menselijke fout en niet van een strafbaar feit, dus het is een civiele kwestie.” Juristen menen dat het geld op grond van onverschuldigde betaling kan worden terug gesommeerd.



    Pensioentje



    Kiers vindt het vreselijk voor haar moeder. „Ze moet rondkomen van een klein pensioentje; ik heb het zo met haar te doen.” Ook voelt ze zich machteloos en boos. „Het voelt heel oneerlijk en ik snap niet waarom de verkoopster dit doet. In feite steel je gewoon van een bejaarde vrouw.”



    Janssen en Kiers hopen vurig dat de verkoopster het geld alsnog terugboekt. Als zij dat niet doet zijn ze van plan een advocaat in de arm te nemen. Tot die tijd moet Janssen op de kleintjes letten.



    En het hoedje? „Dat heb ik wel ontvangen, maar bleek te klein”, stamelt Janssen. „Ach, dat stomme hoedje kan er uiteindelijk ook niks aan doen.”
     
    Hoosie en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gewoon langsgaan, C neersteken, molotov erop en klaar
     
    Yi-Long en Reckuuza vinden dit leuk.
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    jongens im losing partrick
     
    Taab vindt dit leuk.
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    You never had patrick
     
    Yellow 13 en Taab vinden dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Mireille salty as always
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    #TeamPatrick idd.

    Gewoon zeggen dat je dacht dat het je nieuw gekochte messenrek was, dan is er sprake van een menselijke fout en niet een strafbaar feit, en kan de politie weinig doen.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik ga voor #TeamGarrett
     
    Garrett vindt dit leuk.
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Dankje. Waar sta ik voor
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Depressie
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514

Deel Deze Pagina