1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    payroll constructie via tussenpersoon maar die verdubbelen wel ongeveer de factuur die naar je opdrachtgever gestuurd wordt.

    Makkelijk en je hoeft geen kvk te hebben, maar echt schaalbaar is het niet
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    KvK/btw ís makkelijk. En hoef je weinig voor te doen. Zeker als je weinig opdrachten/facturen verstuurt.
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Of laat je uitbetalen in exposure. Voor de klant ook een stuk fijner
     
    Reckuuza, Fiasco, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Thanks papa's
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Sjoemel Belastingdienst, vieze racisteeeeen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    De makkelijkste optie is om als particulier een kwitantie uit te schrijven. Het inkomen geef je dan bij je jaarlijkse aangifte aan op "Inkomsten uit overige werkzaamheden". Je berekent dan geen BTW en mag dat ook niet af te dragen. Degene die je inhuurt kan zo'n kwitantie als factuur opnemen in zijn administratie (ook deze betaalt geen BTW).

    D'r zijn specifieke voorwaarden waaraan je moet voldoen voordat je als ondernemer wordt aangemerkt voor de belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/...bent_u_ondernemer_voor_de_inkomstenbelasting/ Meestal worden mensen die wat bijverdienen naast een normale baan niet aangemerkt als ondernemer. Je kunt je daarna ten alle tijde alsnog inschrijven als ondernemer, mochten de zaken goed gaan.
     
    Daz vindt dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    begrijp ik t verder goed btw dat iedereen 190 per maand krijgt voor zn energiebill voor nov en dec?
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Korting op je energierekening ja.
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Overigens storten we die meteen weer terug, hou je aan het einde van het jaar mooi geld over!:thumbs:
     
    Cyndris, Jimmy J., Hoosie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    wat als die enkel stroom is en geen moer is?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mooi nieuws en ook van dat energie plafond bij Greenchoice. Dat staat op 1,45 voor gas en 0,45 voor stroom. Inmiddels dus bekend dat nov en dec gratis voor mij zijn. Krijg nog 60 euro bovenop de premie die ik betaal en de 1300 euro van de gemeente is ook al binnen.

    Overigens ben ik van mening dat mensen in Wassenaar en Bloemendaal of Het Gooi echt niet die 190 euro korting horen te krijgen. Laat ze maar doorsturen naar Bakkers en andere bedrijven. Wat betreft die toeslag van 1300 euro zou dat ruimhartiger moeten zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft iets meer inkomen dan ik, maar die zit er ook maar 31 euro per maand boven de grens. Als midden inkomens tot 3000 euro per maand al diep in de shit komen, of al zitten, dan is dat mijn mening dat het wel ruimhartiger mag. Met een beetje geluk verliest Poetin die oorlog voor kerst. :)
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    juuuuuuiiiiist.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ah ja dan hebben we gratis gas?
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Natuurlijk niet, maar dan zouden op termijn de prijzen weer omlaag kunnen, de graanproductie weer hersteld kunnen worden en Oekraïne weer opgebouwd kunnen worden. Zou nog mooier zijn als het gas in het veld onder Groningen niet grotendeels naar het buitenland ging, maar helaas hebben we een afwachtende regering.

    Ik schat dat ik volgend jaar rond de 200 euro per maand kwijt ben, voor een 1 persoons huishouding en superzuinige woning. Heb energielabel A en met weinig inkomen vind ik 200 euro veel, maar op zich nog wel op te hoesten.

    Mij gaat het meer om de dagelijkse boodschappen van mensen en het voorkomen dat er nog meer naar de voedselbank moeten. Hier inmiddels ook al meerdere mensen om mij heen en afhankelijk van de prijzen volgend jaar kunnen dat er nog meer worden.

    Eén persoon hier in mijn omgeving heeft nooit om hulp hoeven vragen op dat gebied, maar is nu inmiddels al gedwongen om de eigen auto te verkopen om aan geld te komen, dus zover zijn we al. Vraag me echt af waar dit heengaat. :)
     
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Die 190 euro wordt door je leverancier van je kosten afgetrokken en is per maand dus je kan niet in de min neem ik aan? Concrete vraag. Stel je lasten zijn in november €150, wordt dat €0?

    Je krijgt het verschil niet terug neem ik aan, en je krijgt ook die 190 niet op je rekening gestort lijkt me?
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik vraag me echt af hoe je bij 200 per maand uitkomt als je in je eentje woont. Gelet op prijsplafond en dat je zonnepanelen hebt. Ik zit nu op tarieven die vergelijkbaar zijn met het prijsplafond, iets hoger zelfs, maar kom niet hoger dan 120 per maand met een gezin van 4.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik wacht wel even af, want mijn contract loopt in februari af en dan zal ik wel een nieuw voorstel krijgen waarop ik weer mag onderhandelen. De afgelopen tien jaar altijd prima afspraken kunnen maken en zoals je zelf al een beetje aangeeft, is mijn woning zuinig. Bovendien verbruik ik in 2022 nog minder dan in 2021. In sommige gevallen is het meer dan gehalveerd ten opzichte van het jaar ervoor. Dan hebben we het voornamelijk over gas, want stroom verbruik ik wel veel, ondanks dat ik door de zonnepanelen wel tot 2160KwH kan terug leveren. Ik moet en mag niet zeuren inderdaad. :)
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    4k streamen via chaturbate kost veel a sah
     
    Yerewn en Hoosie vinden dit leuk.
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Denk dat je in februari weinig kan onderhandelen, volgens mij biedt niemand meer een vast contract aan en kom je gewoon in de variabele groep.
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Je verbruikt in je eentje meer dan 2160kwh?
     
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina