Natuurlijk niet, maar dan zouden op termijn de prijzen weer omlaag kunnen, de graanproductie weer hersteld kunnen worden en Oekraïne weer opgebouwd kunnen worden. Zou nog mooier zijn als het gas in het veld onder Groningen niet grotendeels naar het buitenland ging, maar helaas hebben we een afwachtende regering.
Ik schat dat ik volgend jaar rond de 200 euro per maand kwijt ben, voor een 1 persoons huishouding en superzuinige woning. Heb energielabel A en met weinig inkomen vind ik 200 euro veel, maar op zich nog wel op te hoesten.
Mij gaat het meer om de dagelijkse boodschappen van mensen en het voorkomen dat er nog meer naar de voedselbank moeten. Hier inmiddels ook al meerdere mensen om mij heen en afhankelijk van de prijzen volgend jaar kunnen dat er nog meer worden.
Eén persoon hier in mijn omgeving heeft nooit om hulp hoeven vragen op dat gebied, maar is nu inmiddels al gedwongen om de eigen auto te verkopen om aan geld te komen, dus zover zijn we al. Vraag me echt af waar dit heengaat.
Klik om te vergroten...