1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2022 | قطر ٢ ٢٠٢

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 25 sep 2022.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    RIP SUAREZ



    FREE SOJUUUUUUUUUU ANNYEEEEEOOOOOONG
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012


    Jammer dat Suarez en Kuduz eruit liggen, geweldige spelers, maar schitterend pasje van Son bij de 2-1 …
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    [​IMG]

    WHY DO WE FALL MASTER SON
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Kan de VS ons er alsjeblieft gewoon uit gooien? Dan zijn we af van dit slaapverwekkende team.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Wat een hopjesvla-opstelling weer. Maar goed, het ging al mis toen Danjuma niet mee mocht …
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    jank nou niet zo. je hoeft niet te kijken. al spelen ze weer 90 minuten pleurisvoetbal whatever. RESULTAAT TELT

    team en supporter van elk land behalve nederland: YEESSSS NEEEE HUILEN ALS ZE NIET DOORGAAN FUCKING BLIJ ALS ZE WEL DOORGAAN (OA MAROCCO TOETEREN EN SHIT) > RAW EMOTION

    NEDERLAND: yeeeey met willem en teun biertjuuuhh lekker weghorst! woohoo. nou hou maar op met juichen niet te gek hoor dirk-jan! maandag weer werken haha + IK HOOP DAT WE ERUIT VLIEGEN, KK LAND, KUT OPSTELLING, KUT VAN GAAL, OUDERWETS, ACHTERHAALD, IK GUN ZE NIKS, SLAAPVERWEKKEND, SAAI
     
    Cyndris, Tyrant, Garrett en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Het is en blijft (voor ons als toeschouwer) toch een kijksport, en dan wil je gewoon leuk voetbal zien, dus beetje vlot, aanvallend, creatief, verrassend, etc.
    Ja, resultaat telt, maar ik mag toch hopen dat we geen kampioen worden als we dit kut voetbal spelen.

    Ik denk ook dat we nu een collectieve denkfout opgedrukt krijgen; OF mooi leuk aanvallend voetbal en voortijdig naar huis, OF saai kut voetbal, en dan kampioen worden. Alsof dat de (enige) 2 keuzes zijn. Complete onzin natuurlijk.

    Maar ALS dat de 2 keuzes zouden zijn (en dat is niet zo), maar ALS, dan liever 3 geweldige wedstrijden en dan eruit. Veel memorabeler. Niet alleen voor ons, maar voor kijkers wereldwijd. Die overwinningen van Japan tegen Duitsland en Spanje, dat weten we over 10 jaar nog. Ben eigenlijk nu al vergeten hoe en tegen wie we in de poule-fase hebben gespeeld, behalve dat het niet om aan te zien was.

    Ik hoop dat de USA er vandaag echt hard op klapt zodat NL eigenlijk gedwongen wordt om daarin mee te gaan, qua snelheid, felheid, strijd, passie, etc, en die extra snelheid in het spel zou ook, noodgedwongen, meer creatieve oplossingen teweeg brengen.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    want een senegal of een ecuador klapten er niet hard op? Of waren die MAkKeLIjK? alleen omdat we niet tegen niet westerse landen speelden ga jij ze niet onthouden. Het hele WK is so far 1 grote grabbelton, brazilie loss gister, belgie eruit, duitsland eruit, zuid korea door, japan door. pas op als NL ook maar 1 pot had verloren, COMPLETE VERDOEMENIS. HEADLINE TELEGRAAF DOOR VALLENTIJN: CRISIS BIJ VAN GAAL

    koop lekker een croissantje vanmiddag en ga wat anders doen en check het resultaat morgen. zal je een hoop ergenis voor jezelf besparen. want we gaan sws weer spelen wat niet om aan te zien is.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2022
    Killamonkey, Jorrie en Hoosie vinden dit leuk.
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik kan niet geloven dat het is gebeurd, maar ik ben het compleet met Reckuuza eens:eek:
     
    Reckuuza, Yerewn en Jorrie vinden dit leuk.
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    godverdomme manman
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    … dus jij moet voortaan ook een helm op wanneer je naar buiten gaat … ?

    Yeah, veel verrassingen dit WK, omdat een aantal teams boven hun verwachtte niveau speelt, als team, met leuk en goed voetbal. Japan tikt lekker, snel, kan creatief nog wel iets beter maar zit er lekker fel op en geeft 100%. Dan krijgt ieder ‘top land’ het gewoon lastig, wanneer je continue opgejaagd wordt, en dat zagen we dus ook. Zeer veel respect dus voor Japan, en dat gaat de hele wereld over.

    Honderd langzame tikkies breed achterin bij Oranje, tja, dat vind ik dan toch iets minder.

    Er zijn hier 2 redenen voor het negatieve gezeik; Het voetbal is niet om aan te zien, en vanuit ‘De Nederlandse school’ wat betreft onze opvattingen over voetbal, horen we leuk, fris, aanvallend combinatie-voetbal te spelen. 3-hoekjes, individuele acties, ruimtes opzoeken, voorzetten vanaf de flanken, sinds X-jaar door de opkomende backs ipv door de traditionele buitenspelers. Dat mist nu een beetje, zowel door het (lage) tempo, alswel door de spelers die nu op het veld staan en hun type spel. We zien dat andere landen ‘ons’ voetbal nu beter en leuker spelen dan wij, helaas.

    We spelen nu het soort ‘resultaat-voetbal’ waar we jaren geleden nog op kotsten toen Duitsland (pre-2006) en Italië het speelden. Zakelijk, sure. Maar als voetballiefhebber blijf je er vrij lauw onder. Ik zeg voetballiefhebber, dus de Henk Spaans en Jan Mulders van deze wereld. Er zal vast een groep zijn die het verder allemaal prima vinden, als er maar gewonnen wordt.

    De tweede reden is dat de eerder genoemde landen, de verrassingen, boven hun normale niveau uitsteken, en dat is geweldig. Los van het resultaat, laten ze (grotendeels) gewoon GOED en LEUK voetbal zien, met passie en inzet.

    Dit Nederland haalt de resultaten, maar hebben we goed, leuk voetbal gezien? Verdedigend staat het idd wel okay (vooralsnog), maar ik bedoel de redenen waarom je naar voetbal kijkt. Is het swingend en sprankelend? Heb je genoten? Geweldige steekpasses, mooie combinaties, schitterende individuele acties. Schot op de kruizing van Berghuis was een klein hoogtepuntje, dus vanzelfsprekend mag die vandaag weer vanaf de bank toekijken hoe De Roon de bal naar Frenkie schuift.

    Ja ja, niet zeiken, resultaat telt, blahblah, maar niemand klaagt over het resultaat, maar over het getoonde voetbal. En het getoonde voetbal is klachtwaardig, want ver onder het niveau wat we van ons voetbal zouden mogen verwachten en eisen.

    Ik had vanmorgen speculaas-vlaai als ontbijt, dus denk dat ik straks gewoon een saai bruin broodje pindakaas neem als lunch, wat weer typisch past bij de wedstrijd van vandaag.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je hebt het tegen de zuurste user op 't forum he.
     
    Yerewn en Reckuuza vinden dit leuk.
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vet goedkoop, net 2 gekocht
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2022
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ignorance is bliss idd.


    Je haalt 4 verse roomboter-croissantjes bij de Jumbo en/of AH voor 1 euro. Zelfde prijs als deze aanbieding maar dus zonder het zelf klooien. Verder prima natuurlijk om in de kast te hebben staan voor een regenachtige saaie dag, dus wellicht toch even halen, maar gisteren precies op het goede moment naar de AH gelopen en daar 4 prima verse grote croissants gehaald (net vers, dus nog mooi bol), thuis nog even opgewarmd, beleg op gedaan (laagje boter, mayo, kaas, rauwe ham, en eikenbladsla), bakje koffie erbij, en perfection.

    Natuurlijk kan het beter/lekkerder, maar voor supermarkt-croissants van kwartje per stuk is het echt prima, als de bakkerij hun werk goed heeft gedaan. Daar is de ene supermarkt-bakkerij beter in dan de ander. Sommigen bakken ze te lang door, of te hoog, dus dan heb je croissants die al ‘dood’ gebakken zijn; te donker, te bitter, geen lucht meer in. Dan roep je die bakkersafdeling even bij elkaar als klant en dan leg je ze uit hoe dat beter moet. Vaak loop ik even de oven na om te kijken of die goed is afgesteld, en ik hang een instructie-sheet op die ze kunnen gebruiken om op te letten wat betreft de grootte van de geleverde croissants, de bewaar-temperatuur van de nog niet afgebakken croissant, de rust-tijd, etc. Dit doe ik uiteraard onder het toeziend oog van de manager, zodat die weten wat ze moeten doen wanneer het daarna opnieuw verkeerd gaat.
     
    Chrizzle vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  19. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Je zegt het zelf al, natuurlijk is het beter/lekkerder.

    Daarnaast hoor ik al de teleurstelling bij m'n Kids als ik ze op zondagochtend oude croissantjes voorschotel, zonder lekker gesmolten chocolade erin.

    Conclusie, iedereen doet lekker wat ie zelf wil en waar hij blij van wordt, met het budget wat hij tot z'n beschikking heeft.

    Of is dat te volwassen voor dit forum?
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515

Deel Deze Pagina