1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Kun je niet aan je begeleider vragen of je in aanmerking komt om bij zo'n speciaal café of fabriek te werken waar ze mensen aannemen met een afstand tot de arbeidsmarkt? Is misschien leuk om je sociale netwerk te vergroten en je bent nuttig bezig.
     
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.734
    Zoek jij niet nog iemand voor de avond/nacht wacht?
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Je bent nuttig bezig omdat je een paar job-coaches bestaansrecht verleent en omdat een werkgever dan een goedkope arbeidskracht heeft. Tenzij je echt sterke behoefte hebt aan sociale contacten of een sterke drang hebt om je ‘nuttig te voelen’, moet je je afvragen of je dat wilt.

    Als het leuk werk is en goede omgeving, aardige mensen, dan sure, kun je doen.

    Als het op een afgesloten werkplaats van ProRail ofzo is, dan liever niet.
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Er is prima werk te zoeken wat je snachts kan doen. Ik kan me alleen niet heugen dat ik iemand wel eens een sollicitatiegesprek snachts heb zien doen dus daar zit de uitdaging.
     
    Tim, Yerewn en Reckuuza vinden dit leuk.
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Afgesloten werkplaats? Wat versta je daar onder?
    Werkzaamheden aan het spoor doen aannemers. Onderhoud aan treinen doet bv een NS.

    ProRail heeft wel ICB.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Daar zitten veel zwaardere gevallen dan je denkt, wat ik ook al geprobeerd heb in het verleden. Ze stellen dan steeds voor om die mensen te benaderen, bij zowel mijn oude als nieuwe zorgverlener, maar dat zijn echt de mensen vaak die hem echt kunnen flippen. Althans, zo heb ik het al ervaren een paar keer in het Noorder hier, met een spam appjes golf van een suicidaal depressieve collega tot gevolg.

    Ik heb iets nodig zoals de ouderenzorg bijvoorbeeld, maar punt is dat hier in de regio bijna alles bezet wordt door Patyna en die mederwerkers kunnen mij niet luchten of zien. Heb ook geen rijbewijs en wil logischerwijs gewoon OV kaart als ik wel ergens verder dan aan de slag ga.

    Er komen binnenkort wel wat meer mogelijkheden tot het ontmoeten en omgaan met nieuwe mensen en mensen met vergelijkbare problematiek hier in Sneek en de omgeving en die avond die ik gisteren heb gehad was ook hartstikke gezellig. Eens wat anders dan met Elden Ring of welke game dan ook progressie maken.

    En het hoeft van mij ook niet echt persé werk te zijn, maar wel het vergroten van mijn sociale netwerk. Het eerste nummer, van iemand die weet wat ik shit is en die ik al kende, heb ik al uitgewisseld. Van de week was een prima begin tot het vergroten van mijn contactenlijstje.

    Overigens maak ik me nog wel nuttig, want sta af en toe wat mensen bij die net als mijn moeder en ik weten van het verlies van een echtgenoot/vader is. Ik kan me via sociale media de laatste maanden ook nuttiger maken door gewoon dingen goed te verwoorden en beter leren mijn mening te vormen en waar nodig aan te passen over moeilijke onderwerpen zoals het niet hebben van een kinderwens bijvoorbeeld. Dat werd gisteren ook gewaardeerd.

    Laten we zo zeggen: Mensen en ik durven elkaar weer op te zoeken. Dank voor je tip trouwens. Best wel een inspriatiepunt van je. <3
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    fuck werken man ga je toch niet zoeken als je uitkering hebt idioot
     
    Yerewn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Of het één of het ander, vermaak me over het algemeen prima. En hoewel je zou denken door commentaar op internet over uitkeringen, is het echt niet een vet pot, in verhoudingen, als je daar de andere kosten bijhaalt. Mijn uitkering is fors omhoog gegaan, zoals zoveel geld inkomsten, niet om gevraagd overigens, maar mijn kosten zijn ook hoger geworden en niet alles blijft als Poetin zijn verstand herpakt.

    Heb nu een uitkering die net onder een gemiddelde WW valt, maar dat zal niet altijd zo blijven. Leuk die toeslagen, maar mijn rekeningen komen komende maand ook weer, net als bij iedereen. Ik werk dan liever als ik mijn beperkingen niet had, dan zou ik Fiasco achterna gaan en als Yellow 13 door de Japanse winter gaan of zoiets.

    Werken geeft weinig vrijheid, maar als je een degelijk salaris hebt ook weer wel en dat zou ik onder normale omstandigheden liever hebben, omdat het ook nuttiger voelt.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk prima alleen kan zijn, dus het geduld is er wel, de mensen en de tijd van die mensen echter niet door oplopende personeelstekorten en gebrek aan capaciteit omdat begeleid werken zo te houden.

    Triest, maar ik zou liever wat werkelijke uitkering trekkers hier in de stad een trap onder hun kont geven. Ken meerdere fraudeurs wat dat betreft. Ik zelf doe elk jaar aangifte, uit solidariteit ook met eerlijke en hardwerkende mensen, ook al hoef ik niet, maar dat doet ook niet iedereen.

    De valse mensen moeten gewoon aangepakt worden, dan zou het voor mij ook minder een probleem zijn om er weer in te komen en nog beter rond te komen dan ik nu doe. Maar goed. Iedereen lijkt wel zwaar geïrriteerd te zijn en nooit tevreden, maar als ik mijn beperkingen niet had zou ik gegarandeerd hard werken, puur voor de vrijheid die het kan bieden als je 3 of 4 zoveel inkomen hebt als anders met een uitkering.

    Wat betreft mijn intelligentie: Een docent zei ooit tegen mij dat als ik niet had wat ik had, ik sowieso de Havo had kunnen afronden. Hij merkte 23 jaar geleden zelfs al VWO capaciteiten in mij op, maar door mijn hindernissen in mijn hoofd kom ik soms dom over en dat is het misverstand dat mensen vaak maken. Wanneer ik dat alles niet had, dan zou ik graag in de financiële sector aan het werk gaan als crisismanager, wat een achterneef van mij ook deed en die kan goed boeren nu na zijn pensioen.

    De wens is er wel, de mentaliteit om iets nuttigs te willen doen ook wel, maar de juiste passende mensen, dingen en mogelijkheden/maatregelen en capaciteiten niet altijd. Gaat vast goed komen Reckje en XBW, daar heb ik nog wel vertrouwen in. :)<3
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.734

    23 jaar geleden


    Maar lekker bezig Geel je mag hier nu ook memes posten maar maak ze dan wel graag grappig.

    Maar ok kom Zuidas, bodywarmertje aan en knallen op je loafers
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Laat me dan even wat wiskunde voor je doen: 23 jaar geleden is 2000 en niet 1997. Dat is 26 jaar geleden. 2023-23=2000-3=1997+26=2023.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    We zijn direct van 2019 naar de zomer van 2022 gegaan, dus hij heeft gewoon gelijk.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
    Jorrie, Hoosie, Garrett en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Er was een poosje geleden gezeik om mensen (uitkeringsgerechtigden) die door de gemeente gedwongen aan het werk werden gezet in een ongezonde werkomgeving, waardoor er meerdere mensen zijn overleden of kanker kregen ofzo. Wilde het gisteren nog even opzoeken wat het precies was, maar was al laat.

    Maar goed, dat moet je dus niet willen.

    Als Yellow nu op 100% afgekeurd staat en hij gaat op eigen houtje, uiteraard vanuit die begeleiding, lekker 2-3 dagen per week werken, dan grote kans dat hij vervolgens van die 100% afgaat en dat levert weer heel veel extra drang, gezeik en verplichtingen op.

    Als hij zich in de huidige situatie kan redden, niemand* tot last is, en zich niet compleet (sociaal) geïsoleerd voelt, dan is het soms beter om die situatie zo te houden zoals die is. Voor alle partijen.

    Iemand die 100% is afgekeurd kost de maatschappij waarschijnlijk veel minder dan iemand die 50-80% is afgekeurd, want met die laatste groep gaat men actief bezig zijn steeds, dus dan wordt die persoon langs verschillende duurbetaalde kastjes en muren gestuurd (want ze moeten ‘meedoen’), regelmatig gesprekken bij de gemeente/UWV, met de jobcoach(es), en vervolgens in een nietszeggend baantje waar de werkgever een goedkope inwisselbare arbeidskracht heeft.

    Dus tenzij ze Yellow terug kunnen brengen in een volwaardige baan waarbij hij compleet zelfredzaam zou zijn met dat salaris, en dus compleet uit die uitkering(en) zou komen, is het gewoon afwegen wat het (eventueel) kost en oplevert. Ik begrijp dat je als maatschappij wilt dat mensen die mee willen doen ook mee kunnen doen, en volgens mij kan dat ook grotendeels wel, maar wat je helaas ook vaak ziet is 1; dat vooral externe partijen profiteren wanneer je zo’n bemiddelde langs meerdere instanties, gesprekspersonen en organisaties stuurt, en 2; dat mensen als Yellow die nu 100% afgekeurd zijn maar zichzelf dan verder wel prima kunnen redden, vervolgens anders ingeschaald worden en er vervolgens veel meer shit op hun schouders komt, wat veel stress en klachten oplevert, en dus weer nieuwe bemiddelingen, controles, beoordelingen, etc.

    Nog even los van het feit dat Yellow’s geld voor 99% weer direct de lokale economie terug in stroomt.


    *niemand, behalve mensen op xbw.
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik ben juist op zoek naar mensen en daar zou een autist best prima tussen passen. 't Jammere is alleen dat als je specifiek op zoek gaat naar 'dat soort' mensen je gelijk met instanties en gemeentes in aanraking komt, en dat is weer een beetje kut. Maar als wij een brief zouden krijgen met "yo, ben zwaar autistisch maar wil me nuttig maken in jullie werkplaats" dan kun je hier diezelfde dag nog op de koffie komen. En ik denk dat dat voor best veel bedrijven zou gelden.
     
    Scarlett en Yi-Long vinden dit leuk.
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk dat wanneer je dat zo communiceert middels een job-ad, en dat dat ook een volwaardig salaris oplevert waardoor die mensen idd los kunnen komen vanuit hun situatie met een uitkering, dat velen dat ook prima zouden vinden. Maar vaak zullen ze bang zijn dat ze dan in de problemen komen, omdat hun hele situatie gebouwd is om hun ‘beperkingen’/‘tekortkomingen’, dus vaak hebben autistische mensen ook een begeleiding op het psychische vlak, wat ofwel ook de job-coach is, of iemand anders.

    Als je slechter af bent qua inkomen en dus zekerheid omdat bepaalde tegemoetkomingen meteen vervallen zodra je boven een bepaald inkomen komt, maar waar je wel afhankelijk van bent/blijft, dan zullen de meeste mensen toch gewoon voor zekerheid en rust (gemoedstoestand) kiezen. En terecht.
     
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Je hebt het al opgegeven he Yi
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    ger kun je samenvatting van hierboven geven voor me
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nee hoor, mijn beste jaren komen nog …

    Ik sta op het punt om de wereld te veroveren.
     
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.734
    Yellow wil finance in
    Yi long zegt nah zou het niet doen
    Jimmy zegt kom hier koffie doen
    En eh Modder denkt dat het 2019 is
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    thanks, ik merk vwo capaciteiten in je
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.734
    Dank je reck, dit doet me goed.
     

Deel Deze Pagina