Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

1. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    10.360
    Dan hou je meteen maandelijks meer over toch? Vind het niet zo gek om beiden te doen. Met minder vaste lasten kan je ook meer inleggen

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.741
    Huis opnieuw waarderen, hypotheken verhogen en je centen beleggen levert toch meer op? Of het geld wat je in je hypotheek belegt beleggen levert ook meer op.

Kijk ik snap 't wel maar het is wel kortetermijn. Ik pleur mn winsten in waardevermeerdering van 't huis

WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. WorkingTitle

WorkingTitle ...

Leuk Bevonden:
    3.334
    Ben het met je eens hoor. Ik ga echt niks aflossen nu. In die 2 jaar met 10+ inflatie verdampt je lening zowat.

Maar ik merkte dat ik geen concreet doel had, geen "minimale horizon". Die is nu het aflopen van de hypotheek. Wat ik er dan daadwerkelijk mee ga doen zien we dan wel, maar heb nu een conrete doelstelling. :)

Vind www.berekenhet.nl wel een fijne site. Het verschil beleggen of aflossen hypotheek is ook snel inzichtelijk al mis je allicht het vermogensbelasting aspect

Laatst bewerkt: 18 dec 2025 om 08:03
  4. Reckuuza

Reckuuza #GROTETIETENVOLMELK

Leuk Bevonden:
    18.701
    echt zon boomersite

5. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.157
    Echt een reactie van iemand die zo'n site blijkbaar niet nodig heeft.

Als het helpt om een goede keuze te maken bij je financiƫle situatie maakt het mij niet uit hoe het eruit ziet. Heb zelf een flink bedrag kunnen investeren nadat ik mijn deel van mijn woning verkocht had aan mijn ex. Nu wel hogere maandlasten qua hypotheek maar toch handig om na te rekenen hoeveel het voordeel dan is per maand op de lange termijn.

Reckuuza en WorkingTitle vinden dit leuk.
  6. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    10.360
    Ik zit iets meer op de risico spreiding kant hier. Ik geloof 100% dat beleggen meer oplevert dan wat ik nu aan rente betaal. Maarrr ik beleg voor de lange termijn maar wil wel nu zorgeloos kunnen leven. Beleggen kan ook zo maar voor de komende 5 jaar verliesgevend worden met Trump. Dan heb ik liever een positie waar ik meer cash beschikbaar heb om eventueel meer te investeren. Hypotheek startte rond 3200 pm nu nog maar 2300. Daarbij scheelt het me ook weer in vermogensbelasting.

voor mij zijn er eigenlijk altijd 2 peilers. Haal ik hier een terugkerend inkomen uit of verlaagt het mn maandelijkse lasten.

is het op papier het beste? Nee waarschijnlijk niet, maar wel de keuze die het beste voelt.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.741
    Saai

Nouja ik moet dus flink wat gaan verkopen komende tijd

8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.157
    Ik heb het zelf deels in cc etfs gestoken. Dan heb je eigenlijk beide.

9. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.756
    Ik heb recent ook een deel van m'n hypotheek afgelost. Heb een 2de hypotheekdeel van 3,96%, dus dat nu aflossen is een resultaatje zonder risico, no matter wat Trump of de AI bubbel gaat doen.

Deel Deze Pagina