Welke aandelen kopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 13 sep 2003.

1. Ik heb nog wat geld OVER! en wil dat gaan beleggen. D8 eigenlijk aan MS maar is dit wel een verstandige belegging? Wel een veilige d8 ik zo!

Maar als jullie nog ideeen hebben dan hoor ik die graag. Wel met uitleg waarom ik die aandelen moet kopen a.u.b

2. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou wat dacht je van aandelen ajax
    of ff wachten de aandelen ah staan op kelderen als je ze dan koopt zou dat een goeie zet zijn ze kunnen dan alleen nog maar om hoog

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij zijn MS aandelen best duur..

wat doet doet deze vraag in het xboxmagazine soapbox? :+

4. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    ja wat doet ie eigelijk hier, misschien ahold of kpn, ik weet niet of ze nog steeds underrated zijn, maar met die nieuwe topmensen zal 't wel weer goedkomen

5. Hoegieboegie

Hoegieboegie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb gewoon ahold gekocht, maar toen waren ze nog 2.95 euro per aandeel ik weet niet of het nu nog een goed aandeel is.
    Of gewoon wat JaN Nl zegt, KPN kopen?

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    KPN?? ;/ nah lijkt me niet.. veel te onstabiel..

Ahold mayb, zou ik tog eerst dat gedoe met die topman afwachten, of hij er uit gaat of niet..

MS, die aandelen zijn veel te duur, daar maak je (stel je maakt winst) dan bijna geen winst op..

7. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    In de AEX zit duidelijk een stijgende lijn, ik zou voor een Nederlands beleggingsfonds gaan, ABN Amro Netherlands Fund o.i.d.

Is nu geloof ik 100 euro, en ik heb er een paar gekocht toen ie op 80 stond. Tel uit je winst!

8. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    waarom in soapbox?

9. Huh?

Ik d8 dat ik hem in actualiteiten sport en nog wat had gezet?! Maar ja de mods plaatsen hem wel in de goede.

Maar zou MS een goede zijn?

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    waar kan je ze btw kopen, die aandelen, zonder naar de beurs te hoeven ? en moet je daar geen 18 voor zijn? (ik = n00b opbeurs gebied)

11. Voor hoeveel geld heb je dan winst?

12. Ik ben lid van Alex.

Dat is een soort organisatie waarbij je een eigen rekening krijgt, daar moet je geld heen storten en dan kun je real- time beleggen via internet of telefoon. Als je nog minderjarig bent, moeten je ouders een handtekening zetten om je handelingsbekwaam te maken.

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    hebben die ook iets van een site ofzo, waarbij ik info erover kan winnen?

14. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een tijdje belegd (nu niet meer). Uiteindelijk per saldo niks op gewonnen of verloren. En ik heb echt van alles gehad: Ahold, Hunter Douglas, Hagemeyer, ABN-AMRO en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Was gewoon een hobby. Steeds legde ik per fonds zo'n 400 a 500 euro in en dan gewoon kijken hoe het verloopt. Maar tegenwoordig waag ik me er voorlopig niet meer aan. Hooguit een goed beleggingsfondsje voor de lange termijn zou wel aardig zijn.

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ga langs bij je bank en vraag wat voor beleggingsfondsen er zijn.

Bij aandelen (als je niet echt higrisk wil beleggen) moet je sprijden en een lange horizon hebben (minmaal 5 jaar is het adagium).

Omdat je het beste belegt in meerdere fondsen en aankoopkosten relatief dalen bij grote aankopen, is aandelen duur (vanaf E 15.000,- moet je denken). Dan is een beleggingsfonds goedkoop, eenvoudig en daarnaast een stuk minder kopzorgen. Laat dat maar aan een bank over :)

/edit beleggen kam altijd op de sterrenbeurs!!! Opent binnenkort!!!

Laatst bewerkt: 13 sep 2003
  16. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    1. Nee, je hoeft er geen 18 voor te zijn.
    2. Je koopt ze door middel van een effecten rekening te openen bij de postbank(ik weet niet of dit bij andere banken kan)
    3. Je zegt welke aandelen je wilt en ehh dat is alles!
    4. Laat het gerust een half jaar rustten, sit back & relax van het geld dat je(als je goed de touwtjes in handen hebt) verdient ermee

Zelf had ik aandelen van KLM en van Laurens. Goeie winst van gemaakt :cool:.

Tip: Wil je failliet? koop dan NU aandelen van Ahold. Die nieuwe topman maakt er niks van. Wacht eerst eens de koers van Ahold af. Nu staat hij op 8,30 ofzo, laatst was hij nog boven de 9,00.

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Lok je een beetje uit met deze topic, maar "Wat kan ik het beste kopen?" is altijd een vraag die jij alleen kan beantwoorden. Games, aandelen, cd's, kleren etc.

Meer interessant is "Waar moet ik op letten als ik ... koop?" ;)

/edit Was een tijdje weinig actief, maar zijn weer goed bezig www.iex.nl , kan je oefenen

18. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Een belangrijke vraag in deze is eigenlijk of je lange of korte termijn wil beleggen. Oftewel, wil je op korte termijn winst hebben of wil je bijvoorbeeld over 30 jaar een leuk potje hebben...

Edit: Ik heb het al een tijdje niet echt meer bij gehouden. Vroeger zat ik de hele dag via internet de aandelen in de gaten te houden en toen kon ik soms wel een beetje weten wat een aandeel zou kunnen gaan doen.

19. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Aandelen Getronics, daar kan je echt heel erg veel mee verdienen (of verliezen, het is en blijft natuurlijk de beurs dus...). En ze zijn nog lekker goedkoop ook, waardoor je er veel kan kopen.

3 maanden geleden had ik een fictief aandelenpakketje samengesteld rekening houdend met het geld dat ik over had. Ik had in dat aandelen pakketje 3500 aandelen Getronics, en die deden toen zo'n 0,14 eurocent per stuk. De aandelen stonden 3 weken geleden op 1,19 euro, dus tel uit de winst die ik gehad zou hebben...

Aandelen getronics hebben een hele duidelijke vraagcurve, en de prijs schommelt dan ook vaak tussen de 0,75 en de 1,20 euro (met als uitzondering dus toen ze 0,14 deden want toen waren ze bijna failliet). Dus instappen bij 0,75/0,80 en verkopen bij 1,10 of hoger... Het is niet veel winst per aandeel, maar omdat je er zoveel hebt tikt het lekker door! :)

20. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad BFalcon!
    ASML is ook zo'n aandeel waar je op korte termijn veel kan winnen/verliezen ;)

Deel Deze Pagina