playing the devil's advocate??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SyKeS1, 14 sep 2003.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ben ophet moment bezig met school, moet morgen een korte engelse discussie houden en ik heb de rol van een marketing manager die vaak de rol speelt van 'the devil's advocate'.
    (playing the devil's advocate)

Wat houdt dit precies in?? kom er even niet achter, dacht dat jullie dit misschien wel wisten...brand maar los!!! }:]

2. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    ga naar de videotheek en huur de gelijknamige film met Al Pacino

misschien heeft het inspiratie voor je :)

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dude...dat helpt me niet echt :confused:

4. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn leraar Nederlands heeft me ooit eens uitgelegd wat "advocaat van de duivel spelen" betekent.
    Echt heel precies weet ik het niet meer maar het is ongeveer zoiets:
    Als je advocaat van de duivel speelt doe je alsof je tegen iets bent, maar eigenlijk ben je voor, of omgekeerd.
    Stel: je bent voor iets, maar in je argumentatie doe je alsof je ertegen bent, maar je argumenteert zo slecht, dat het publiek je niet gelooft en uiteindelijk inziet hoe belachelijk het is om tegen te zijn, en zo delen ze uiteindelijk toch jouw standpunt.
    Het is moeilijk om uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt.

Laatst bewerkt: 14 sep 2003
  5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Waarom heb je het niet aan je leraar gevraagd als je de opdracht niet snapt? :confused:

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    haha...omdat dat op dit niveau engels lekker je eigen pakkie aan is....helaas is het gen havo meer...daar kon je alles vragen tot je een ons woog :p

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Doed als je de opdracht niet begrijpt is er heus wel iemand om het aan te vragen. :{

8. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo gaat die film ook. Hij verliest een zaak, maar daarmee helpt hij juist een andere persoon. en later bleek het allemaal zo de bedoeling te zijn.
    Was niet helemaal onzin hoor, van die film huren

9. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Wat doet ie nu dan? :p

Deel Deze Pagina