Arcade hallen, is er vraag naar?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daikath, 18 sep 2003.

1. Daikath

Daikath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu serieus te overwegen om een arcade zaal te beginnen. Ik ben op de hoogte van de wet die verbied jongern onder de 18 op arcade machines te laten spelen en ik zit dingen te bedenken om daar langens te komen.

De sfeer zal voor de gamer bedoeld zijn, je zal muziek van allerlei games op de achtergrond horen.

De locatie zal in de binnenstad van Utrecht of Amsterdam zijn, iig in een binnenstad van een grote stad waar geen arcadehal in de buurt is.

Je zal er ook drinkjes en hapjes kunnen bestellen.

Nu de vraag, zal jij er met enige regelmaat komen? Het lijkt me hartstikke leuk om zo'n zaak te hebben maar als je er eenmaal alles in hebt geinvesteerd en als dan niemand op komt dagen lijkt me dat wel een klein beetje jammer ;).

2. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou er niet regelmatig in mijn vrije tijd naartoe gaan. Maar misschien is het slim om hem dichtbij een school neer te zetten. Want ik verveel me vaak als ik een tussenuur heb ofzow. En dan lijkt het me leuk als er een arcade zaal in de buurt zou zijn.

3. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    De vraag naar arcadehallen word steeds minder omdat de meeste spellen uitkomen voor de pc of consoles en die niet duur meer zijn voor veel mensen. Zelf kom ik er nooit

4. shumi

shumi Guest

Je zou eens bij de gemeente moeten informeren of het mag, de mensen er zin in hebben en nog wat van die dingen. Verder zou je op verschillende manieren kunnen adverteren (een poll zegmaar) of mensen in Utrect graag een arcadehal zouden willen hebben. Je moet het alleen niet te duur maken en als er kindjes zijn die maar wat op alle knoppen lopen de raggen en te klier dan moet je ze wegsturen. Verder moet je mensen (met het oog op de gezondheid, en met het oog ver van de winst) die het teveel doen en dus verslaafd zijn niet te veel laten spelen. Minder winst maar meer sympatie. Informeer eens bij de gemeente.

5. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel kewl alleen ik woon niet in utrecht of A'dam (ook nie in de buurt)

6. Daikath

Daikath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat doe ik allemaal ;), maar er moet ten eerste vraag zijn anders kan je de zaak er niet van onderhouden. Dus zou je ernaar toe gaan? Al die andere dingen lijken me vanzelf sprekend, maar ik zit me ook af te vragen hoe verslaafd men kan raken aan een arcade spel wat je ook thuis kan spelen ;).

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Mij zal je er niet zien, aangezien de games in arcade hallen altijd maar loos knopjes drukken is, en weinig denkwerk..

Dat lijkt me inderdaad een heel goed plan, zet het dicht bij een school.. ik verveel me altijd helemaal loos in tussenuren, en als er een arcadehal dicht een de buurt was dan zou ik er wel heen gaan.. alles beter dan voor je uit staren en een heel pakje op roken;/

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Je kan het beter combineren met iets wat zeker centjes oplevert. Iets als een friet- of shoarma tent. En dan een flinke ruimte met spelkasten. Lijkt mij wel lachen, maar is een grote investering. En tenzij je een flink startkapitaal hebt, lijkt het me een moeilijke zaak om het te financieren. Ik denk dat een zaak met alleen maar kasten, niet rendabel zal zijn. Dit kan alleen maar als je op een toplocatie zou zitten, maar dan nog twijfel ik...

9. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Dat lijkt me het grootste probleem. Maar als je naast een school gaat zitten lijkt het me dat er genoeg mensen op af komen.

P.S. Tip voor mensen die zich vervelen in tussenuren -> Koop een GBA SP. Dat is de oplossing;) . Voor mij dan...

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mij lijkt het wel leuk, alhoewel utrecht en amsterdam toch een half uur tot een uur reizen is en het dus moeilijk wordt om er veel te komen. Verder heb ik geen id of ik er veel uit ga geven omdat sommigen spellen je ook op de xbox kan spelen eindeloos. Maar met een aantal tegen elkaar racen is en blijft mijn favoriet.
    Wordt moeilijke keuz om een arcade hal te beginnen.

11. jed

jed :P

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat waarschijnlijk niet werken hier in Nederland, of je moet met een briljant idee komen. Speelkasten zijn tevens heel erg duur.
    Dan kan je misschien beter een zooi consoles neerzetten en wat pc's.

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Denk niet dat het grote deel van de Belgische & Nederlandse jongeren echt de mentaliteit hebben om veel naar arcadehallen te gaan. (gokspelen mogen in elk geval niet, weet het niet zeker ivm arcadespelen voor jongeren maar als het verboden is lijkt het me erg moeilijk om daar iets aan te kunnen doen)
    Er zijn erg veel jongeren die hun eigen console/pc/... hebben en ik denk dat dat voor vele ook een reden is om thuis te blijven spelen (ook al zijn de games enz niet hetzelfde) . Naar een arcadehal ga je normaal ook grotendeels (vind ik) voor de sfeer, denk dat dat een belangrijk punt is bij het inrichten van je arcadehal. Ik zou in elk geval komen mocht er één in m'n buurt komen :) *arcadegames ownage_O_ *

13. Machiel

Machiel Just Be Me!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als het in de buurt zou zijn, zal ik er wel komen...
    Woon in Leiden en de dichtsbijzijnde is in Scheveningen :confused:

Maar wel een leuk idee. Hoop dat het je lukt..

Misschien kun je een paar van deze bakken neerzetten ;)

X-ARCADE

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

ik socialize altijd maar wat tijdens de tussenuren (is leuker dan zo'n duf spelletje, en goedkoper) :D

ik kom sowieso niet hoor, ik woon in Brabant, dus Utrecht of Amsterdam zijn ver buiten mijn regio..

maar als hier een arcadehal een straat verder ofzo zou komen, dan nog weet ik zeker dat ik niet regelmatig zou gaan, thuis op de bank met vrienden vind ik leuker/gezelliger/betere spellen, Xbox Live (!!)... dus mijn mening is dat er waarschijnlijk niet echt vraag naar is (ook gezien het aantal arcadehallen in Nederland (hoogstens 10 oid )

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wij hebben een arcade hal in Vlissingen, maar het trekt alleen maar fopnegertjes aan, die daar lopen te kutten.. ;/ ikzelf ben er eigenlijk nooit in te vinden, de games weten ook echt niet te boeien, en je geld zit er zo door heen..

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De enigste lui die spelletjes spelen in tussenuren zijn of dikke nerds of irritant kut kinder onder de 18. Dus denk dat je plan weinig kans van slagen heeft.

Tenzij: Tadadadadaaaaa daar komt het je het ding zet in een uitgaansgebied met veel machines waar je bv tegen elkaar kan racen. Altijd leuk om te doen als je bezopen bent en als het op een machine is dan maak je geen brokken. BTW: fransen zitten ook vaak in die speelhallen, dus je kan er ook gewoon een cofeeshop van maken met veel speeldingen (oeeeeeh dat zou uitermate relax zijn, ik breng mezelf op ideen).

Jajajaja Je moet gewoon een soort game syndicate maken maar dan in een cofeeshop, dat is zeker weten chill. Kan je tenminste een pot warcraften als je stoned bent. Jajajajajaja

17. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    /edit: sorry

Laatst bewerkt: 18 sep 2003
  18. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    /edit: sorry, i dunno what happened?! :eek:

Laatst bewerkt: 18 sep 2003
  19. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    K heb dat plan ook errug lang in mn hoofd gehad, maar ik denk dat je no way een vergunning meeer kan krijgen voor een hal. Daarbij is het ook niet voor nx dat bv in A'dam alle arcade hallen uitgestorven zijn. De laatste die in A'dam was "Spielotheek", was k regelmatig te vinden, en ellke vrijdag middag zowieso stampvol. Nu is het al een tijdje ongetoverd naar "de zoveelste" gokhal.

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als je dronken/stonede mensen erin laat spelen ben je verkeerd bezig, dan gaan je dure apparaten snel naar de malle moeren. Je moet gewoon een aantal consoles erin zetten en die systemlinken, dat trekt opzekers een groter publiek!

Deel Deze Pagina