Groenfront en het Efteling bos

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 28 sep 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Naar aanleiding van een topic op het fok forum wil ik hier de meningen eens peilen.

    Misschien hebben jullie er niet van gehoord maar dee pro natuur beweging Groenfront zit dus in het bos naast de efteling. Hier kamperen ze om tegen te houden dat de Efteling het bos gaat gebruiken voor uitbreiding van het park.

    Volgens Groenfront mag de efteling dus niet uitbreiden omdat het natuur is etc etc. Efteling op haar beurt is al eigenaar van het bos maar heeft al gezegd dat ze de bomen zullen terugplanten en ze steunen al jaren goede doelen. Daarnaast doet de efteling niet veel verkeerd hier.

    Daarom vind ik dat het Groenfront gewoon weg moet gaan en zich met belangrijkere zaken moet bezighouden ipv hypocriet anderen te boycotten. Ik ben zowieso tegen klein terroristische organisaties als het groenfront, maar dat is een ander onderwerp.
     
  2. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Die vreemde linkse relschoppers. Je zegt het al, het bos is eigendom van de Efteling, zij willen uitbreiden om in de markt te blijven en een bestemmingsplan geeft die optie. Wat moeten die bomenknuffelaars daar dan zoeken? Ga liever ergens op de hei kamperen en bessen plukken voor het moment dat daar gebouwd gaat worden.

    Dit is gewoon daar gedaan om aandacht van de media te trekken, zo simpel is het. Waarom gaan ze niet ergens in de Randstad protesteren? Daar komt het chronisch tekort aan groen.
     
  3. xentagz

    xentagz ----------------

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk

    Ik vind de efteling leuk!!!!:9
     
  4. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja maar daar gaat het nu ff niet over xentagz, de bananenvlucht en berendroom zijn leuk, maar we proberen hier te praten over een stukje bos ernaast ;)
     
  5. xentagz

    xentagz ----------------

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry)-:
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Om de Efteling leuk en leuker te maken moeten dus een aantal mensen uit het bos worden verwijderd :+ Efteling is er al 15 jaar mee bezig btw :)
     
  7. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Haha en al die tijd milieubewegingen in de weg?
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    nee die kwamen pas toen er groen ligt werd gegeven uiteraard :p
     
  9. Shadow89

    Shadow89 Shadow

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Efteling is wel leuk, natuurlijk sla ik het kiddy gedeelte over, maar de 8-banen zijn wel leuk. SixFlags vind ik ook wel vet, nog betere rollercoasters
     
  10. Shadow89

    Shadow89 Shadow

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat die Efteling gewoon uitbreiden, het gaat niet om half Nederland hoor.
     
  11. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Omdat ik nu op school zit (en me verveel as usual) zal ik me toch even kort uitlaten over dit onderwerp.

    Laat de Efteling bouwen, ze zijn al rechtmatig eigenaar van de grond en het bos. Daarnaast doet de Efteling zoals Ugamer al zegt jaren lang mee aan goede doelen waarmee dier en natuur beschermd wordt. Het is dus totale onzin dat één of andere kleine beweging dit probeert tegen te houden. De Efteling is een leuk amusementspark voor de hele familie met veel groen en als er één pretpark is wat ik uitbreiding gun dan is het wel de Efteling.
     
  12. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het helemaal eens met D.L.

    Van mij mogen ze die lui daar "verwijderen" met een groepje ME ofzo.
     
  13. LeoGeo

    LeoGeo Commodore

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    1
    OMFG, die "bosbewoners" weer zoals de burgemeester het destijds zo cool op TV uitlegde. Ik moest er zo om lachen ;)

    Echt, ik vind het gewoon belachelijk. Eeen beetje hutjes bouwen, kom op zeg. Ze planten het terug en zijn actief voor milieu en goede doelen, wat wil je nog meer? Die gasten willen echt alleen maar aandacht....
     
  14. PeaCock

    PeaCock Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    AHUM!!! ik woonde in Kaatsheuvel!! Heel relaxt dorpje, als ze dat aanraken kom ik eraan!

    En voor de duidelijkheid, ik vind de Efteling ook heel leuk hoor, alleen ze mogen van mij eerst in de efteling zelf nog bouwen, veel open plekken overal...
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mag best in dat bos, de efteling is een van de mooiste parken die ik ken, in mijn ogen zijn er zelfs mooiere atracties, zoals de droomvlucht, dan in disneyland.

    Laat die lui naar het regenwoud gaan ofzo....
     
  16. JaN Nl

    JaN Nl Just another guy

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik irriteer me toch al mateloos aan al die extreem-linkse bomenneukers.... (sorry) maar dat komt omdat ik het schandelijk vindt hoe ze boeren bedreigen.... oppakken die lui en naar een detentiekamp in sibirië sturen.... tuurlijk moet het milieu beschermt worden en de dieren ook... maar ga dan naar het oost-blok en zeg eens wat van die mensen die beren aan kettingen laten dansen.... rot lui, boeren bedreigen, die boeren doen hun werk....
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    *zucht* Wat een zeikers echt waar. In de Efteling zelf is meer groen dan atractie! Laat die mensen toch rustig hun park uitbreiden. De Efteling laat toch zo veel mogelijk bos staan voor de sfeer. Er zijn wel plekken waar het erger aantoe gaat, daar kunnen ze hun tijd beter aan verdoen.:mad:
     
  18. el powkoz

    el powkoz Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik ook voledig mee eens. laat de efteling uitbreide het is tenslotte een van de groenste parken die ik ken. bedoel ik dus mee veel bome en al. duz waar zoude die boemekruipers daar nu kome moeie. er zijn nog wel betere dinge te bescherme zoals ze hierbove al gezegd hebben. goei die lui uit die bome en sluit ze op als het moet maar laat de efteling toch uitbreide.
     

Deel Deze Pagina