de zin van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Solid_Ghost, 1 okt 2003.

  1. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk, doe eens gek en gooi er een filosofische thread tegenaan... maar de zin van het leven. heeft het wel zin? volgens mij niet, iedereens leven draait om het voortplanten waarna je kinderen zich ook weer voortplanten enz. wat kan daar nou zinnig aan zijn? een computerspel uitspelen is zinnig, want na de tijd voel je je ontzettend goed enzo, het is een ego-boost. voor zover dat nut heeft natuurlijk, maar ik dwaal af.
    wat hebben jullie hierover te melden (al betwijfel ik of er dan ook maar een antwoord op komt)
     
  2. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het leven ook compleet nutteloos. ik zal het makkelijk kunnen missen. Ownee, want als je het niet hebt dan mis je het ook niet.:{
     
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch een reactie...

    De "zin" van het leven... Een hamvraag die iedereen mogelijk wel eens bezig heeft gehouden... Er is geen antwoord op, ook al zijn er mensen die beweren dat ze de zin van het leven weten of kennen... Maar de zin van het leven kan je niet buiten jezelf vinden of zoeken... Zoekt NIET en gij zult vinden is het devies in dit opzicht... De zin kun je alleen maar zelf zijn, je eigen leven is je eigen "zin"...

    Soms (of vaak) hebben we geen zin, voelen we ons losgeslagen en lijkt het er op alsof daar waar mensen zijn narigheid is... Oorlog, overbevolking, corrupte regimes, en ga zo maar door...

    Toch heeft het leven blijkbaar zin, zeker voor de aarde zelf... De aarde leeft door middel van het leven, anders zou het volgens mij niet bestaan... De zon helpt het leven met zijn straling en de aarde zorgt voor haar eigen leven via ons leven en dat van de flora en fauna... Als deeltje lijken we geen zin te hebben, maar als geheel wel... Toch kan het deeltje zin in zichzelf opmerken, als je maar goed kijkt naar wat je bent en wat je leuk en niet leuk vindt...

    Gamen kan een kick geven, dat is een soort topervaring, dat kan je een soort "zin" noemen, hoewel het banaal klinkt... Maar "hobby" klinkt nog banaler...

    Het leven is eigenlijk zonder definieerbare "zin", zin-loos... Dat betekent niet dat je dan maar wanhopig moet zijn, want zin-loos klinkt zo negatief... Nee, ik bedoel als het leven een vastgestelde "zin" zou hebben, dan was alles vastgelegd en heb je feitelijk geen bewegingsruimte... Dan zou de zin het regime zijn waaronder je zou moeten leven... Het bestaan heeft beperkingen gegeven aan het lichaam en aan de geest, maar vrijheid heb je tot grote hoogte... In ieder geval in jezelf, waarschijnlijk is dat de "zin" van het leven, hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen... ;)
     
  4. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Het nut van het leven, is het feit dat zoiets mogen bestaan
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar wrom zou de aarde moeten leven?
    Ik bedoel, wie zou ze missen als ze er niet is?
    Of nooit was geweest.
     
  6. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie vraag, een kosmische vraag zelfs... Ik weet het niet... Inderdaad, wie zou de aarde missen als die er niet zou zijn... Wie? Niemand waarschijnlijk... "Niemand" zou dan de "zin" zijn van het heelal... Vervolgens zou je kunnen vragen, waarom zou het heelal moeten leven, wie zou het heelal missen als het heelal er niet zou zijn? Goeie vraag... ;)
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    en als het heelal er dan niet meer is??
    :{

    wat is er dan wel??
    een lege ruimte??
    en waar zit die lege ruimte dan weer in??

    als ik hier soms over denk word ik echt waar erg duizelig...
    een rare ervaring:{
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2003
  8. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    denk hier maar eens over na:

    je leven heeft geen zin...

    je leven WORDT zin...

    (en je denkt dat we hier tot DE zin van het leven zullen komen op xbw? ;) )
     
  9. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    *) en daarom doe ik niet moeilijk over die vraag en denk ik gewoon dat het leven zinsloos is, nutteloos, echt helemaal niet nodig is. En ik ben geen negatieveling, ik zie alleen de waarheid:p


    p.s. dit is en blijft een mening
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zei ik al, wie zou het dan missen? Goeie vraag... ;)

    Waar is de "zin" dan gebleven... Wij willen overal duidelijkheid op projecteren, alles moet "nut" en "zin" hebben, anders worden we onrustig en mogelijk zelfs angstig... Want het onbekende kan angst inboezemen... Dus projecteren we onze normen en waarden op de wereld en op het heelal, foutje... Het universum trekt zich niks aan van onze bedenksels, die is gewoon onverschillig, als je al zou kunnen spreken van een emotie... :D Want ik denk niet dat het universum een emotie kent, die kennen alleen wij, in het leven... Dus emotie zou ook een stuk van de "zin" van het leven kunnen zijn... :+
     
  11. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leven zal wel geen echt doel hebben zoals in een game. Dat je klaar bent als je opdracht A en B af hebt gerond. Je moet er gewoon het beste van maken en niet te lang nadenken over dingen als dit.
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Filosofen en denkers zijn geboren om na te denken, dus dat kan geen kwaad... Een beetje filosoferen over de zin van het leven is wel geinig... :+ Ook al lijkt dat zin-loos... :D
     
  13. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    en aangezien het leven zin-loos is, is het niet erg als je over zin-loze dingen gaat filoseferen. of beter gezecht, zin-loze dingen gaat doen.:+
     
  14. vassilli

    vassilli Guest

    Neuken, bier, games_O_ Ghehe. Wat is de zsin van deze thread?:DWat is de zin van dit forum?:dWat is de zin van deze site?:DWat is de zin van de xbox?:DWat is een xbox?:+
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Misschien is er wel totaal geen zin in het leven. Misschien is er wel totaal geen leven. Misschien is dit maar een saaie droom die me bezighoudt totdat iets "zinvols" begint. Misschien heeft iedereen zijn eigen droom. Misschien is dit wel het echte leven, zonder doel. Waarom bestaan we eigenlijk dan nog? Dan kan je toch net zo goed dood zijn? Als je dood bent weet je tenminste of er iets nakomt, of dat dit het gewoon is. Waarom zouden we willen leven als het toch totaal geen zin heeft? Het is meer instinct dan wil. Je kan dan net zo goed vragen "Wat is het leven?".


    Ik heb volgensmij nog nooit zo vaak de woorden Waarom en Misschien gezegd in zo'n kort stukje. 8)
     
  16. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja instinct zou wel het logischte zijn om te blijven bestaan.. of gewoon de wil naar geluk, 70% van je energie schijnt te komen van sexuele energie, misschien zijn vrouwen dan gemaakt om ons bezig te houden en zijn zij de zin van het leven:D
     
  17. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    ...... *ahum* Ik geloof niet in god, maar ik vraag me af waarom we bestaan... Iets moet er voor gezorgd hebben dat het zo gaat zoals het nu gaat. Iets moet een bedoeling hebben met het leven... :{ als je daar over na gaat denken wordt je een beetje zwaar in je kop :9.

    The Matrix???

    :cool:
     
  18. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Hum.....

    Misschien is de zin van het leven wel sterven.... En dan heb ik het over reincarnatie. Immers, in sommige religies word het leven gezien als een opdracht. Leef je leven zo 'goed' mogelijk, leef volgens bepaalde standaarden en vervul zo een van de vele opdrachten tijdens vele van je levens.....

    Aan het eind van de rit zou er dan een plaatsje voor jou in De Hemel vrij moeten zijn.

    Misschien dat ik het verkeerd uitleg, maar dit is mijn interpretatie.
     
  19. Littleynot

    Littleynot Not so little anymor

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb cystic fibrosis en daardoor zijn mijn longen steeds slechter geworden na verloop van tijd en ik heb daardoor al een paar keer op het randje ven de dood gelopen . Ze hebben zlefs al 4 keer bijna de moed opgegegeven, maar wonder boven wonder kwam ik er steeds weer boven op. Op een gegeven moment had ik zelfs een longtransplantatie nodig en 4 weken geleden was het dan zover ik werd gebeld en moest met spoed naar het ziekenhuis worden gebracht.

    Je zult dus wel begrijpen dat ik het mezelf vaak heb afgevraagd waarom we leven en waarom dit alles er is . En daar ben ik langzaam maar zeker achtergekomen. We zijn hier maar voor een ding en dat is om te leren, of anderen te anderen te laten leren. Je begrijpt dus ook wel dat je aan 1 leven niet genoeg hebt. Ik ben dan ook van mening dat je vaak heel vaak terug komt op om in de vorm van een ander leven weer andere dingen te leren.

    Met mij gaat het ondertussen heel goed want ik was de snelste ooit ontslagen uit het ziekenhuis, ik heb er maar 2,5 week ingelegen en de operatie duurde maar 4 in plaats van 8 tot 12 uur. En ik ben van 13 % longinhoud naar 55 % gegaan en de komende 6 maanden stijgt ie nog naar mischien wel meer dan 100 %. Maar verder zou ik gewoon zo veel mogelijk van het leven geniten als je kan want het is en blijft ondanks de medische wetenschap veel te kort.
     
  20. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    oow dat is erg kut voor je,, beterschap...
    maar dan vind ik (geestelijk-)gehandicapten (helemaal) erg
    steeds als ik maar bij me zelf bedenk dat zij echt vet minder dan ons(mij) kunnen doen...
    ik probeer b.v. goed te voetballen..
    en ik baal er van dat ik nog helemaal niet zo goed ben...
    maar een keer kwam er een jongen..
    en die wou mee voetballen...
    had een geestelijk en lichamelijk handicap...
    ik moest bijna huilen...:{
    want ik bedacht bij me zelf.. die zal dit nooit goed kunnen doen..
    en zal ook minder van het leven genieten als ik dat doe..
    dus ik ben dankbaar dat ik zoveel mag genieten van het leven
    en ik moet blij zijn met wat ik tot nu toe heb bereikt (niet veel tot nu toe, maar echt wel meer: erg veel lol b.v...)want ik had dit alles ook kunnen missen..
    zo is het ook bij blinde/dove of stomme mensen..

    ik geloof erin dat je maar 1 keer leeft..
    en voor hun was dat het dan maar... zo moeten zij het maar doen...


    (p.s. ik ben 14, voor de gene die dit mss wilden weten)
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2003

Deel Deze Pagina