1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de zin van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Solid_Ghost, 1 okt 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    De zin van het leven is het leven zelf. Als je nu als vind dat het leven geen zin hebt kun je net zo goed sterven :confused:. Zin van het leven is gelukkig zijn en blij zijn dat je leeft.
     
  2. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrok wel een beetje van je post.
    Ik ben blij om te horen dat het goed met je gaat.
    Ik wens je in ieder geval veel sterkte met je gezondheid, en ik vind het bewonderingswaardig dat als je zo'n ziekte hebt, nog plezier in het leven weet te behouden, want dat zal vast niet makkelijk zijn.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar met de dingen die je zegt, ben ik het wel eens.
    Ik denk namelijk ook dat je hier meerdere keren terug zal komen, om bv dingen te leren.
    Zelf ben ik ook bv weer niet bang voor de dood ofzo.
    Tenminste...
    Je bent altijd wel een beetje bang voor dat onzekere, omdat je natuurlijk niet precies weet wat er dan zal komen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dat iets moois zal zijn.

    Over de zin van het leven,
    Ik denk dat je er in ieder geval bent om elkaar te helpen, en liefde te geven (klinkt misschien zo cliché, maar toch zie ik het zo)
    En om veel te leren, en plezier te maken in het leven.
    Het leven zie ik als iets moois, maar ook als iets moeilijks.
    Als ik het tegenzit, kan ik het leven soms haten, maar er is altijd wel weer iets moois wat het leven ontzettend de moeite waard maakt.

    Vaak denk ik ook dat er ergens iets of iemand boven (ik ben niet gelovig) is die naar beneden kijkt en denkt :"wat maken ze dr toch een zootje van, oorlog, haat, overal wil tot macht, corruptie, rascisme, terrorisme, enz enz enz..."
    terwijl we eigenlijk met alle 6 miljard mensen "gewoon" harmonieus samen zouden moeten kunnen leven.
    Geen arm en rijk, geen oorlog...
    Maarja helaas.....

    De mens is een vreemd schepsel in ieder geval, en ik denk dat iedereen gewoon een eigen "zin van het leven" heeft.
     
  3. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    Het leven heeft geen zin. Het is gewoon leuk om te leven. Zie het als een groot spel, waarmee je moet proberen het zo ver mogelijk te schoppen, tot je game over bent.
    Het maakt toch niks uit of het leven zin heeft of niet? Het is gewoon leuk. Ik vind het iig leuk om te leven. En in de tijden dat het niet leuk is, moet je gewoon verder leven want daarna word het toch weer leuk. En misschien heb je wel een hele belangrijke taak te doen in de toekomst. Je weet maar nooit.

    (wijze woorden he voor een 13 jarige)
     
  4. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    filosofen denken hun héle leven na, over de zin van het leven,

    ik weet niet wat de zin van het leven is, maar ik weet in ieder geval wel dat je daar niet je hele leven over na moet gaan denken!

    (Theo maassen voor de liefhebbers)
     
  5. Veggie

    Veggie Guest

    K denk niet dat God wou dat we de helft van onze leven in een stoffig gebouw op een stoel zitten ... :mad:

    Ik vind het leven nutteloos, het gaat alleen maar slechter ...
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hmmm, ik vind gelukkig zijn eigenlijk geen doel.:{ Tja, blij zijn, hmmm, ja het is wel fijn dat je gelukkig bent in je leven maar het is toch geen doel zou ik zeggen. :confused: Ofja, iig niet de zin van het leven.

    Mocht er een hemel zijn ofzo, dan betekent dat ook meteen een hogere macht ofzo. Of paranormale krachten. Want het lijkt me niet dat je met de natuurwetten een hemel kunt verklaren.:confused:
     
  7. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo. Ik heb veel respect voor je hoor. Serieus. Geniet lekker van je leven en vooral van je Xbox; er is bijna niets lekkerders dan helemaal opgaan in een spel en de tijd en ellende om je heen te vergeten.
     
  8. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    A wise man once said:

    Life's a bitch and then you die that's why we get high 'cause you never know when you gonna go
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Totaal niet mee eens.. De manier om naar het nut van het leven te kijken is naar de natuur te kijken.. Of de manier van het ontstaan van bijv Aarde.. Je leeft dan ook om gewoon te leven en jezelf voorteplanten, en voor de rest niks.. En reincarnatie is echt gigantische bullshit.. Je "geest" zoals mensen dat noemen, zijn "electrische stroompjes" die samen met de samenstelling van je hersenen (cel plaatsen/inhoud etc) je bewustzijn geven. Bij overlijden is er geen energie meer om dat proces te laten draaien.. je merkt dit al bij ouder worden, je lichaam slijt af, er komt minder energie beschikbaar, en dit kan leiden tot slechter geheugen.. Dit is een erg algemene en wetenschappelijk niet geheel verantwoorde beschrijving van wat de geest is.. Maar dit laat zien dat je maar "1" keer leeft en dat het voor de rest nada is.. want de kans dat iemand met dezelfde "samenstelling hersenen" ontstaat is zo goed als onmogelijk.. Dat zou namelijk precies van dezelfde ouders, in dezelfde leefomgeving, met dezelfde genen etc moeten zijn.. oftewel niet mogelijk..


    Om even naar het ontstaan van de Aarde te kijken, we zijn ontstaan uit elementen, door verschillende processen die logisch zijn (maar erg ingewikkelt) zijn ze gevormt tot cellen/organismen..

    Naar de dierenwereld gekeken, mensen zijn namelijk de enige organismen die erg succesvol zijn in overleven, en daarmee min of meer moedertje natuur mee overviel, zie je dat het met een cyclus te maken heeft.. alles is (volkomen logisch) in evenwicht, en plant zich voort (mits het sterk is) of sterft en/of wordt gegeten.. Dat is het enige nut van het leven, overleven, voortplanten, die stappen mayb nog herhalen, en dan te zwak zijn om voortteplanten en te overleven en dan sterven.. Dat is het hele proces..
     
  10. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me nu even af, want ik zie hier verschillende soorten reacties, wat is nu precies de vraag?

    -Wat is de zin van het bestaan?
    -Wat is de zin van HET leven?
    -Wat is de zin van ieder individu zijn leven?

    dan kan ik iets zinnigs posten...
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Er wordt gezegd dat je maar 20% (of weet ik veel hoe weinig het was) van je hersenen gebruikt. Ik geloof dat de rest gewoon wordt gebruikt voor jezelf, je persoonlijkheid, je "geest". Er is geen apparte ziel, er is alleen je eigen lichaam met je ziel als een soort ingebouwde AI. 8) Niks dat je dood bent dat dan je ziel doorleeft, dood = dood.

    Maarja, zo denk ik erover. En ik kan natuurlijk niks bewijzen.
     
  12. Veggie

    Veggie Guest

    Nas is niet wijs :D
     
  13. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ''but who needs reason when you got heroin''
     
  14. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat de zin van het leven is? Ik denk dat die voor een ieder verschillend is. En het zou mooi zijn als iedereen die visie van een ander ook zou accepteren en respecteren.

    De vraag: "Wat is de zin van het leven?" is in feite een vraag die bij elk, maar dan ook elke situatie gesteld kan worden. Immers elke situatie waarin wij ons doen belanden is een onderdeel van ons leven.
     
  15. el powkoz

    el powkoz Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    de zin van het leve is je elke dag dicht te knalle van de weet. en van alles geniete zo hard je kan. want er is geen 2de kans.
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    de zin van het leven is OVERleven :D

    'and to what end?'

    tja.... om te overleven, en van de aardse geneugten te genieten...
     
  17. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    en toch overleef je het niet. :D Dus waarom druk over maken en de zin van het leven bedenken :)
     
  18. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    maar als je dan toch dood gaat is er toch helemaal geen point in ons bestaan? (tenminste als er niets is na de dood. Als er wel iets is na de dood kan je weer vragen gaan stellen wat er daarna is en zo scheel beginnen zien van al dat nadenken :+)
     
  19. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Zin van het leven..

    Doelen bereiken, een leven opbouwen, en uitstippelen..

    1 - Diploma's halen,Genieten van je jeugd, sociaal leven opbouwen...
    2 - Beroepskeuze
    3 - Carriére maken
    4 - Je ware vinden
    5 - Gezin uitbreiden
    6 - Lekker leven en slechte zaken oplossen

    en dan streep je door wat je hebt bereikt :p...

    met opgeheven hoofd en trots sterven...
     
  20. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dat stukje van die jongen met die slechte longen... Dat is bout en niet eerlijk verdeeld, ik rook ze kapot, jij hebt ze niet, niet eerlijk.
    Alleen...meer dan 100% luchtinhoud van je longen??? Krijg je dan een derde long ofzo? Daar kon ik me even niks bij voorstellen.:confused:

    Zin van het leven? Pffff...
     

Deel Deze Pagina