wat vinden jullie van tupac

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Osin, 30 jul 2003.

  1. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    je hoeft uberhaupt niet te reageren hoor :eek: het is niet JIJ tegen alle NIET tupac fans... (mmm misschien lijkt het er wel soort op :{)
     
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb nog niet gezegd dat jij zo'n puber bent, het enige wat ik heb gezegd is dat hier pubertjes zitten die beweren dat ze snappen waar Tupac het over heeft (en misschien jij niet, mij best, maar er zijn er echt wel hoor), maar dat KAN niet, omdat de persoon die dat beweert in alle waarschijnlijkheid is opgegroeid in een vrijstaand huis, met 2 liefhebbende ouders, zonder negers, zonder drugs, weed roken voor de kick, etc....

    je had dus duidelijk een verkeerde interpretatie van mijn post, en ging daar op reageren... probeer nou es realistisch te denken, voor een keer :{

    taalgebruik, inhoud van de reacties vertellen meer over je dan je denkt... ;)
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Tja, nu komen we uit bij het volgende. Misschien moet je wel heel simpel zijn om simpele beats te begrijpen en verstand t ekrijgen van HipHop.

    Ik moet ook zeggen dat je een asociale crimineel niet tot held moet bestempelen. TuPac was een veroordeelde misdadiger, en als je dat dan stoer vind, dan denk ik dat maar eens een echte ghetto op moet zoeken om te beleven hoe stoer, en vooral intelligent dat is.
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    En om even een stijl imitatie te gebruiken: Als je van TuPac houdt heb je niks van muziek en kunst begrepen.

    tjee, nu ga ik vast begrijpen waarom ik het niet begrijp.
     
  5. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Asiociale crimineel???????

    Dacht het dus niet gast.
     
  6. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt ultiem vaag... sinds wanneer is tupac een culturele maatstaaf geworden... Kooom op joh, je vind et leuk of niet... ieder zen meug. Ik kan wel mooiere muziek bedenken... maar ik snap zat van muziek (en kunst).
     
  7. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok even voor de duidelijkheid 2pac is geen producer maar een rapper. De producer maakt een beat en de rapper rapt. Als je de beats niet leuk vind moet je bij de producers zijn. Uit je post maak ik ook op dat je enkel de meest recente 2pac tracks kent, er zijn namelijk maar 2 (op een totaal van honderden) tracks die gebaseed zijn op jaren 80 hitjes namelijk: 'changes' en 'until the end of time' (de 2 tracks waar jij je hele mening over pac op gebaseerd schijnt te hebben).

    Beiden tracks zijn na zijn dood veranderd door producers waar pac niet eens mee gewerkt heeft. Ik krijg de indruk dat dit de enigste nummers zijn waar je mee bekent bent, want 'laten we eerlijk zijn' als je echt naar zijn numers zou luisteren zou je deze kortzichtige post nooit hebben gemaakt. Je rekent 2pac af op het werk van producers waar hij niet eens mee gewerkt heeft, en om die opmerking 'negeer zijn gerap' kan ik en elke andere hiphop fan enkel om lachen, de lyrics is waar het om draait de beats zijn ondergeschikt aan de raps.

    Natuurlijk zijn changes en until the end of time tracks geproduceerd voor en mainstream publiek maar dat maakt de teksten er niet minder om. Reken een persoon niet af op 2 nummertjes die na zijn overlijden zijn uitgebracht. Luister eerst maar eens naar een album dat uitkwam toen hij nog leefde en vorm dan je mening dan kunnen we nog een verder praten.

    Ik verzoek iedereen eens te luisteren echt te luisteren (naar de lyrics) naar het album 'me against the world' '95 dit album geeft als geen ander een perfect beeld van wie Tupac Amaru Shakur was, als totaal persoon, niet als het stereotype super Gangster thug zoals de media (en puisterige gangsta wannabe pubers) hem zo graag ziet.

    Mischien krijgen we hier dan als nog een echte leuke discusie
     
  8. Veggie

    Veggie Guest

    OMG, Tupac vertelt toch hoe het daar is ... zie je, je luistert totaal niet naar zn lyrics ...

    En weer een die er nix van snapt, wat heeft hij dan gedaan als je alles zo goed weet? Hij ging de gevangenis in omdat een vrouw hem beschuldigde van verkrachting .... wat (van wat ik heb gelezen erover) niet waar was ... Mjah, lees et maar op http://www.hitemup.com/tupac

    Het niveau van sommige hier is echt laag, en nog dalende ...
    Vooral die van Walrus ...
    ja Perfect_shit, ik noem gewoon de namen op .. als je iemand gaat beledigen doe et dan goed :)
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ZUUUUCHHTT....

    precies, hij vertelt dus hoe het daar is, en DAAROM kun je je niet relateren met deze man...
    problemen waar hij over rapt, zijn TOTAAL andere problemen dan jij ooit in je leven zult tegenkomen...

    *zucht*
     
  10. Veggie

    Veggie Guest

    ZUUUUUCHT...

    Niemand zegt dat je jouw problemen met die van hem moet vergelijken. Maar je kunt toch begrijpen hoe hij zich voelde ?
     
  11. magic majid

    magic majid Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt wel begrijpen hoe hij zicht voelt.........
    Als je nou het zelfde meemaakt.

    ZZZZZZZUUUUUUUUCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHTTTTTTT
    |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:-
     
  12. Veggie

    Veggie Guest

    K heb nog nooit iemand gezien in Nederland die werd beschuldigd voor verkrachting en na de rechtzaak meteen werd neergeschoten met 5 kogels door zn lichaam die daarna 11 maanden in de gevangenis moest zitten en zn beste vriend hem in de steekliet en hij daarna meteen een super triljonair werd ...

    :D
     
  13. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik kan meer Z U C H en Ts gaan typen, maar ik zeg gewoon, net als mijn vorige post:

    ZOIETS ZUL JIJ NIET MEEMAKEN!!!!!
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    dat zal nooit goed overgebracht kunnen worden dmv woorden (rap)... emoties zijn meer dan woorden, dus lijkt mij muziek noodzakelijk om op zn minst een gevoel over te brengen...

    tot nu had ik het id dat je al mijn argumenten weerlegde om mij dwars te zitten, blijkbaar kun je het ook enigzins van een andere kant bekijken :D
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    dus mijn niveau is laag omdat ik de muziek die jij waardeerd niet waardeer ? De vraag luidt toch; wat vinden jullie van TuPac.

    Okay goed, alle nummers die ik van TuPac heb gehoord hebben ofwel een beat die je al tig keren gehoord hebt in een andere incarnatie ofwel een beat die daar wel heel erg op lijkt.

    Als de lyrics nu het allerbelangrijkste zijn dan kun je toch ook gewoon gedichten gaan lezen.

    Muzikaal is het dus gewoon een beat, en dat is het. Dus dan is het een poeet die over muziek heen voordraagt. Maar dan vraag ik je, wat is er zo goed aan zijn lyrics ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2003
  16. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0


    Hier ben ik het niet helemaal niet mee eens. Alhoewel ik wel vind dat Tupac hier niet goed in was, weet ik dat het wel met andere rappers goed kan.

    Om een voorbeeld te geven die jij ongetwijfeld ook wel goed kent noem ik, Eminem. Hij kan agressie, verdriet e.d. heel goed tot je overbrengen....

    @ veggie: die opmerking dat tupacs beats clichematig zijn vind ik geheel kloppen. Als je naar de beats van bijvoorbeeld Dre kijkt, die zijn veel complexer (alhoewel ze tog vaak op elkaar lijken). Maar dit is opzich niet zo'n slecht ding van Cypress Hill heeft ook heel vaak clichematige beats en dat boeit me weinig... Maar begrijp dan wel dat mensen dat irritant kunnen vinden.

    Overigens zou ik het echt relax vinden als je niet een stempel op de mensen drukt die Tupac niet goed vinden. Je zegt alleen maar dat ze er geen ruk van weten en dat ze lomp posten... Dan doe je net als tupac tegen ze vijanden deed: Hij bl44te naar ze...
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    moet ik je gelijk in geven, Eminem weet sommige gevoelens redelijk over te brengen (van de muziek die ik ken van hem), maar het muzikale aspect is ook groter dan bij de gemiddelde hiphopper (ook Tupac)... introotjes vind ik erg goed, maar het blijft draaien om de poezie als je het zo wilt noemen (ik zie het iig wel als een vorm van poezie), en daarmee kun je minder goed tot vrijwel niet gevoelens overbrengen...

    maar dat kan ook iets persoonlijks zijn, dat 'muziek' in de vorm van instrumenten mij meer beweegt dan woorden
     
  18. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook zo, maar je hebt ook nog rappers die met instrumenten werken... Alhoewel ik op het moment niet op een naam kan komen die echt een goed voorbeeld is... Misschien moet je een keer Everlast - What it's like downloaden... Het is niet echt hiphop wat hij maakt doorgaans, maar dit nr opzich nog wel...

    Maar dit is geen nr waar hij echt een gevoel wil overbrengen dus ik denk niet dat dit echt een goed voorbeeld is, behalve dat hij echt nog met een band werkt...
     
  19. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het totaal niet mee eens, pac was juist heel goed in het overbrengen van emoties. Hellrazor, Dear Mamma, Hitemup, Bomb First, Krazy, en zo kan ik nog wel even door gaan.

    ik zie dat steeds meer gasten het woord "clichematig" gaan gebruiken maar kan je mischien enkele toelichting geven wat je hier precies mee bedoelt, en enkele beats voorbeelden geven?

    Het valt mij juist op dat pac voor elk album naar ander soorten beats zocht (en met andere producers werkte). Als je naar zijn laatste 3 albums kijkt 'me against the world' 'all eyez on me'' en 'Makavel: the don killuminati'' zul je zien dat elk album een totaal andere sound heeft. 'All eyez on me' heeft de sound die vandaag de dag nog veel gebruikt word, maar bv Makaveli heeft heel duistere en aparte beats.
     
  20. Veggie

    Veggie Guest

    Heb je Makaveli: the 7 day theory al geluisterd?
    Nee ...

    Hij was niet voor nix een dichter ...
    http://www.hitemup.com/tupac/poetry.html

    Heb je My Block, Letter To The President, die hele Makaveli album zit volgepropt met emotie ... k raad jullie echt aan om zn albums te gaan luisteren en niet alleen naar de liedjes die gecovered zijn ...
     

Deel Deze Pagina