Breakdance Thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XboxRulez4ever!, 4 okt 2003.

1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    jo xbw'ers

zo als de naam al zegt, dit is een forum over breakdance.
    ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er hier op dit forum nog meer breaken. zelf ben ik er nogf niet egt heel lang mee bezig, pas een maand ofzo . en ik ken dus ook nog helemaal niet veel moves.

post hier wat jullie eerste moves waren, waar je nu mee bezig bent, goede break nummers(muziek) kortom alles wat me breakdance te maken heeft. _O_

zelf ken ik wel een beetje golve chokken(als je dat zo schrijft), en ben nu hard bezig om een beetje Swipes te leren, en het lukt al aardig hoor.

picture(geen swipe)

ben benieuwd

2. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    nou bij ons gaan ze altijd op t plein breake met zon kartonne plaat enz. er zitten wel talentjes bij dat zie je zo.

ik zelf kan niet breakdancen al zoui ik het graag willen leren, enigste wat ik ken is een worm en een halve windmill....

3. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken er egt nix van, maar tis zoooo vet!! :D

4. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    maar je ken het toch leren, :9, ik dagt ok dat ik het nooit zou kennen, maar sinds ik een film heb waar alles stap voor stap word uitgelegd, en een goede vriend heb die het aardig ken begint het toch aardig te lukken, ik moet alleen nog wat sterken worden in mijn armen, maar een paar pushupps op een dag doen wonderen(geloof me).

gewoon oefenen, en schijt hebben aan vrienden die zeggen dat je het niet ken enz( je bent het toch aan het leren :confused:)

5. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    ik weet niet of iemand me hier meek ken helpen maar als ik ga dansen krijg ik ook best wl pijn soms in mijn handen(bijv bij een swipe) is hier een oplossing voor, handschoentjes of een bepaalde manier van je handen neerzetten op de grond ofzo?

alvast bedankt. _O_

Laatst bewerkt: 6 okt 2003
  6. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    yoooooo!!!! dope shjit meer breakers hiero!!!

JEAHHH!!!

edit: sorry te vroeg op post knop gedrukt:D

ik break zelf al ong. 1,5 jaar. k heb eerlijk gezegd niet zon zin om al me moves op te noemen:D, voeg me anders toe op msn, funky_floyd@hotmail.com.

btw: tjek www.breaking.nl, dat is DE site van de nederlandse bboying scene. het forum is ff down, maar hijs snel weer on. (echt vet forum)

en www.bboyworld.com; dit is DE site voor de wereldwijde scene. hier hebben ze ook een forum, war je van alles kunt downen, bekijken te weten kunt komen

ok dat was het
    p'z out

7. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    hebbie me pm gehad goldfish? ( net gestuurt)

8. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    euhm tja ik heb daar niet echt een tip voor, het went vanzelf. de sixstep bijvoorbeeld hoor je ook niet met een platte hand te doen, maar met je duim naar achteren zegmaar. dus zo ongevveer: --duim--> /\_ <---- andere vingers.

dit doet in het begin ook pijn, gewoon wennen.

breakdance is echt een hele intensieve dans. als je echt goed wilt worden moet je echt elke dag trainen. en sommige moves doen ECHT pijn in het begin:

windmill bijvoorbeeld, ik heb al aardig wat blauwe plekken, schaafwonden(als ik em op steen achtige oppervlakken deed:D) en zelfs 2 bloedblaren aan dat ding over gehouden. en ik kan em nog steeds niet:mad:

edit : voor vette breaknummers tjek je www.bboyworld.com/forum , en dan de musicsection. dar kan je allemaal mixtapes downen enzo. voor de rest gewoon beetje rondvragen op die forums.

en dat golve chokken heet electric boogie:D

9. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    jah ik ben nu ongeveer een maand bezig en doe het egt elke dag.
    sixstep en een swipe zijn de enige dingen die ik tot nu toe aardig ken, ook weer niet al te goed ofzo, maar het begint er steeds meer op te lijken.

ps waar oefen jij ? thuis of ergens op straat ofzo, wij meestal bij mij thuis(heb me slaapkaer er nu al voor ingericht:cool: en vorige week zijn we met een groep 's avonds in t winkel centrum geweest, politie stond gewooon toe te kijken, ze vonden het niet eens erg :eek: :9

maar het begint ook steeds vetter te worden nu het allemaal een beetje begint te lukken , nu alleen nog een keertje naar een les toe ofzo.

10. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    kdacht er ook aan ermee te beginne..
    (als ik maar niet te laat begin... vind het zo'n vette stylo!!!:D
    om te kijken én om t te kunnen doen...)

maar deed t maar niet..
    weet ook niet waar precies.. en t lijkt me ook moeilijk..

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hmmmm breakn00b in da house!
    *wijst op zichzelf

Die moves klinken allemaal wel koel enzo maar wat is het nou precies allemaal? Zijn er filmpjes over het hoe-en-wat van het breakdancen voor n00bies? :D

Ik zal nooit een diehard bboy worden maar het lijkt me wel leuk om wat dingen te gaan oefenen en heb sommige breakdance-moves altijd al koel gevonden.

12. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    jah b.v. ik vind die moves waarbij het lijkt alsof er golven langs je arm gaan.. die vind ik prachtig om te zien...!!!!:D geweldig is dat!

13. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    tik eens in buij Kazaa "how to breakdance"en dan het filmpie van 77mb, egt hele goede uitles zo heb ik het begin van mijn swipe geleerd. _O_ golven door me armen ken ik eiglijk wel vrij goed al zeg ik het zelf als ik zie hoe somigge anderen het doen in discotheken ben ik gewoon goed(meent het) :cool:
    alleen de rest is egt vertikte moeilijk, en je moet het wel egt willen leren en er veel tijd is steken anders ken je het welk vergeten. elke ochtend voor ik ga werken eerst 20pushups doen om me armen beetje tte trainen, en ik merk egt wel verschil met hoeveel ik vorige maand kon toen ik begon en nu :9

14. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
  15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    leer je het jezelf gewoon aan???

lijkt me allemaal ook wel dope om te kunnen....alleen niet die ene move waarbij je op je hoofd moet draaien :+

check trouwens de clip van Run DMC - It's like that ......dope clip is dat

16. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    nah natuurlijk niet alleeen van me zelf, meer van videos, waar alles stap voor stap word uitgelegd, en heeeeeel veeel doorzettingsvermogen hebben helpt ook heel erg. (want soms wordik er gewoon sacho van als het niet wilt lukken, maar dan ga ik toch gewoon dooor:p )

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja, oke, maar geen echte les dus.....en die video's die huur/koop je gewoon in de videotheek ofzo, of haal je die van internet
    (heeft nog nooit breakdance films in videotheek gezien:+)

18. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    nope geen les, ik wil wel les gaan nemen maarja daar heb ik ook niet al de tijd voor.

en videos haal ik gewoon van internet, daar staan ook echt hele goede guide's hoe je bepaalde moves moet doen.

19. WeEzLe^

WeEzLe^ Guest

Breakdance is wel leuk maar, tis wel supermoeilijk (als je het nog niet kan :9 )

20. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Geen breakdance films gezien?
    Dr zijn echt vette hoor!!! Breakin' & breakdance 1 & 2 , beatstreet
    Je had ook n vette Franse site www.style2ouf.com (weet nie of ie nog bestaat), hier kon je vette filmpies downloaden van championships, amateurs, enz.
    Vind Breakdance erg vet, maar pop&locken nog koeler.

EDIT: site bestaat nog!!! Moet je cker ff checken!!!!

deze staat ergens op pag. 3 of 4, hij het "CLAISE". _O_
    Poppin' ala Mortal Kombat (je hoort stukje van DOAs gunjack)

Laatst bewerkt: 8 okt 2003

Deel Deze Pagina