Poolse supporters gewapend naar Nijmegen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 16 okt 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Poolse supporters gewapend naar Nijmegen 15-10-2003

De politie in Nijmegen heeft woensdagmiddag in totaal 41 supporters van de Poolse voetbalclub Wisla Krakow aangehouden wegens verboden wapenbezit. In een supportersbus werden achttien wapens gevonden, waaronder een bijl, wurgstokjes en een aantal schroevendraaiers. De Poolse club speelt woensdagavond de returnwedstrijd tegen NEC in Nijmegen in de eerste ronde van de Uefa Cup.

Bij de grensovergang in Gennep werd de bus al gecontroleerd door de Marechaussee. In overleg met de politie is vervolgens besloten de bus onder begeleiding naar Nijmegen te laten rijden. Daar zijn alle supporters uit de bus gehaald en is hun kleding en bagage doorzocht. De 41 Polen mogen na afloop van de wedstrijd het politiebureau verlaten en zullen dan direct worden teruggestuurd naar Polen.

Volgens politiewoordvoerder Piet Versteegt hebben zich geen ongeregeldheden voorgedaan in het centrum van Nijmegen. Ook rond het stadion is het voor en tijdens de wedstrijd rustig.

2. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus verpesten van het voetbal.

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    nee, dat waren de drie rode kaarten die NEC wist te scoren (ok misschien 1 onterecht)

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Vond het nog vager dat er 2 bussen Legia Warschau supporters speciaal naar Slowakijke gegaan waren om FCU supps. op te zoeken. (n.a.v. vorig jaar)

5. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    lol, ik heb ze langs zien komen.. woon vlak bij het stadion.

6. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    kwoon tussen gennep en nijmegn :D

7. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat hier natuurlijk niet om waar je woont maar wat je vind van het toenemende geweld in de voetballerij. Bijlen en wurgkoorden het moet natuurlijk niet gekker worden.
    Ik vind hooligans die elkaar te lijf gaan helemaal geen probleem gewoon vuisten tegen elkaar en hooligans tegen hooligans.
    Maar op deze manier is het gewoon niet "leuk" meer.

8. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Maar dat ligt toch niet aan het voetbal? Mocht je die sport opdoeken, zullen deze hooligans ongetwijfeld een andere uitlaatklep vinden.

En ja verharding vindt volgens mij overal plaats (hoef maar te wijzen in de richting van draden waarbij in iedergeval spierballentaal wordt gebruikt voor het minste of geringste). Zowel tussen personen onderling alsook opgelegd door een politiek die steed meer 'no-tolerance' of 'zero-tolerance' propageert. Soort van mentaliteit van de laatste jaren waarbij de stellingen opklimmen hoger scoort dan begrip of tolerantie.

9. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Daar ben ik het wel mee eens, als ze elkaar in elkaar willen stompen/slaan/schoppen moeten ze dat lekker doen. Maar wat nou zo jammer is, is dat het meteen weer in verband wordt gebracht met voetbal. Ik bedoel dit heeft niets met voetbal te maken of welke andere sport ook, maar toch hebben ze het vaak over voetbalvandalisme. Maak er een aparte sport van ofzo: Hooliganisme. En maak hokken waarin ze elkaar lekker te vuist kunnen gaan. Heeft niemand er last van en roeien ze elkaar op den duur ook wel uit:cool: .

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0

Hielden ze het nu maar eens niet alleen bij propaganderen, maar brachten ze dat beleid - ten aanzien van voetbalsuporters en relschopers - ook werkelijk tot uitvoering, dat zou prettig zijn.

11. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is waar. Maar opzich zijn ze al een stuk strenger geworden. Moet je maar eens kijken hoeveel politie er bij een risicowedstrijd op de been is. En die Poolse bus hebben ze dus ook al gecontroleerd, en na het vinden van wapens die mensen meteen opgepakt. Wat dat betreft vind ik wel dat ze al goed bezig zijn.

12. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Alsjeblieft zeg, 275 man ME voor 300 Poolse supps. gaat echt helemaal nergens over. (en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die Polen verplicht naar 1 of andere sporthal moesten waar ze de hele dag moesten blijven, waarna ze met bussen rechtstreeks naar 't NEC stadion gebracht werden)

13. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar ik denk niet dat al die 300 Poolse suppoters van plan zijn om eens lekker te gaan rellen toch? En dat ze de hele dag in een sporthal moeten zitten, dat is natuurlijk absurd.

14. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat helemaal nergens over? Blijkbaar wel, als er verschillende wapens zijn gevonden of denk je dat ze die voor de sier hebben meegenomen? Tuurlijk het is kut voor de suporters die wel gewoon puur voor het voetbal gaan, maar het is blijkbaar noodzakelijk.

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Voor het geval je je het niet realiseert. Dit is dus het offtopic gebeuren. Alles wat juist niet met games te maken heeft :{

16. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    275 man politie, 300 supporters, dat is geldverspilling, en de regering maar zeuren dat voetbal ze zoveel geld kost aan politiekosten.

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het geldverspilling is ben ik absoluut met je eens, maar dat heeft niets te maken met of iets al dan niet noodzakelijk is. Wel is er denk ik een structurele fout in het optreden en afhandelen van dit soort gevallen. Er zou meer en harder moeten worden gestraft, een stadionverbod zou ook een echt stadionverbod moeten zijn, dus persoonsgebonden en onvervalsbaar - dat is nu absoluut niet het geval - Worden de straffen zwaarder en de regels consequenter toegepast dan gaat het aantal politieagenten vanzelf omlaag (kijk bijvoorbeeld naar Engeland)

Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    offtopic. Houtbakker waar slaat dat nou weer op? Je bent nu al een jaar geregistreerd neem dan toch wel aan dat je het bestaan van ASEL en Green Mile weet en dat die threads niets met xbox of games te maken heb maar waarin het wel de bedoeling is dat mensen een beetje serieus reageren..

Ontopic. Het hele hooligan geweld loopt helemaal uit de hand. Het is toch van de zotte dat mensen als een leger bewapend naar een wedstrijd gaan.
    De regering moet maar eens echt het zero tolerance beleid gaan invoeren.
    Het is een beetje abnormaal dat als 1 van de partijen een wedstrijd verliest (tja tenzij gelijk spel gebeurt dit altijd) de halve stad verbouwt wordt.. Misschien wordt het eens tijd om de volledige schade (zowel menselijke als object) te verhalen op die lui..
    Laat ze hun hele leven maar afbetalen als ze weer eens een bushok, bus, treinstel etc verbouwen.
    En dit soort supporters (blah.. ze zijn dat woord niet eens waard) linearecta terug naar hun land..
    Desnoods kopieen van hun paspoort maken en die vervolgens met wat aantekeningen naar de locale politie daar sturen..
    Vast zetten hier zou ook een oplossing zijn maar ze kosten al geld genoeg imo

Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  19. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Wat 'n aarzen

20. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Precies, ik ben het met Nemesis eens _O_ ZERO TOLERANCE _O_

Het is te gek voor woorden zoals het er aan toe gaat. Als ik kijk bij ons in Eindhoven wat er allemaal moet gebeuren om de "supporters" van het station naar het stadion te brengen dan besef ik dat het echt uit de hand gelopen is. Ze moeten door speciale hekken waar niemand anders doorheen kan, ze worden geëscorteerd (zeg je dat zo?) door bijna net zoveel mensen van de politie als dat er stoelen in het stadion zijn. Overdreven, klopt, maar ik vind het overdreven dat er zoveel politie moet rond lopen voor iets wat alles met het begrip "sportief" heeft te maken. Voetbal kan leuk zijn om naar te kijken maar door principiële redenen die hooligans bij mij naar boven hebben gebracht zonder ik me er helemaal van af :cool:

Deel Deze Pagina