Poolse supporters gewapend naar Nijmegen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 16 okt 2003.

  1. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod bullox van Houthakker verwijderd.....:mad:

    gaarne hier niet meer op in gaan :)
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Toenemend geweld? Afgezien van de JC schaal, Ajax-Brugge en NAC - Newcastle is er nog geen fuck gebeurd dit seizoen.

    Verder lees ik weer aardig wat crap over zero-tolerance. Voetbalsupporters worden al harder aangepakt dan de gewone burger. Utrechtsupp werden een aantal seizoenen terug de trein ingeslagen omdat ze hamas zongen, terwijl de dag ervoor marokkanen met hakenkruizen door Amsterdam wandelden. En daar werd niks tegen gedaan. Laat de politie maar een zero-tolerance beleid gaan voeren in de no-go-area's van Amsterdam.

    Ben het overigens wel met je eens dat met wapens vechten niet tof is. Vuisten tegen vuisten en liggen is liggen. De enige 2 regels.
     
  3. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf een hooligan?:eek:
     
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
  5. Ren

    Ren Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook voor Utrecht.
    Maar toch kan ik me best voorstellen dat de Amsterdamse politie ingreep door iedereen naar huis te sturen.
    Dat gediscrimineer moet maar eens afgelopen zijn.
    Het is aleen jammer dat de mensen die aleen voor het voetbal kwamen en er niets mee te maken hadden ook de lul waren.
     
  6. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat iedereen vergeet is dat er in 1993 al een twente supporter is neergestoken, en Carlo Picornie (die joo... Ajacied, die omgekomen is bij beverwijk) is ook al vergeten.
    Wapens worden al een stuk langer gebruikt tijdens rellen, dus ik begrijp niet waarom er nu zo´n ophef wordt gemaakt.
    Ik heb nog een hele oude foto uit de jaren 80 liggen, waar supporters van ADO met vleeshaken lopen... :confused:

    Let op: ik zeg niet dat ik de rellen goed vind, want ik vind het zonde van het voetbal. Ik vind het alleen weird dat dit incident nu helemaal wordt uitvergroot terwijl dat al tientallen jaren aan de gang is...


    EDIT: Zou goed kunnen dat het 1991 is, ebn niet zo goed in jaargetallen :)
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het is Ajacied en geen Ajaxcied.

    En Erik Lassche van Twente werd volgens mij in 1991 neergestoken.
     
  8. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ajacieden noemen zichzelf joden, logisch dat er dingen als ' wie niet springt is een jood' geroepen wordt.
    Gaskamergeluiden en Hamas vind ik dan weer tever gaan, maar het gaat er bij hooligans om om de tegenstander (vooral als het Ajax is, en het zijn hooligans van Utrecht of Feyenoord) verbaal zoveel mogelijk voor schut te zetten.
    Aangezien het nu heel erg moeilijk is om met fysiek geweld elkaar te lijf te gaan, is het verbaal geweld nog erger geworden.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Pis je weer naast de pot Nosh.

    utrecht en feyenoord zijn 25 jaar geleden begonnen met het "Ajacieden zijn joden gezeur". Ajax is daar niet mee begonnen. Nu zitten datzelfde feyenoord en utrecht altijd te zeiken op de vlaggen van Israel in de Arena.

    Hoe zit het ook alweer?

    Je oogst wat je zaait ofzoiets? Actie, reactie? Toch?
     
  10. Ren

    Ren Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is trouwens mischien niet nieuw dat er wapens mee genomen worden naar het stadion maar het blijft belachelijk dat je naar een voetbalwedstrijd gaat en een bijl of wurgstokjes mee neemt.
    En ik vind het ook nogal dom.
    Want je weet dat je als je gepakt word de wedstrijd wel kunt vergeten.
    Ik weet ook niet hoe dat bij NEC en andere clubs is maar bij FC Utrecht word iedereen gefouleerd voor je het stadion in mag.
     
  11. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ok, ok, daar heb je gelijk in.
    Maar die vlaggen, dat is puur provoceren, net zoals het joden geroep, logisch dat andere hooligans daarop ingaan.
     
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Tuurlijk Nosh, maar Ajacieden maken zich er niet druk om als een Utrechtsupporter gasgeluiden maakt of ******joden roept. Ik in ieder geval niet. Alleen de media, politiek en publieke opinie roept schande.
     
  13. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Hm... ik had vorig jaar seizoenskaart voor FC utrecht, en bij mij ging dat fouilleren er erg zachtzinnig aan toe. Een beetje kloppen op mijn jas, dat was het. Als ik wilde had ik 2 stilettos in mijn schoenen kunnen stoppen, en een ijzeren staaf in mijn broek.
    En nee, ik zat niet in het gezinsvak. :p
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Misschien de titel van het topic veranderen in:

    Jullie mening omtrent hooligans.
     
  15. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan ben je misschien toch niet helemaal goed op de hoogte er is al hel veel gebeurd dit seizoen. alleen de aandacht is minder omdat de kranten ander leuk of belangrijk nieuws hebben om te melden.
     
  16. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Verder lees ik weer aardig wat crap over zero-tolerance. Voetbalsupporters worden al

    .
    Beetje kromme redenering, omdat de politie een misdaad onbestraft laat, heeft een andere vergelijkbare misdaad ook geen waarde? De fout ligt hier bij het onbestraft laten van de betreffende marokanen, niet bij het terugslaan in de trein van de Utrecht supporters (die provoceren), dat is gezien het verleden van de Utrecht supporters volkomen terrecht.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Was je erbij ?

    Schandalig wat er toen gebeurd is....
     
  18. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Idd, ouders met kinderen werden met wapenstokken neergeknuppelt. Ik was erbij en heb ook nog een paar flinke beuken opgelopen, heb zelfs een oudere man (jaar of 50, 60) gezien die helemaal in elkaar werd gerost door die ME´ers
     
  19. Die Nederlandse ME'ers zijn ook een stel mietjes. Ze meppen gelijk op alles wat beweegt.
     
  20. Ren

    Ren Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Verder lees ik weer aardig wat crap over zero-tolerance. Voetbalsupporters worden al

    Nee ik was er niet bij (ik ga nooit naar uit wedstrijden)
    Ik zeg akleen dat ik begrijp dat ze mensen die dat soort leuzen roepen niet in het stadion willen hebben.
    En als de ME echt zo agresief reageert (dat geloof ik ook best want ze hebben geloof ik wel vaker losse handjes) is dat natuurlijk ook niet normaal.
     

Deel Deze Pagina