Ik koop zelf alleen maar regio 1 dvd's voornamelijk om de redenen die je zelf ook al aangeeft dus:
-DTS tracks
-Extra's
-Eerder beschikbaar dan regio 2's
-Vaak betere video / audio kwaliteit
-Goedkoper
>volgens de superbit dames en heren ligt de bitstream(info
>snelheid van je speler naar je receiver) 2 tot 3 keer hoger
>doordat de audio en video compressie met meer opslag op de
>schijf zelf weggezet moet worden.
>ik denk dat een regio 1 dvd (vanwege de achtergelaten extra
>rommel) ook meer de ruimte heeft voor het product zelf.....de
>film.
Door de gebruikelijke extra rotzooi, en extra language tracks op een dvd gooit men voor het gemak een "mindere" audio/video stream op dvd omdat er anders te weinig ruimte is. De superbits maken gewoon gebruik van een hogere dan de gebruikelijke datastream voor audio en video. DTS track kan maximaal 1500 kbit zijn, maar een superbit als de fifth element heeft een audio stream van 754, kan dus nog wel een stukje beter. De audio stream ligt dus niet zoals de producenten zeggen 2 tot 3 keer hoger. DTS audiostream is er namelijk maar in twee smaken 754 of 1500. En je hebt ook weer "normale" dvd's met een dts track van 1500 kbit, the eagles is er eentje geloof ik.
Heb zelf voornamelijk het beeld van de superbits vergeleken met de orginelen en deze is de meeste gevallen inderdaad wat gedetailleerder doordat er minder compressie is gebruikt. Geluid heb ik niet zo op gelet maar ik ben geneigd te denken dat het grootste voordeel in het beeld zit.
Laatst bewerkt: 19 jun 2002