1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heuh? Was er een probleem dan? :confused:
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    heeeeeeeey audio tijgers.....
    nu eens een vraag van de beukmeister:+
    ik heb een week of wat geleden een dvd speler erbij gekocht en deze maar meteen regio vrij laten maken.
    de speler die ik al had was software matig heel moeilijk om te bouwen dus om troubles te voorkomen(het kan zelfs voorkomen dat hij films niet meer wil lezen) ben ik er maar niet aan begonnen.
    de belangrijkste reden voor een 2de speler was voor mij toch de regio 1 dvd'S.
    via via zijn er nog genoeg adressen waar je je films rechtstreeks uit amerika kan bestellen.
    ik kan het ook via internet doen uiteraard,,maar ik ben er zelf niet zo geil op om met me creditcard gegevens over het net te zeulen.
    zo heb ik een week of 3 geleden spy games binnen gehad en boy o boy wat klinkt deze goed.
    ik denk dat de audio kwaliteiten van regio 1 dvd's aanzienelijk beter zijn dan die van regio 2.
    op regio 1 dvd's zitten doorgaans veel minder extra'S zoals behind the scenes en al die shit maar ook al die 35345 talen en ondertitels die er wel op een regio 2 schijf staan.
    de nieuwe super bit dvd's hebben al deze extra (niet echt nodige)
    info er ook afgelaten om zo meer van de schijf te kunnen benutten.
    zo staat zo'n superbit dvd helemaal vol met alleen maar de speelfilm zelf.
    volgens de superbit dames en heren ligt de bitstream(info snelheid van je speler naar je receiver) 2 tot 3 keer hoger doordat de audio en video compressie met meer opslag op de schijf zelf weggezet moet worden.
    ik denk dat een regio 1 dvd (vanwege de achtergelaten extra rommel) ook meer de ruimte heeft voor het product zelf.....de film.
    spy games heeft een gewone dolby digital 5.1 track erop staan.
    niks bijzonders,geen dts (es),geen thx (ex) niks mooi eigenlijks.
    maar hij klinkt ongeloofelijk mooi.
    ik heb ook wat superbit dvd's hier zoals godzilla,desperado en the fifth element maar welke ik nu mooier vind:confused: .
    tuurlijk klinken de super bitjes heel cool maar die rare regio 1 films blijfen mij verbazen.
    wat nog een voordeel is ten aanzien van regio 2 is dat heeeeeeeeeeel veel titels op regio 1 een dts track er ook op hebben staan die ze hier weer niet hebben.
    volgende week krijg ik black hawk down binnen en saving private ryan op dts.
    best wel gek ook dat alle titels van dreamworks(steven spielbergs toko) hier nooit dts bevatten.
    dus nu komt mijn vraagje...........................
    wie o wie heeft hier ook een regio vrije speler met daaraan een knappe set gekoppeld.
    laat eff horen wat jullie van de regio 1 dvd's vinden.......beuky vind ze top.8)
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop zelf alleen maar regio 1 dvd's voornamelijk om de redenen die je zelf ook al aangeeft dus:

    -DTS tracks
    -Extra's
    -Eerder beschikbaar dan regio 2's
    -Vaak betere video / audio kwaliteit
    -Goedkoper

    >volgens de superbit dames en heren ligt de bitstream(info
    >snelheid van je speler naar je receiver) 2 tot 3 keer hoger
    >doordat de audio en video compressie met meer opslag op de
    >schijf zelf weggezet moet worden.
    >ik denk dat een regio 1 dvd (vanwege de achtergelaten extra
    >rommel) ook meer de ruimte heeft voor het product zelf.....de
    >film.

    Door de gebruikelijke extra rotzooi, en extra language tracks op een dvd gooit men voor het gemak een "mindere" audio/video stream op dvd omdat er anders te weinig ruimte is. De superbits maken gewoon gebruik van een hogere dan de gebruikelijke datastream voor audio en video. DTS track kan maximaal 1500 kbit zijn, maar een superbit als de fifth element heeft een audio stream van 754, kan dus nog wel een stukje beter. De audio stream ligt dus niet zoals de producenten zeggen 2 tot 3 keer hoger. DTS audiostream is er namelijk maar in twee smaken 754 of 1500. En je hebt ook weer "normale" dvd's met een dts track van 1500 kbit, the eagles is er eentje geloof ik.

    Heb zelf voornamelijk het beeld van de superbits vergeleken met de orginelen en deze is de meeste gevallen inderdaad wat gedetailleerder doordat er minder compressie is gebruikt. Geluid heb ik niet zo op gelet maar ik ben geneigd te denken dat het grootste voordeel in het beeld zit.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2002
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    welke regio???:confused:
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol je heb em net bewerkt zie ik :+
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Beuker(sr),

    Mischien weet jij, als audio deskundige ook wat meer over de Eye Treck?

    Lijkt mij echt super. Brilletje op en het lijkt of je 2 meter voor een 130 scherm zit. Ze hebben een PS2 versie, jammergenoeg zie ik nog een xbox versie. Je kunt er geloof ik ook tv mee kijken, dus xbox games dan ook lijkt me. Mischien alleen zonder geluid ofzo, maar daar gebruik je toch je reciever voor.

    Ik wil hem wel kopen, maar dan moet ik wel zeker weten of ik hem voor de xbox kan gebruiken.

    Oja de site: http://www.eye-trek.com/
     
  9. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Extra high resolution jaggies, cool. Ik snap het niet, krijgt alleen de stroom van de USB of ook de scherm info? Het probleem is dat de Xbox geen normale USB heeft maar een speciale USB connectie dus die gaat er sowieso niet op passen, of ze moeten met een verloopstekker komen, maar dan heb je alsnog het scherm probleem...
     
  10. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer info in het Ned: http://www.wanadoo.be/mobile/php/html_1003/page_104.php?lang=nl

    Volgens verschillende bronnen kan je elke game console erop aansluiten. Volgens mij werkt de PS2 ook met een optische kabel. Mischien kun je de ps2 versie dus gewoon in je advanced scart proppen en klaar.
    Alleen daar heb ik alleen nix aan, want daar zit m'n reciever al op.

    <<De Eye-Trek FMD-200 werd speciaal ontworpen om games te spelen en films te bekijken. De FMD-200 kan aangesloten worden op elke videobron, zoals tv, videorecorder, satelliet, camcorder, dvd en spelconsoles. De FMD-200 kan niet rechtstreeks op een computer of een laptop aangesloten worden, tenzij die uitgerust is met een video-uitgang. >>
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2002
  11. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dit het. Je plugt gewoon dat gele draadje van je originele Xbox kabel in die headset. Je kan dan alleen niet van DD5.1 genieten. Of iemand moet een kabel kennen die SCART weer omzet in composiet.
     
  12. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gele draadje is nog geen 10 cm lang. Een keer met je hoofd draaien en je trekt de kabel eruit:) Zal je wel kunnen verlengen maar toch. Maar als je door die headset geen Dolby Digital kunt krijgen dan houdt het op voor mij. Maar ik denk wel dat er meer oplossingen zijn.

    Kan je dat ding gewoon niet op je tv aansluiten? Dus dat de tv het beeld van de xbox doorstuurt naar die bril. Geluid komt toch uit m'n reciever.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    weet je zeker dat je dit brilletje wel zo leuk vind??
    het ziet er geinig uit allemaal maar voor mezelf zou ik zon ding niet kopen.
    sony heeft ook zon apparaatje uitgebracht en die hete de glastron bril.
    is nooit echt een succes geweest want hij was oa ook rete duur,de prijzen lagen toen eerder in de richting van 3500 a 4000 piek.
    ik heb mischien niet alles bekeken op die site en dus weet ik ook niet wat de kosten van deze gimmic zijn:confused: .
    wat het geluid betreft kan ik je vraag wel beantwoorden..........
    je kan je x box gewoon aangesloten houden op je receiver met je optische verbinding.
    alleen als de bril een eigen stekker krijgt voor achterin de console zelf zal je de stekker van de advanced scart moeten vervangen.
    zoniet dan houd je toch gewoon lekker je kabels voor je audio gewoon zoals het nu ook zit,je optische kabel regelt nu het geluid voor je receiver en je scart geeft het beeld door(ook wel geluid maar das gewoon stereo).
    wat voor extra's er uitkomen voor dit ding weet ik niet maar ik vermoed dat het zich meer richt op de normale audio en video markt en niet op de consoles.....mischien zit ik ernaast?
     
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Beuker(sr),

    Ik heb de review van de bril gelezen in Oog&Oor. Die sony bril die je noemde kwam hier ook in voor. De eye trek was al een stuk beter volgens de review. Hij kreeg 4 van de 5 sterren. Minpuntjes waren de ondertiteling die enigzins onscherp was en veel kabels. De prijs vindt ik reuze mee vallen. De goedkoopste (de playstation versie) zo'n 600 euro. De duurste zo'n 1600 euro.

    Ik heb een mailtje gestuurd naar de eye-trek site met de vraag of er ook een speciale xbox versie uitkomt. Wacht nog op antwoord.

    Op de wanadoo site staat alles wel redelijk beknopt uitgelegd:
    http://www.wanadoo.be/mobile/php/html_1003/page_104.php?lang=nl

    De FMD-200 is speciaal ontwikkeld voor games en films. Is ook nog de goedkoopste, 569 euro.

    Er zitten 2 kabels aan de bril. Een gewoon netsnoer en een kabel om aan een videobron te koppelen.

    Dus als ik je goed begrijp kan ik die bril gewoon aan m'n tv koppelen en het geluid blijft gewoon zoals het nu is, via m'n receiver. Als dat zo is, haal ik hem zeker. Voor 560 euro is het het proberen waard.

    Edit:
    Op tweakers is er ook een topic over: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/454332/1/25

    Edit2:
    Hebbes:
    And for the Xbox the same applies: the Olympus Eye-Trek glasses are compatible and can be connected without any extra accessories. The FMD-200PS and FMD-250W models can both be connected to the Xbox using audio-video cables and RCA adapters supplied - and you are right in the middle of the action. In addition to the good graphic performance of the game console, using Eye-Trek intensifies the playing experience. Thanks to the virtual 1.30m (1.55 with FMD-250W) wide screen and the built-in stereo earphones you are closer to the action than if you were sitting in front of a TV screen. You are also completely undisturbed and no-one else is bothered by game sounds.
    Both Eye-Trek models require a separate power supply, and the FMD-200 can also be powered with a battery pack.


    http://www.eye-trek.com/news_e.html
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2002
  15. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg je dan een composiet uitgang uit je advanced scart??
     
  16. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    "
    "The FMD-200PS and FMD-250W models can both be connected to the Xbox using audio-video cables and RCA adapters supplied"

    IK snap het ook niet helemaal. Hoe gebruik je die audio-videokabels als je de advancedscart gebruikt. Mischien bestaat er een scartkabel voor de xbox met zowel audio als optische ingang.
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    bla bla

    er is nog een scart kabel van microsoft waarmee de aansluitmogenlijkheden nog groter zijn.
    met die 2de kabel kan je ook gebruik maken van de hd (high defenition) mogenlijkheden van de x box,,,,,,als je tv daarover beschikt uiteraard.
    uiteraard heeft deze ook de optische aansluiting voor je versterker.
    http://www.xbox.com/system/high definition av pack.htm?cs_catalog=cat-us
    je zou ook een scart splitter kunnen proberen.
    je kent die dingen wel,als je meerdere ingangen nodig heb maar je tv heeft er niet genoeg zet je er zon splitter tussen.
    alles aan draden in die splitter zit aan elkaar door gelust dus wat je ook kan proberen is...x box naar de splitter
    ...scart van splitter in je tv
    ...andere ingang(maar ook uitgang) naar je brilletje.
     
  18. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is de advanced AV kabel niet de advanced scart, betekent dus een nieuwe kable kopen. niet dat dat veel uitmaakt als je net een zonnebril van €650,- hebt gekocht :)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    staar je niet blind op die kabels van microsoft.
    er is nog een kabel die ook optisch ondersteunt voor je audio en ook nog s video aansluitingen heeft.
    er zijn dus 3 scart kabels van mickey soft.
    ik dacht dat die bril wel de mogenlijk had voor een scart aansluiting.
    er zit toch zo'n connector tussen waar je van alles op kan aansluiten.
    bij de specs staat ook dat hij rgb signalen verwerkt,dus is het splitter verhaal wel de makkelijkste oplossing.
    dan hoef je geen andere scart voor je x box te kopen.8)
     
  20. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties Beuker(sr) en Elzo,

    Ik denk dat gewoon een andere kabel de simpelste oplossing is.
    Als ik het goed begrijp als volgt. De kabel is precies hetzelfde als die ik nu heb, hij heeft alleen ook av uitgangen waar je die bril weer in plugt. Er is zeker geen mogelijkheid om die bril op een manier aan te sluiten zodat je hem overal voor kunt gebruiken. DVD, TV, Gamecube en xbox? (zonder de kabels steeds te verwisselen)

    Ik ken die scart splitters. Gebruikte voor kort deze om m'n pc/gamecube/ps2 te koppelen. Kon ik geen gamecube spelen als m'n pc aanstond omdat het beeld dan doorelkaar liep.

    Ik ga die brillen wel ff testen voordat ik er een koop. Reacties op internet lopen nogal uiteen. De een vindt het het einde, de ander vindt het helemaal ruk. Bij mij in de buurt zijn er al 3 winkels die ze verkopen en anders ga ik ff bij Mediamarkt kijken.

    Edit:
    Volgens mij ben ik in de war. Ik heb nu die Advanced Scart Cable. Zitten daar niet ook gewoon AV ingangen op? Kan het niet controleren zonder m'n hele audiomeubel uit elkaar te schroeven:D Volgens mij heb ik gewoon deze: http://www.xbox.com/system/advanced av pack.htm?cs_catalog=cat-us
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2002
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina