1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

  1. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een lame ass post is dit zeg....

    Wees blij dat ze al veel mogen?
    WTF ben jij om dat te zeggen dan, ze zijn net zo Nederlands als jij, volgens de papieren...
    En "wij bouwen dit land al eeuwen op" ?
    Volgens mij zit jij op je luie reet te internetten, terwijl er allochtonen in fabrieken werken, in scholen, op de markt, in kantoren, etc. !

    En dat gelul over Osama, daar heb ik geen woorden voor...
     
  2. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat is dit een domme post zeg!
    Dude, je mag al blij zijn als Osama Nederland kent, laat staan dat hij dat denkt wat jij suggereert.
    Daarnaast is t echt de grootste bullshit om te zeggen dat alle moslims terroristen zijn, of steunen.
    Net zo dom als roepen dat alle gabbers neo-nazi's zijn, alle gothics brain-dead en alle Nederlanders constant aan de wiet zijn, en alleen maar slikken, snuifen en roken....
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dit vind ik de meest "grappige" onderdeel van je stuk. Wij bouwen dit land al eeuwen op ten koste van én ten koste van andere naties/gemeenschappen.

    Ik feliciteer je met je simplistische wereldbeeld, ik wou dat ik het had. Alles makkelijk zwart/wit kunnen zien. Makkelijk de vijand kunnen duiden en bestrijden.

    Jammer voor jou heeft de nederlandse overheid er in de afgelopen decades alles aan gedaan om nederland zoveel mogelijk te bevolken met islamitische medemensen. En zij hebben bijgedragen aan de nederlandse wederopbouw, maarja, dat is voor jou niet aan de orde merk ik. Blijf jij maar schelden, dan komt het vanzelf goed...:{ |:-
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Allemaal crap.. waarom mijn extreme post.. omdat je er geen tussenweg is zonder dat er kritisch naar wordt gekeken.. ikzelf vind het helemaal niet erg dat er moslims in ons land zijn, of christenen of whatever.. alle gelovigen hebben een pitje in hun hoofd :eek:, maar punt is, er zijn moslim bewoners hier in nld, die gewoon anti westers zijn.. en daadwerkelijk foute bedoelingen jegens ons nederlanders hebben.. dit is mayb een klein aantal ten opzichte van de moslim gemeente maar toch een relatief groot aantal..

    bekijk het vanuit dit oogpunt: Je gaat een grote mooie Rooms Katholieke kerk in Irak of Afganistan bouwen.. Wie is hier zo naiv om te denken dat die daar ook maar een week blijf staan?

    Kom nou niet aan met; er zijn bepaalde groeperingen, en dat is niet de meerderheid.. Dat is hier in NLD ook, maar die groeperingen vinden het ook te ver gaan om die kerk neer te halen als hij er staat, en daarbij onschuldige doden veroorzaken.. Die moslim groeperingen echter niet.. En dat is mijn punt, alle extremistische moslim groeperingen krijgen nu het idee dat het de goede kant op gaat met hun strijd.. en dat je moet je voorkomen..;/
     
  5. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij volg ik het niet helemaal meer maar jij ziet de bouw van die Moskee als beloning voor de aanslagen die extremistische groeperingen hebben gepleegd?:confused:
     
  6. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, dus als ik jou goed begrijp, mogen "wij" ons geloof niet meer beleiden, omdat wij dan anders gaan denken dat wij "de strijd" (wat een ontiegelijk stom woord) aan het winnen zijn?

    Ik hoor anders niemand klagen als er een synagoge wordt gebouwd. En niet aankomen met dat een synagoge er anders uitziet, dat boeit niet. Je hebt ook joden die behoorlijke extremisten zijn. Gaan die dan ook niet denken dat "het de goede kant op gaat met hun strijd"? "Dat moet je toch ook voorkomen"?
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn inderdaad extremistische joodse groeperingen die gevaarlijk zijn voor onze samenleving.. ook daarvan vind ik dat het niet gestimuleert mag worden dat hun groote joodse nederzettingen mogen bouwen hier in het Westen.. Het veroorzaakt te veel verschillen, en de integratie wordt erg minimaal.. zo ook het geval bij een moskee.. Maar omdat een moskee hier erg opvalt in Nederland, is het dus fout om de bouw van zulke werken te stimuleren.. Echt Rooms- Katholieke kerken worden ook niet meer gebouwd.. De Rooms-Katholieken etc, zijn geheel geintregeerd in onze samenleving.. dat betekent niet dat ze minder in hun geloof geloven.. of dat ze het niet naar een kerk kunnen.. Bijeenkomsten genoeg.. en dat geldt ook voor moslims, tuurlijk mogen ze hun moskee hebben.. Maar waarom een authentieke moskee? Waarom niet integreren.. en pas je aan aan dit land..
     
  8. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Het leuke is dat onlangs een videoband van Osama is opgedoken waarin hij terroristische aanslagen aankondigd in alle landen die de oorlog in Iraq steunen. Hij noemt Nederland letterlijk als een van de landen waarop ze zich gaan richten.
     
  9. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Zou het hele probleem niet gewoon heel simpel opgelost worden als men in ieder land verplicht is om compleet te integreren. Ongeacht welke etnische achtergrond iemand ook heeft. Hoe kun je in godsnaam over integratie praten als immigranten het recht krijgen op eigen scholen, behoud van eigen culturele waarden en normen (zelfs als die tegenstrijdig zijn met een lands eigen waarden en normen), de mogelijkheid om eigen politieke partijen op te richten enzovoorts. Het is zo simpel. Degenen die zich niets willen aantrekken van het land waar ze naar toe gaan, maar wel gebruik willen maken van sociale zaken e.d. zullen hiervan af zien (en als ze de boel alsnog bedonderen heb je gelijk een geldige reden om ze uit te zetten) en degene die hier geen problemen mee hebben en zich compleet willen inzetten voor hun nieuwe land zijn meer dan welkom. Wat betreft het religeuze aspect. Ik persoonlijk haat en verafschuw alles wat met religie te maken heeft, maar als iemand perse zijn eigen geloof wil uitoefenen dan mag dat, tenzij er sprake is van bijbehorende zaken die in strijd zijn met de normen van het land. Het liefst zou ik dan ook zien dat iedere vorm van religie verboden wordt, maar dat is helaas wishful thinking.
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben het geheel eens met gothicrulez..
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik ook, alleen het verbieden van godsdiensten gaat me wat ver. Ik geloof zelf niet, maar ik begrijp goed dat er mensen zijn die er waarde aan hechten.

    Echter vind ik wel dat er streng toezicht op kerken etc. gehouden moet worden, volgens mij worden juist daar groepen tegen elkaar opgezet.
     
  12. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we eens beginnen om elke godsdienstuiting op scholen, in welke vorm dan ook, weg te halen. Dan kunnen we hier ook beginnen met echte integratie.

    Dit is ook een teer punt in het zogenaamde bijzonder onderwijs... er is geloof ik nog eens een echte schoolstijd geweest. Maar dat was vroeger. Kortom we beginnen opnieuw, maar dan vanuit de probleemstelling zoals we die in de huidige samenleving ervaren.

    En er moet eens een echte discussie, ook in de politiek, op gang komen die over de feiten gaat. Ik heb de indruk dat de samenleving de echte feiten (aard en omvang) wordt onthouden.

    Ons land bestaat uit adviseurs en onderzoekers. Onderzoek het probleem dan eens echt en kom met een advies waar we wat aan hebben!!!
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ten eerste: vergelijk niet alle moslims met Al Qaida.
    Ten tweede: Osama heeft gerefereerd aan een aantal landen en heeft Nederland niet letterlijk genoemd.
    Ten derde: geloofsovertuigingen zijn overblijfselen uit het verleden die gekoestert moeten worden. Met domweg uitsluiten voorkom je geen terrorisme, dat ligt meer aan het kapitalistische systeem en menselijke neigi ng naar macht.
    Ten vierde: ik word een beetje moe van dat egoistische gelul hier van mensen. We zijn nog steeds het 4 na rijkste land ter wereld zonder oorlogen en armoede. Iedereen bezit hier verdomme een XboX met 30+ spellen terwijl er 35% van de wereldbevolking op apengapen ligt omdat er geen (schoon) water voorhanden is. Ik weet het, dit heeft weinig te maken met die bouw van die moskee in Rotterdam, maar ik wil het toch even naar voren brengen. Sommige mensen menen hier te verkondigen dat we in een permanente staat van oorlog leven. COME ON!

    Natuurlijk moet inspectie naar en regulering van uitkeringen beter. Integratie is een punt dat de huidige regering met BEIDE handen moet aanpakken, maar doe niet alsof je het zo slecht hebt hier. Nederland is groot geworden omdat het zich tolerant opstelde jegens vele volkeren, dat is een eigenschap wat ik nederland niet graag zie verliezen omdat sommige mensen hier (op valse gronden) menen het slecht te hebben :mad:

    Zo, en nu naar de green mile om stoom af te blazen :+
     
  14. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    _O_ Respect aan da -Z-.
     
  15. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    _O_

    Waar hebben we het inderdaad over. Er wordt een moskee gebouwd en men doet net alsof er een islamitische staat wordt opgericht.
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    De enige mogelijkheid is dat ze een fout in de vertaling hebben gemaakt, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. :{

    Maar goed, we zullen binnenkort wel zien. Misschien blaast hij wel een moskee van de aardbodem af, vergelijkbaar met de ontzettend slime actie's van de 27e in Iraq. Door hulpverleners weg te jagen willen ze het land bevrijden, interessante aanpak.

    Eveneens een slimme aanpak van Frankrijk en Duitsland om geen geld ter beschikking te stellen voor Iraq. :{

    De ene dag zijn de Iraqezen aan het juichen dat Saddam weg is en de volgende zijn ze alweer een RPG op Amerikanen aan het afvuren.

    Dat moest ik even kwijt, ook al past het niet echt in het topic.
     
  17. biertje-bbm

    biertje-bbm Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    maar oke.... het komt er dus op neer dat moslims in nederland wel welkom zijn ZOLANG je maar niks van ze merkt of ziet.

    euhmmmm ja

    Als ze nou ook gewoon allemaal blond waren met blauwe ogen, allemaal algemeen beschaafd nederlands spreken (nee dus niet dat limburghhss of drents) en OHHHHHHH wee als ze maar niet iets bouwen wat jij toch nooit gaat gebruiken en ook nooit last van gaat krijgen( behalve zere oogjes natuurlijk....)


    Wat zijn we hier toch nuchter en tolerant. Gefeliciteert
     
  18. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Men verdenkt hier dan ook buitenlandse groeperingen van als Al Quada en niet direct de Irakezen zelf. Daarbij komt ook nog dat Saddam een behoorlijke aanhang rond heeft lopen in het stamgebied waar hij geboren is.
     
  19. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Alsnog, welke moslim die strijd voor zijn geloof blaast nou een rode kruis post op? Dat is gewoon ziekelijk.. Bij die aanslagen eergister in Irak zijn btw ook allemaal Irakezen omgekomen.. dat roept toch wel wat vraagtekens op..
     
  20. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Precies, je valt de mensen aan die je wilt hebben en belemmer je ook nog eens de hulp voor diezelfde mensen.

    Het klopt trouwens dat deze aanslagen uit het buitenland kwamen, of iig een deel ervan. Dat maakt het niet minder vreemd.
     

Deel Deze Pagina