1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soft Drugs & Hard Drugs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PromoStyle, 27 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    @PONKX
    De een vind Biefstuk lekker en de ander vind het weer Vies,ja smaken verschillen nu eenmaal.

    Ik heb absoluut geen problemen met recreatief drugsgebruik zolang het maar binnen de perken blijft.Als je elke week weer in het weekend tijdens het stappen nodig hebt en als je het dan eens niet doet en je hele nacht is verpest ben je eigenlijk al te ver gegaan.

    Edit : Af en toe een nifje of een X-je ben ik helemaal voor
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2003
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je een link? ... Ik geloof hier namelijk geen snars van en ik heb het anders geleerd (Biochemicus) ... het werkt tegen pijn ... het is een pijnstiller van nature ... ontspant spieren ... zodat mensen met ademhalingsproblemen of slijm opbouw weer kunnen ademen. Maar het heeft ook nadelen... een van de problemen is dat je hartspieren overbelast kunnen raken en dat je hersenen uit controlle raken ... Mensen die wiet gebruiken hebben ook een verhoogt risico op hart en vaat ziekten of hersen beschadigingen.

    Alle drugs zijn in den beginnen uit gevonden als medicijn (pijnstiller) maar nooit als genot's middel ... een van de bekendste drugs is Opium (Sherlock Holmes)
     
  3. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Vraag het aan je huisarts... Daarbij, vroeger werden er op school folders uitgedeeld waar er nadrukkelijk in werd vermeld dat een blowtje in de 1 a 2 maanden gezond is, net als rode wijn.... Daarbij, ik heb ook niet gezegd dat het supergezond is als je het iedere dag doet, want dan krijg je die gore ziektes die jij zo mooi noemt. Ik zal 's kijken of ik een linkje voor je heb...
     
  4. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah, ik geloof echt niet dat blowen op zijn tijd kwaad kan. Wel merkte ik bij mezelf dat ik het steeds vaker ging doen, maar na van de week ff goed slecht te zijn gegaan weet ik wel dat ik weer rustiger aan ga doen. Toch handig zo'n natuurlijk regelmechanisme ;).
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    ehm... ik ken de opleiding ... ik wil wel even lezen waar je die onzin vandaan haalt... als je het op i-net kan vinden laat het dan zien .. anders moet je niet raaskalken ... blowen is NIET goed voor je wel ... (het kan wel je leven aangenamer maken) ... maar wat je daar zegt klopt NIET

    Als je het in mate gebruikt kan het NIET echt schade doen ... maar het is niet GOED voor je

    ja graag een linkje ... zal ik de gegevens ook even opzoeken voor je :+
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik ken vrienden die steeds verder gingen met blowen, ook al zeiden ze in het begin van niet. En of je daarna zo blij mee moet zijn, ze leken ontzettend veranderd erdoor.
    Zelf ga ik het niet gebruiken. Blowen misschien een keer maar zeker geen harddrugs. Kan zonder ook prima leven, nou ja, prima, iig niet dat het met stoned zijn verbeterd zou worden zonder negatieve gevolgen.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarom zijn hasj en wiet schadelijk voor de longen?
    Kort antwoord
    Het belangrijkste risico van hasj en wiet ligt in het feit dat het gerookt moet worden. Het roken brengt schade aan de longen mee. Cannabis gebruik kan de volgende aandoeningen aan de longen veroorzaken:

    -verhoogde kans op chronische bronchitis
    -afname functie om bepaalde bacteriën in de longen op te ruimen
    -long******
    -teerneerslag

    Lang antwoord
    Hasj en wiet worden meestal gerookt. Bij de verbranding van plantaardige producten komen schadelijke stoffen vrij waaronder teer. Cannabis gebruik kan de volgende aandoeningen aan de longen veroorzaken:

    -chronische bronchitis
    -verminderde werking van het immuunsysteem van de longen
    -long******
    -teerneerslag.

    Chronische Bronchitis
    Roken van hasj of wiet vergroot de kans op chronische bronchitis. In een Amerikaans onderzoek (1) werden 4 groepen vergeleken: niet rokers, wiet rokers, tabak rokers en rokers van wiet en tabak.
    De rokers van wiet en de rokers van tabak hadden vaker bronchitis dan de niet rokers. De kans op bronchitis was bij de wiet rokers en tabaksrokers even groot. De wiet rokers rookten in dit onderzoek gemiddeld 3 joints en de tabak rokers gemiddeld 20 sigaretten per dag.
    Bij de groep die wiet en tabak tegelijkertijd rookten kwam bronchitis niet vaker voor dan de groep die alleen wiet of alleen tabak rookten (1). In een ander onderzoek bestond er wel een extra risico op bronchitis als er tegelijkertijd gerookt werd (2).

    Verminderde werking van het immuumsysteem van de longen
    Bepaalde cellen in de longen (marcofagen) hebben als taak het opruimen van bacteriën en indringers die via de ademhaling in onze longen terecht komen.
    Uit het bovengenoemd onderzoek bleek dat wiet rokers twee keer zoveel van deze marcofagen in hun longen hebben dan niet rokers. Bij tabaksrokers was dat zelfs 3 keer zoveel. De marcofagen zijn echter aangetast in hun functioneren. Zij zijn minder goed in staat om bepaalde bacteriën uit te schakelen (:cool: Dit alles kan er toe leiden dat rokers van cannabis net zoals rokers van tabak gevoeliger zijn voor infecties (4).

    Long******
    Rokers van wiet en tabak hebben een grotere kans op long******. Op basis van de epidemiologische gegevens kan dit nog niet bewezen worden. Dat komt omdat voor 1960 cannabisgebruik nog niet zo vaak voorkwam en de tijd die voor het ontstaan van long****** lang is. Uit bovengenoemd Amerikaans onderzoek werd echter duidelijk dat in het longweefsel van wiet gebruikers en tabaksgebruikers verschillende abnormale veranderingen aantoonbaar waren. Sommige van deze veranderingen zijn te beschouwen als voorlopers van lang******. Ook zag men vaker bepaalde genen die een rol spelen bij het ontstaan van long******

    Teerneerslag
    Net zoals bij tabak ontstaat bij de verbranding van marihuana teer en wel 2 tot 3 keer meer dan bij een normale sigaret. Dit komt omdat er bij marihuana minder filtering plaats vindt dan bij een normale sigaret. Hier komt dan nog bij dat door de manier van roken: het inademen van grote rookvolumes en het langer vasthouden van de rook 1,5 keer meer teer afgezet wordt in de longen dan bij gewone sigaretten. In totaal leidt dit tot een teerneerslag die 4 tot 5 keer groter is dan bij een normale sigaret (5).

    Dit langer vasthouden van de rook van de longen is nergens voor nodig. Het heeft geen enkele invloed op het high of stoned worden. De THC wordt reeds binnen enkele seconden door de longen in het bloed opgenomen. Inhaleren zoals bij een sigaret is voldoende en iets minder schadelijk.

    Bronnen:
    (1)Tashkin DP, Coulson AH, Clark VA et al. (1987) Respiratory symptoms and lung function in habitual, heavy smokers of marijuana alone, smokers of marijuana and tobacco, smokers of tobacco alone and non-smokers. Am Rev Respiratory Disease 135: 209-16

    (2)Bloom JW, Kaltenborn WT, Paoletti P et al. (1987) Respiratory effects of non-tobacco sigarettes. Br Med J 295: 1516-18

    (:cool:Baldwin GC, Buckley DM, Roth MD, Dubinett SM, Tashkin DP (1996) Alveolar macrophages derived from the lungs of tobacco, marijuana and cocaine users are functionally compromised. In: Harris LS ed. Problems of Drug Dependence. Proceedings of the 57th Annual Scientific Meeting of the College on Problems of Drug Dependende. NIDA Research Monograph Series 162. Rockville, MD: U.S. Department of Health and Human Services, p. 192

    (4)Iversen LL (2000) The science of marijuana ; Oxford University Press

    (5)Tashkin DP, Fligiel S, Wu TC, Gong H, Barbers RG, Coulson AH, Simmons MS, Beals TF (1990) Effects of habitual use of marijuana and/or cocaine on the lung. In: Research findings on smoking of abused substances, NIDA Research Monograph #99, DHHS Publication No. (ADM) 90-1960. Washington D.C. Alcohol, Drug Abuse and Mental Health Adminisrtation, U.S. Governement Printing Office ; 63-87
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Is hasj en wiet schadelijk voor je hersenen?
    Kort antwoord
    Cannabis beïnvloedt de werking van de hersenen. Deze beïnvloeding is echter tijdelijk. Voor zover op dit moment bekend is heeft cannabis geen blijvende invloed op de werking van de hersenen en raken ook geen delen beschadigd. Als men niet meer onder invloed is keert na korte tijd de normale situatie weer terug.

    Lang antwoord
    Er is geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat hersenen aangetast kunnen worden. Vergeet niet dat in bepaalde gedeelten van Marokko al generaties lang geblowd wordt. Als de hersenen inderdaad aangetast zouden worden, zou dat daar hebben moeten blijken. Wel heeft blowen invloed op het functioneren van het geheugen, concentratie en het snel kunnen opnemen van informatie. Waarschijnlijk geldt dit het sterkste voor mensen die erg jong zijn.

    In de hersenen bevinden zich stoffen die rol spelen bij de overdracht van signalen. Deze overdrachtstoffen worden ook wel neurotransmitters genoemd. Doordat overdrachtstoffen zich kunnen binden aan receptoren (ontvangers) kunnen signalen in de hersenen overgedragen worden. Afhankelijk van het hersengedeelte waar dat gebeurt veranderen bepaalde functies.
    Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Cannabis imiteert na opname als het ware de werking van anandamide waardoor dezelfde effecten optreden.

    Anandamide zorgt ervoor dat het beloningcentrum in de hersenen geprikkeld kan worden. Hierdoor voelen we ons goed. Ook werkt anandamide in die hersengedeelten die een rol spelen bij het korte termijngeheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Zo komen er bijvoorbeeld veel receptoren voor in de cortex. De cortex is het hersendeel waarvan men vermoedt dat het te maken heeft met met cognitieve functies. Dit geldt ook voor de hippocampus. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen.
    Nadat cannabis uitgewerkt is treedt de normale situatie weer in werking zonder dat voor zover tot nu toe bekend schade voor de hersenen optreedt.


    Bron: Ron van der Meer & Jellinek Preventie; 1999; ISBN: 90-76048-33-9. 2. Cannabis, de stand van kennis; Trimbosinstituut, april 2000.

    Datum: 6 september 2003
     
  9. samfisher

    samfisher Guest

    Ik rookte een tijdje redelijk veel wiet, maar op een bepaald moment was ik helemaal duf en levenloos. Toen ben ik gekapt en je merkt gewoon al na een week dat je je beter en sterker voelt..... En als ik nu terug kijk op de periode van veel gebruik( gem. 6x per dag) heb ik er echt alleen maar spijt van.... Nee, voor mij geen drugs meer.....
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    dit is trouwens een goede site over drugs

    de Jellinek
     
  11. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Fardo; heb je het ook allemaal gelezen? :cool:

    Ik vind blowen, roken en al die troep maar onzin. Sorry hoor, maar de consequenties zijn ervan vastgesteld en men weet gewoon wat er kan gebeuren. De risico's zijn vrij erg als je het mij vraagt.

    Ten eerste: Weed stinkt! Echt bah, zo ranzig!
    Ten tweede: XTC en al die troep; een meisje hier in de buurt is er aan doodgegaan. Eigen schuld denk ik dan, maar ook weer zo zielig dat iemand zo dom kan zijn!

    Ik ben er gewoon fel op tegen.
    Dat men maar weer braaf op lolly's gaan zuigen ofzo (snoep dus)
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Drugs op zijn tijd zijn best ok, het moet gewoon een extraatje in je leven blijven. Op het moment dat het een vast onderdeel van je leven gaat worden, dan is het moment aangebroken om op te gaan letten. Maar met drugs op zich heb ik geen problemen mee. Wat is er nou lekkerder om helemaal stoned op de bank met een paar maten, een krat bier en chips een spelletje Mario Kart te doen (crash bandicoot mag ook :))
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Tja ... ik heb het meeste gelezen ... en het andere gedeelte heb ik ooit op het HBO moeten leren ... maar ik ben ook geen heilige hoor O-)
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    als je drugs wil gebruiken ok, maar als je andere mensen ermee lastig valt ga je (vind ik) te ver, 1 stickie ok, maar ga je niet helemaal het heen en weer blowen. Dat slaat nergens op.
    1 is genoeg
     
  15. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    me (jongere member) is cleaner dan clean
    ik gebruik geen drugs (weet wat er voor bagger in zit..MDA ofzo...echt puur vergif) rook niet (weet de risico's heel goed..teerlongen, ******, bloed neemt minder O2 op etc) en drink..ehm ook niet (maar daar is niks op tegen)
    *)
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    weed is nu bewezen dat je er schitzofreen (??) van kan worden.
    je maakt 2 x meer kans erop.

    ik ben eropzich niet tegen, en heb zelf weleens het een en ander geprobeerd maar doe het dusecht niet meer om het dood simpele feit dat ik er niet later uit wil zien als eh.. die vrouw van die reclame in de badkamer die langzaam in een 'heks'(?) verandert (je weet wel, van die anti-rook) blabla :)


    er zijn weed-lolly`s

    :+
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb zat mensen helemaal zien doordraaien omdat ze drugs gebruikten, een paar zitten nu nog in een gesloten inrichting. En ja, drugs was de oorzaak (of waren het de problemen die ze hadden en drugs gebruikten om dar even niet aan te denken...?) dat ze doorgeflipt zijn.

    Drugs zijn niet goed voor je, dat is zo klaar als een malijer. Maar biefstuk ook niet, uitlaatgassen ook niet, te lang xboXen ook niet. Dus laat mensen hun lolletje hebben. Als ze drugs kiezen en ze hinderen er niemand mee, ok! Perfect, doen! Maar laat het niet omslaan in drugsmisbruik!!!
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19

    uhm wil jij biefstuk vergelijken met drugs ??
    whaha:cool:


    mijn standpunt weten jullie al.
    ik heb een vriend, die blowed ook, en dan ga ik hem daar steeds mee iriteren:D
    vraag ik de hele tijd.. waarom doe je het?:cool:
    hij weer, jah het is wel lekker enz.

    ach jah...
    áls ik aan de drugs ga, kauw ik wel op (/edit: oops: ) coca (lijkt mee heerlijk!
    maar ik ga dus nooooooit aan de drugs!;))
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2003
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    En dat heb ik er al zóveel horen zeggen. Dat worden uiteindelijk de grootste gebruikers :D :+
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Veel mensen gaan ook de fout in dat ze denken dat weed en hash niet verslavend is, maar er zijn 2 soorten verslavingen; Lichamelijke en geestelijke, roken is bijv. lichamelijk verslaven i.vm. nicotine en geestelijk is bijv. weed en hash doordat je het lekker vind blijf je het nemen; Denk maar aan lekker eten.

    Ikzelf heb niks met drugs, ik rook niet, nooit geprobeerd, ook geen drugs. Ik heb er simpelweg de behoefte niet aan en ik geef dat geld liever aan andere dingen uit. Ik heb mensen kapot zien gaan en heb genoeg verhalen gehoord van mijn moeder die op de Intensive Care werkte.

    Roken stinkt, weed en hash stinkt, het is gevaarlijk voor de mensen om je heen en het is nogal duur imho. Genoeg redenen om dus niet te beginnen aan drugs.

    Drank daarintegen gaat er soms wel in, ik ken mijn grensen en ik drink me dus nooit de pleuris in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina