1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soft Drugs & Hard Drugs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PromoStyle, 27 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dan geef ik je een gerust stelling::+
    ik heb nog noooiiit een sigaret in mn mond gestopt (ook geen weed enz)
    en ik heb ook nooit alcohol gedronken..

    zal ik ook nooit doen, das 1 van de dingen waar ik áltijd aan denk enz. ;)
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik geef je groot gelijk! Drugs zijn niet goed voor je.

    Maar ik moet het nog zien. Iedereen die het woord 'nooit' gebruiken blijken uiteindelijk toch vaak de grootste verdedigers van 'zeg nooit nooit' (snappie 'm? ;))
     
  3. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Persoonlijk heb ik helemaal niks tegen drugs. Maar het gaat erom dat je weet wat je doet en dat je je eigen grenzen steld.

    Ik ben nu 16 (bijna 17 alweer) en rookte me eerste blowtje toen ik 14 was. Ging de eerste keer gigantisch over me nek en daar was ik zelf niet echt blij mee (de vloer van een vriend van mij trouwens ook niet echt :9). En daardoor was ik weer even gestopt. Later ben ik weer begonnen (rustig aan) en doe ik het nou af en toe. Gaat meer in periodes van vrij vaak tot zelden.

    Het voordeel wat ik heb, dat ik en men vrienden precies weten wat we doen. Als iemand denk dat ie het beter die avond niet kan doen is die ook helemaal niet over te halen om toch mee te doen. Als iemand denkt dat het eigenlijk wel genoeg is voor die ander dan zeggen we dat en stopt die ander. We hebben eigenlijk alles wel onder controlle en daar ben ik zelf zeer blij mee.

    Ook ben ik niet tegen XTC ofzo. Heb het nog nooit gedaan maar ken wel aardig wat mensen die het wel doen. Die zeggen ook zolang je maar weet waar je op moet letten (als je er 1 geslikt hebt) gaat het eigenlijk altijd wel goed.
    Ik denk van mezelf ook wel dat ik volgend jaar als ik naar Master of Hardcore ga (ga nou niet zeggen dat gabbers dat altijd doen want toevallig ben ik geen gabber. Hou alleen van de muziek :)) dat ik er wel 1tje zal nemen en 1 van me vrienden wou ook wel meedoen. Maar de rest niet!

    En ik denk dat zolang je alles maar onder controlle houd en een beetje onderzoek er naar doet alles wel goed zal verlopen.
    Ook denk ik dus dat een goede vriendengroep erg zal helpen met zoiets.

    Ik raad overigens niemand aan om drugs te gaan gebruiken ofzo. Maar als die persoon het wil doet ie het toch wel. Ik geef hier alleen even mijn kijk op deze zaak.
     
  4. LeoGeo

    LeoGeo Commodore

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...

    Ik heb het nooit geprobeerd, roken niet en drugs niet. Roken ben ik falikant tegen; ik ben geboren met een aandoening aan mijn voorholtes waardoor ik al doodziek wordt van 5 minuten bij n groepje rokers. Ik zou dus niet eens KUNNEN roken, al zou ik t willen ondaks dat het:
    a) verschrikkelijk zonde is van je geld
    b) verschrikkelijk slecht is voor je lichamelijke toestand (conditie achteruit enz)
    c) verschrikkelijk ongezond is, ook op plekken waar je t niet merkt (longen etc, ziektes... :/)

    Drugs zijn wat beter, ik bedoel, daar heb ik minder tegen, Een blowtje op zn tijd vindik niks mis mee maar val mij er svp niet mee lastig. Dan vind ik alles best.
    Maar, ik denk dat ik het gewoon ooit eens 1x probeer. Roken niet, dat hoeft van mij toaal niet. Blowen wil ik ooit eens doen, maar ik heb ern u nog lang de behoefte niet toe.
     
  5. steveshit

    steveshit Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ieder zn ding, maar wat velen niet weten is dat bijvoorbeeld blowen invloed heeft op t geestelijke gestel. Bijvoorbeeld als iemand vatbaar is voor fobien kan dit door blowen worden beinvloed terwijl je er anders geen last van had hoeven krijgen. Je moet er wel vatbaar voor zijn, en t zal heus niet meteen optreden als je heel afentoe blowt.
    Je weet toch dat sommige mensen er niet tegen kunnen. dat ze zo stoned zijn dat ze t helemaal eng vinden. dan creert je psyche iedere keer een angst als je gaat blowen en als je stoned bent worden je emoties juist versterkt. Dus pas op met die shit. want misschien weet je nu nog niet dat je vatbaar bent voor een psychische aandoening, maar een joint kan dit proces versnellen en beinvloeden
     
  6. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Je komt wel erg leuk met een immens groot stuk, maar nogmaals ik heb niet gezegd dat dagelijk gebruik van wiet goed voor je is. Dus ik heb je stuk niet gelezen, oud nieuws.... Het linkje laat in ieder geval even op zich wachten, ik kan het eea nu niet vinden. En ik "raaskalk" niet, Sjakie....... Ik heb het ooit op school in een folder gelezen. Jij moet het verschil zien tussen dagelijks blowen en om de 1 a 2 maanden een blowtje. Blowen is NIET goed voor je als je dagelijks blowt, wel goed voor je als je om de 1 a 2 maanden blowt. Vraag het even na bij je huisarts, bel hem op en vraag. Dat is betrouwbaarder dan het i-net... Daarbij, je zegt het zelf, het werkt als pijnstiller, dan is het toch ergens goed voor...?
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dude, ik heb vandaag nog les gehad... blokuur nog wel, speciaal om ons in dit onderwerp te verdiepen.. nou het blijkt helemaal niet zo gezond te zijn so!
    (en dat staat ook in die boek dat we moesten lezen)
    alles werd keurig uitgelegd (pff geen wonder, we krijgen zeker een toets over:{ )

    en het hoeft niet zo te zijn dat je alleen 8) word als je elke dag blowt:{
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Joehoe ik ben Biochemicus ...ik weet wat die stofjes doen... Het is NIET gezond ... tenzij het tegendeel bewezen word... roep niet steeds "Vraag het aan je huisarts".. Ik wil het bewijs zien! ... ik zeg ook niet dat 1 keer blowen in de 2 maanden slecht is ... maar het heeft wel een zwaarder effect op je longen dan 1 keer in de 2 maanden een sigaret roken ... Het heeft een effect en het is NIET gezond... tenzij je het nodig hebt als pijnstiller ... of anti-deprisiva ... maar het is een pijnstiller nothing more nothing less... geef een link ... heb ik ook gedaan.

    Een pijnstiller verzacht de pijn ... maar is geen geneesmiddel
    Als je gezond bent waarom zou je dan een pijnstiller gebruiken?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    even leo laten schrikken ;)

    Net zoals bij tabak ontstaat bij de verbranding van marihuana teer en wel 2 tot 3 keer meer dan bij een normale sigaret. Dit komt omdat er bij marihuana minder filtering plaats vindt dan bij een normale sigaret. Hier komt dan nog bij dat door de manier van roken: het inademen van grote rookvolumes en het langer vasthouden van de rook 1,5 keer meer teer afgezet wordt in de longen dan bij gewone sigaretten. In totaal leidt dit tot een teerneerslag die 4 tot 5 keer groter is dan bij een normale sigaret
     
  10. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ken genoeg mensen die een pakje sigaretten per dag door heen branden.....

    ken geen mensen die dagelijks 5 blowtjes rookt:+
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ken wel mensen die het beiden doen.
    Het ergste vind ik, moet je eens zien de manier waarop je doodgaat erraan dat is echt verschrikkelijk!
    Kans op slokdarm****** is namelijk heel groot:
    je ligt maanden (soms zelfs jaren) in het ziekenhuis en elk slokje water voelt aan als een hard korstje brood.

    Dit is al jaren bekend dus k vind het echt dom dat je jezelf zoiets aandoet, nu lijkt het namelijk nog niet zo erg maar daar kom je vanzelf wel achter, want met roken kun je best oud worden maar de manier waarop je doodgaat is echt vreselijk.
     
  12. DeltaOne

    DeltaOne Guest

    ik heb 5 jaar iedere dag geblowt..
    het laatste jaar daarvan ook iedere week geslikt..

    nu allen nog x af en toe op grote feesten..
    en een klein nifje soms in het weekend.. O-)

    en die mensen die hier aankomen van "ja hey ik drink wel gewoon een paar biertjes" moeten echt optyfen..alcohol valt ook onder harddrugs en kan net zo slecht voor je zijn..
     
  13. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    in totaal 3 keer geblowed.. ook 3 keer gekotst daardoor.
    Kan er gewoon niet tegen. Geen goeie ervaring mee dus.
    Wel ooit een keer paddo's gebruikt.
    Dat was een hele goeie, grappige ervaring, maar daar blijft het dan ook bij. de volgende keer zal toch tegenvallen vergeleken met de eerste keer.
    Harddrugs hou ik m'n handjes vanaf, alhoewel ik me minder erger aan mensen die pilletjes slikken op feesten, dan mensen die uitgebreid staan te blowen.

    Vorig jaar op Qontact in de HMH stond zeker 50% van de aanwezigen te blowen. Overal hangt die stank dus en daar irriteerde ik me nogal aan. Dan zie ik liever iemand een pil naar binnen werken of wat snuiven, dan dat ik met me harses in zijn stank moet gaan staan. echt irritant.
    maar drugs.... voor mij niet dus..

    Rally-ho
     
  14. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu doe je alsof dat een feit is.
    De kans dat je doodgaat aan een bepaalde vorm van ka**er is aanzienlijk groter ja, maar je kan ook zeker gewoon "lekker" doodgaan.
    De manier waarop je doodgaat kan ook vreselijk zijn voor niet rokers.
    Zo een vader van een vriendin van mij. Zij tenniste op hoog niveau en haar vader trainde elke dag met haar. Niet roken, niet drinken, gewoon gezond leven voor de sport.
    Aantal jaren geleden overleden aan ka**er.
    Het kan iedereen overkomen, maar wanneer je rookt, vergroot je de kans op bepaalde vormen van die ziekte.
    Ik ben toevallig 5 juni gestopt met roken_O_ omdat ik serieus met m'n sport wilde gaan beginnen.
    Het enige voordeel tot nu toe is dat ik niet elke dag naar die klote super hoef te lopen:9

    Rally-ho
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2003
  15. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    uhm meeroken heet dat... (hoeft trouwens niet perse.. maar groot kans van wel)

    ach jah, neem die risico maar, lekker.........
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2003
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    effe iets heel anders; is alcohol ook drugs??

    alcohol is verslavend (bij overmatig gebruik), dus zou je zeggen van wel...

    daarbij heb ikzelf ook een paar keer veel te veel bier gezopen, en dan merk je dat het absoluut slecht is voor je, maar het blijft natuurlijk lekker, en eerder een gezelligheidsverhogend middel dan een puur ziekmakende stof...

    sterke drank drink ik vrijwel nooit, maar dat vind ik dus zeker wel softdrugs

    dus bier = geen softdrugs
    sterke drank = wel softdrugs

    (weet niet hoe het wettelijk zit)
     
  17. DeltaOne

    DeltaOne Guest

    volgens mij is alcohol gewoon harddrugs maargoed..
     
  18. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Iig de drug in de westerse wereld welke geaccepteerd is en desondanks het meeste aantal probleem verslaafden heeft. Natuurlijk zijn er meer aan nicotine verslaafd, maar daar sla je thuis niet alles kort en klein van.

    Verslaving aan alcohol is bij vrouwen zelfs taboe. Een groot deel van de vrouwelijke verslaafden zijn zogenaamde 'stille drinkers', vrouwen die in isolement rake, vervuilen en pas na dramatische verhalen in het hulpverleningscircuit terecht komen.

    Zou dan ook wel willen stellen dat drank meer kapot maakt dan dat je denkt ;)
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb xtc, speed, coke, lsd, paddos, weed en hasj gebruikt, het 1 wat meer dan het ander, en tegenwoordig hou ik het alleen nog bij een jointje en heel af en toe een pilletje.

    Zolang je maat weet te houden is er wat mij betreft weinig aan de hand als je drugs gebruikt.
     
  20. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Iig de drug in de westerse wereld welke geaccepteerd is en desondanks het meeste aantal probleem verslaafden heeft. Natuurlijk zijn er meer aan nicotine verslaafd, maar daar sla je thuis niet alles kort en klein van.

    Verslaving aan alcohol is bij vrouwen zelfs taboe. Een groot deel van de vrouwelijke verslaafden zijn zogenaamde 'stille drinkers', vrouwen die in isolement rake, vervuilen en pas na dramatische verhalen in het hulpverleningscircuit terecht komen.

    Zou dan ook wel willen stellen dat drank meer kapot maakt dan dat je denkt ;)

    /edit Fardo, in jou verhaal zie ik wel lijn. Maar cannabis is geen pijnstiller, maar een roesmiddel. Het wordt bij chronisch zieken (bijv MS) wel toegespast als pijnstiller, maar eigenlijk is dat voor de meeste gebruikers een bij-effect, zij willen stoned worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina