De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is trouwens jullie favoriete quote?
    Mijne is:
    Bane: Look past the flesh and see your enemy.
    Neo: It's impossible!
    Bane: Not impossible.. inevitable!
    En dan iets later:
    Neo: I can see you...
    Bane: It's not yet over!
    En dan mept Neo z'n hoofd eraf :D Vet gedaan!

Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    "I Believe it's our faith to be here. It's our destiny. I believe this night holds for each and everyone of us the very meaning of our lives."

"What if we can end the war tonight. Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?"

Beide uit Reloaded door Morpheus. Weet alleen niet of het meteen achter elkaar zegt :eek: :)

3. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Neej, niet meteen 8r elkaar. Ik bedoelde eigenlijk quotes uit Revolutions. Maar deze uit Reloaded is ook heel vet!
    Keymaker: We are here to do what we have to do, to forfill our purpose.
    Agent: Then you have only one purpose left.. Deletion

Spelling kan fout zijn ;):eek:

4. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    die in de lift. If we are lucky one person will check if we have guns. And if we're not. Then there will be many men.

5. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gisteren gaan bekijken en ik vond het zwaaaar tegenvallen:eek:

Ik had gewoon iets buitengewoons verwacht, een soort superclimax, maar wat we nu voorgeschoteld kregen vond ik nogal een "standaard" einde.
    Ik bedoel: in deel 1&2 zitten zo van die wendingen dat ik denk: wow, hoe bedenken ze het, echt knap!

Maar hoe deze nu eindigt... geef mij een paar weekjes en ik kan ook zoiets bedenken hoor:{

Bovendien vind ik dat die "liefde" tussen Neo en Trinity niet echt genoeg overkomt om het geloofwaardig te maken dat ze zich voor elkaar gaan opofferen enzo.

6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ben gister na de bios geweest (martix revolutions) maar deel 1 blijft tot nu toch wel de mooiste

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    heb hem gisteren ook gezien en ik zou de film niet eens een 6 uit 10 geven,

ok de special effects zijn indrukwekkend, maar het verhaal is helemaal kapot gemaakt... waar ik een einde verwachtte zoals je nog nooit hebt gezien, is het meer een standaard happy end, de hele film van begin tot eind voorspelbaar, en dan van die ongelofelijk goedkope 'Schwarzenegger-oneliners'; 'Hang on to your lunchboxes' :{ en meer van dat soort, wat compleet afdoet aan de serieuze toon van de eerste (ok, daar zaten ook dit soort one-liners in, maar daar deed ging het veelmeer om het verhaal...

al met al vond ik Reloaded al een beetje een teleurstelling, maar Revolutions vind ik niet Matrix-waardig :mad:

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb iig al besloten om niet meer naar de bioscoop te gaan. De combinatie van de tegenvallende mond-tot mond reclame, de tegenvallende reviews in kranten en op internet en de ongelooflijk tegenvallende Matrix Reloaded zeggen mij al genoeg. Bij Reloaded was ik zelfs bij het laatste half uur in slaap gevallen :eek:. Jammer dat de trilogie zichzelf niet heeft kunnen waarmaken, zeker omdat deel 1 een waar meesterwerk is dat met nog een andere film tot mijn meest favoriete film allertijden behoort.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het is 1 grote film, het zijn geen delen.. Onthoudt dat en je begrijpt waarom Revolutions weinig plotwendingen heeft.. In Reloaded werd alles al duidelijk en begonnen ze er tegen te vechten, dit gaat verder in Revolutions..

10. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat mensen zitten te zeuren als ze de eerste alleen maar leuk vonden omdat daar het verhaal werd uitgelegd. Ten eerste is dat alleen al onzin aangezien je in deel 2 heel wat nieuwe dingen hoort over de matrix en te tweede, een trilogie kan niet 3 films lang verhaal zijn. Kijk naar LOTR daar was deel 2 ook 'alleen maar' vechten.
    ik vind het juist best een geslaagde triologie. Deel 2 was wel een overgangsfilm en deel 3 meer een computerspel dan een film en had een te (commercieel ingedekt) te open einde. Toch is het als triologie als geheel een topfilm.
    Ja de eerste is vaak de beste, maar dat heb je met veel meer dingen in het leven:p

11. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    idd net als bij the matrix was bij lotr het 2de deel een tegenvaller.. maar ik vind dat deel 3 van the matrix weer een waardig deel is.. ik weet zeker dat lotr 3 ook waardig zal zijn..

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond dat stuk waar Neo een Smith werd zo onverwachts. _O_
    Neo: You're Smith, you're allways right. It's not impossible, it's inevitable.
    En dan dat Neo zich opofferd. Eindelijk eens een einde waar de held niet lang en gelukkig nog leeft.

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad.. Zo is het maar net..

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    matrix triologie is van begin tot einde waanzinig, het zou eeuwig zonde zijn geweest als ze het bij 1 deel hadden gelaten.

15. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag hem gistermiddag en vond het geweldig. Mijn top drie is

The Matrix Reloaded
    The Matrix Revolutions
    The Matrix

Ben ik de enige die deel 1 niet het beste vind?

16. jed

jed :P

Leuk Bevonden:
    0
    denk het wel :+

mijn top drie

The Matrix
    -
    -
    -
    Reloaded
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    Revolutions

Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    En dan [Munch] die zegt dat het weer zo'n standaard film is :+

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad wat is dat nou voor "film" dan? Een goede film maakt gelijk alels duidelijk en kan daar dan ngo meer aan toevoegen. Iedereen snapt Halo toch ook? Maar de boeken voegen wel degelijk iets toe, dat is nou goed gedaan. In de matrix blijf je gewoon met alle vragen zitten en moet je die na de film zelf door speculatie en shit gaan achterhalen?

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ben ik absoluut niet met je eens, deel 1 was geweldig, alles zat tegen de perfectie aan, het verhaal was geweldig, de actie/Special FX zoals we die nog nooit gezien hadden, acteerwerk van hoogstaand niveau, etc, etc....

Reloaded brak véééééél van de mysterie van deel 1 af, en de vage dingen waren puur en alleen maar bedoeld om mensen naar Revolutions te lokken, want je wil toch weten hoe dat nou precies zit....

ik vind het werkelijk dood- en doodzonde dat het zo'n commerciele crap is geworden... :mad:

en ja, de special FX zijn ook hier weer van absurd hoog niveau, maar dat is natuurlijk ook niet gek met het budget dat ze ter beschikking hadden :p

als het een film zou zijn die niet de Matrix in zijn titel zou hebben (en natuurlijk een duidelijk apart verhaal ervan uiteraard :p), zou het een 8 of hoger zijn, maar omdat het het einde is van THE MATRIX, geef ik het een 4... zo'n teleurstelling :mad:

ik ga meestal uit van imdb als publieke mening, die geven:
    The Matrix - 8,5
    The Matrix Reloaded - 7,3
    The Matrix Revolutions- 6,7

wel een van de weinigen waarschijnlijk, ja :p ...

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    en daar niet de enige in is :D

Deel Deze Pagina