ik haal het maar weer even naarboven..
Ik ben aan niks verslaafd en dat wil ik graag zo houden. Ik heb rook wel heel af en toe es een sigaret (laatste keer 2 weken geleden). Het ligt misschien aan mij, maar ik wordt altijd totaal licht in m'n hoofd van een sigaret.. echt verdomdes licht.. dat vind ik wel leuk om af en toe es te doen. Ik heb er nog nooit geld aan uitgegeven for your information.
Ik heb een keer wiet gerookt en dat viel me eerlijkgezegd wat tegen. Maar dat kwam (ben ik later achtergekomen) omdat ik het niet lang genoeg had binnengehouden. Ik werd niet bijzonder licht ofzo, en m'n knieën werden helemaal week waardoor ik moest gaan zitten.
Op een gegeven moment werd ik wel heel lacherig, maar dat kwam (ben ik later achtergekomen ) door de hasj in een 'mélange'..
een tijdje terug heb ik nog een keer hasj gerookt. Dat was wel weer helemaal leuk. Het was echt een mini-joint (of heet zoiets een 'pito'?) maar in het midden zat redelijk veel.
Na een paar trekjes kregen we spontaan de slappe lach. echt behoorlijk grappig.. Je wordt er licht van en je gaat accuut lachen..
Het was echter wel na 10 min al weer helemaal weg.
Ik wil dit niet te vaak doen omdat ik bang ben voor gewenning en verslaving.
Ik wil nooit xtc gebruiken. Echt, de troep die in die pillen zit, niet gezond gewoon. Hard drugs no way.
Ik ben jong, en ik wil niet het idee hebben dat ik wat gemist heb, maar bij hard drugs zie ik altijd zulke nare tafrelen voor me.. dan denk ik, sjezus dat je zo gek bent..
Een jointje, à la, op z'n tijd.. dat was op zich wel vet.. en je houd er geen kater aan over en het is een stuk goedkoper dan drank. En als ik eerlijk moet zijn vraag ik me af wat er ongezonder is: een joint roken of zuipen.. ik weet iig wel waneer ik me beroerder voel..
Mensen die niet kunnen roken (oftewel: roken zonder te hoesten) kan ik natuurlijk het gebruik van een joint niet aanraden, want het is wel zwaarder.. Verder moet iedereen het voor zich weten maar persoonlijk heb ik er geen negatieve ervaringen mee gehad.
wat wel even het vermelden waard is: Iedereen reageert er wat anders op. Sommige mensen (zoals ik) gaan gewoon lachen, anderen gaan wat verdwaasd en/of grijnzend voor zich uit zitten kijken en weer anderen gaan compleet trippen (een gast dacht dat hij in een achtbaan zat.. wij de hele tijd roepen: JE GAAT OVER DE KOP! en hij: 'nee nee! ahahahahahahaha! wooow!'.. dat was wel grappig)..
wat je niet moet doen: Een halve liter gebruikt waterpijp water opdrinken.. Een vriend van me, met toch een behoorlijk sterke maag, moest echt accuut gaan kotsen..
en wat betreft drank en wiet tegelijk: wederom, ikzelf had er geen problemen mee.. een boel andere mensen ook niet, maar er waren der idd die niet goed werden en zijn gaan kotsen.. probeer het en je weet het..
sorry, maar dit vind ik echt onzin.. XTC is echt gore troep.. kep er net op school wat over gehad en als je dan die percentages ziet heb je der echt gelijk geen zin meer in.. zoveel bucht dat daar in zin. Glas, paracetamol, cocaïne, lsd.. het gaat er allemaal in! nog niet de helft van alle pillen bevat de zogenaamd 'werkzame' stoffen typerend voor XTC.. ipv daarvan wordt er veel gebruik gemaakt van andere stoffen om toch tot een gewenste 'ervaring' te komen.. en als er al van het spul inzit, is het dermate aangelengd met andere troep dat het nog steeds heel gevaarlijk is..
Op een feest hier in de buurt zijn gewoon mensen aan XTC DOOD gegaan, aan één enkel pilletje, MORSDOOD.. nee, dan liever op z'n tijd es doorzuipen of es recreatief een jointje roken.. Sommige mensen draaien idd helemaal door.. maar dat heb je altijd.. ik ken ook iemand die van spanish fly helemaal agressief wordt enzo, dat heb je bij wiet of hasj of alcohol ook.. maar je moet gewoon met al dat spul weten waar je grens ligt.. Als ik ergens ben waar het bier rijkelijk vloeit, en ik merk dat m'n evenwichtsorgaan moeilijk gaat doen (na 6 pilsjes al bij mij ) ga ik het gewoon rustigaan doen..
ieder moet het voor zich weten, maar dat gezeur over xtc is echt uit de lucht gegrepen...
Laatst bewerkt: 16 nov 2003