Kopspijkers gaat veels te ver!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 20 nov 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Of het leuk was is jou mening, niet objectief dus.. De een kan de humor er enorm waarderen, en de ander vind de humor steeds minder worden.. Persoonlijk lach ik me nog dood om ze..

2. Kepler

Kepler Waiting for a Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn zeker wel te ver gegaan! Het klopt inderdaad dat er altijd mensen de dupe zijn van zulke humor, maar ten eerste zijn er heel veel mensen met deze ziekte (of kennen iemand) en ten tweede waren deze grappen te flauw. Als er nu 1 goede grap over wordt gemaakt, OK. Om de eerste kon ik ook nog wel lachen, maar daarna gingen ze gewoon te ver door!

3. unrealmaster

unrealmaster Badboy Killa

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn idd veel te ver gegaan! die grappen over adriaan konden inderdaad niet, een beetje grof is leuk maar dit ging echt te ver.

4. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn wel ver gegaan, maar ik heb me wel kapot gelachen.
    O.a. gebeurde dit, Adriaan heeft ******, en bassie is nog neit op beszoek geweest.
    niet leuk dus, en daar gaat de rodelpers gretig opin, er waren o.a. koppen als :''Ik steek hem een mes onder s'n kont''. dat had Adriaan gezegd.
    in Kopspijkers hadden ze het over de zorg, zegt Bassie:"''Ik ken zelfs iemand die neit eens bij z'n eigen broer op bezoek gaat''.
    (en toen dat rare lachje).
    Ik vond het grof, maar, X BelieveR je doet nu net als balkende, de veroordeelde ook iets waarvan dat achteraf helemaal neit nodig bleek te zijn, en dat het Koningshuis zelf ook erom lacht.

niet te hard oordelen

5. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

die was idd. erg grappig (ik zeg maar niet eg leuk)

6. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Het had ook te maken met het debat over satires in de tweede kamer. Daar vonden dat balkenende en het konmongshuis niet meer daarin mocht komen etc. Misschien hebben ze daardoor deze aflevering eruin gegooit om te laten zien hoe het anders gaat. (weet niet of het al gezegd is)

Dit was het nieuws vind ik echt veel beter btw _o_

7. ThRiLLsEaKeR

ThRiLLsEaKeR crimson fanatic

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn zeker wel te ver gegaan! Het klopt inderdaad dat er altijd mensen de dupe zijn van zulke humor, maar ten eerste zijn er heel veel mensen met deze ziekte (of kennen iemand) en ten tweede waren deze grappen te flauw. Als er nu 1 goede grap over wordt gemaakt, OK. Om de eerste kon ik ook nog wel lachen, maar daarna gingen ze gewoon te ver door!

zonder die mensen heb je niet van de grappen word er wel ergens anders grappen over gemaakt ja tog

8. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Er waren grapjes waar ik om kon lachen. Zoals die van de cliniclowns. Vroeg Jack zo van: "waarom ga je niet bij je broer op bezoek"? Bassie: "Ja daar heb je toch cliniclows voor?". Die vond ik leuk, maar daarna ging het bergafwaarts. Ze gingen veels te ver. De ene tumor grap na de andere. Ik weet niet of jullie het weten, maar die man vraagt zich af of hij over een half jaar nog leeft! En daar maak jij grapjes over! Sorry, maar dat vind ik geen humor meer. En als je een beetje respect en begrip voor je medemens hebt dan ben je meteen van de EO! Slaat nergens op!

Ik weet zeker dat je het lachen vergaat als je beide opa's en de moeder van een goede vriend van je aan deze ziekte zijn overleden! Zoals bij mij. Ik heb het van hééél dichtbij meegemaakt. Je mag het best weten. Van de zomer was er bij mij ook een grootschalig onderzoek naar ****** gedaan, omdat ik er symptonen van vertoonde. Godzijdank had ik het niet. Voor het zelfde geld had ik in de zelfde situatie gezeten als Adriaan nu. Het spijt me maar ik zie er de humor niet van in.

Het verhaal rond balkenende en de koningin lag totaal anders. Die werden om hun persoonlijkheid bespot. Maar je gaat toch niet iemands dood bespotten?? Waar gaat dat heen? Het valt mij nog op dat er zoveel mensen zijn die het nog leuk vonden ook! Dan snap ik niet wat voor gevoel voor humor je hebt. Kwetsen en satire mag. Tot op een zekere hoogte dan. Dit vond ik gewoon té ver gaan.

Laatst bewerkt: 20 nov 2003
  9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ocrist, je kan wel nagaan dat ik daar mijn mening geef. Dus ik vond het niet grappig. Ik vind het sowieso niet echt grappig meer, de imitaties komen mij inmiddels de strot uit. Vroeger lag ik dubbel, nu glimlach ik er soms wat om......

10. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    nou xbeliever.. ik vind je zeker niet de meest simpatieke gast van dit forum... maar deze keer moet ik je toch wel gelijk geven.. 1 of 2 grappen over ****** mogen van mij wel (en waarom zou je het woord ****** niet mogen typen? het is een doodnormaal woord hoor..) Kijk.. ****** is gewoon een rot ziekte... en mijn opa is er aan overleden.. maar je zult verder moeten.. ookal heeft het woord nog zo'n verschrikkelijke betekenis.. en ookal is die grap zo verschrikkelijk grof..
    Ik zeg dat zulken grappen mogen. integendeel.. ik vond zo ook te grof..

maar is caberatie (spelling?) zijn niet zoiets als 'voordurend zoeken naar het toelaatbaarste van de samenleving'? Als ze grappen over turken maken mag dat van jou toch ook? Lig jij wakker als ze grappen maken over [voer een minderheidsgroep in]. en ja.. zieken zijn nou eenmaal ook een minderheids groep..

deze grappen waren hard.. ok.. mee eens.. ik vond ze omdenduur ook niet meer toelaatbaar ook... maar kom op.. grappenmaken over zulke dingen laat alleen je eigenslimheid zien..

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dit slaat echt nergens op man!!! Die grap was toch gewoon ziek!!
    Wat dat betreft ben ik het HELEMAAL met x-believer eens!

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    sinds wanneer zoek jij nuance? Nogmaals in Spijkers zie je enkel satire over actualiteiten, deze maken ze niet zelf meneer

13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan ik om zulke grappen lachen. Tuurlijk houd ik ook van harde moppen! Wie niet *) ? Maar dit lag anders. Hier werd gewoon iemand die zijn dood ziet naderen, door het sleg gehaald. Ik vind dat gewoon geen stijl. Grapjes over Turken en Marokkanen kan ik om lachen, maar over iemand met ******.... nee dat gaat bij mij gewoon te ver. Je spot dan niet met iemand persoonlijkheid, uiterlijk of afkomst maar met zijn leven! Alles heeft een grens. Zo ook de humor. Er is een bepaalde grens waar je niet over mag gaan. Die is men zaterdag ver gepasseerd. Eén grapje had nog wel door de beugel gekund, maar hij bleef toch constant door gaan!

14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    rot toch op man! Waarom zou jij je aangeproken voelen als het om ****** gaat? Dit was alles in een context. Als je dat niet begrijpt.

****** OP!!!

15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor. Echt niet. Maar ik vond het gewoon simpelweg te ver gaan. GEK HE?? RAAR HE?? GOH HOE ZOU DAT TOCH KOMEN??

16. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    idd geen idee. Andere vormen van sarcasme schijn je wel te waarderen.

Meet niet met meerdere maten. Of je het leuk vind is persoonlijk, maar om je nou persoonlijk aangevallen te voelen door een clown (en dat was deze persiflage!)....

17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    persoonlijk aangevallen???
    ik heb nog nooit met ****** te maken gehad...
    het gaat dus niet alleen om mensen die persoonlijk worden 'aangevallen'
    maar ík vond het ook super lullig..
    je 'lacht' iemand als het ware uit die bijna dood gaat... :{
    wat moet die man zeggen???
    ow dankje wel dat jullie grappen maken dat ik dood ga... is een fijn gevoel..!!

Laatst bewerkt: 20 nov 2003
  18. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Satire moet kunnen, meestal in Kopspijkers blijft het binnen de perken, maar toen Bassie werd geimiteerd ging dat toch even te ver. ****** is gewoon een kutziekte, heb er al aardig wat mensen in m'n familie aan onderdoor zien gaan, dus dat van Kopspijkers ging gewoon te ver. Klaar uit :)

19. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol ze mogen dus wel een week na de twin towers grappen maken over bin laden, maar niet over die iritante clown en die ****** acrobaat?? Die grappen vielen qua hardheid echt wel mee, en waren best lachen.

ps:laten we hopen dat adriaan snel weer beter word, en het weer goed komt met zijn beste vriendje bassie.

20. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Al was het een drol met stippen die dat zei, daar gaat het niet om! Het gaat om de inhoud. Jij schijnt het even normaal te vinden als alle andere grappen. Dat kan. Maar mijn definitie van humor is dan toch echt anders. Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen. Maar ik vind het zo ongelooflijk goedkoop en laag bij de grond om die grapjes te maken. Jij vind humor schijnbaar heilig en alles moet kunnen. Nou dat vind ik dus niet. Als iemand jouw moeder de ergste ****** toewenst die dr is (wat ik natuurlijk niet doe!!!!), zou jij dat een leuk grapje vinden? Nee toch?? En stel je voor dat ze het nou echt had gehad... Verplaats je toch eens in andere mensen. Denk je dat Adriaan gierend op de bank zat toen hij die grapjes hoorde (kan trouwens nog geen eens want hij is te ziek door de bestralingen). Nou ik dacht het niet. Het kan aan mij liggen, maar ik vind het gewoon smakeloos. Maar dat heb ik vaak genoeg gezegd dacht ik zo.

Deel Deze Pagina