Zwaargewonde bij bekogeling Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 22 nov 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil graag weten wat jullie gedachte was toen jullie het stukje hieronder lazen (of misschien nu voor het eerst lezen). er staan namelijk veel dingen in die niet helemaal juist zijn of heel anders op mensen overkomen. Dus gaarne jullie gedachten hierover en jullie gedachten over de invloed van de media op (de berichtgeving over) voetbal hooligans

Zwaargewonde bij bekogeling Rotterdam CS 22-11-2003

Op het treinstation Rotterdam-Zuid is vrijdagavond een 30-jarige Heracles-supporter uit Almelo zwaargewond geraakt toen de trein waarin de supporters zaten werd bekogeld met stenen. De man is met zwaar hoofdletsel overgebracht naar het Erasmusziekenhuis in Rotterdam. De politie tast nog in het duister over de mogelijke daders.

De Heracles-supporters veroorzaakten eerder op de dag, tijdens de heenreis naar Rotterdam, alwaar zij speelden tegen Sparta, ongeregeldheden. Onderling waren er vechtpartijen en agenten werden in Rotterdam door de supporters bekogeld. Zestig van hen werden opgepakt. Zaterdag waren alle supporters weer op vrije voeten.

Laatst bewerkt: 22 nov 2003
  2. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    zou je je vraag mischien iets duidelijker kunnen stellen, want ik begrijp niet wat je precies van ons wilt weten?

3. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nou mijn vraag is eigenlijk, hoe jullie zien wat er gebeurd is. En wat jullie denken van de invloed van de media op voetbalgeweld. Hoe (of wie) denken jullie bijvoorbeeld wie de daders waren als je het stukje leest. En wie zijn hier allemaal in de fout gegaan etc... gewoon volledige mening.

4. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het stukje zo lees, dan maak ik er uit op dat de daders, sparta voetbal supporters waren. Wie er in de fout zijn gegaan? zowel de heracles als sparta supporters. De invloed van de media op voetbal geweld? kan ik niet veel van zeggen, enkel dan dat ik van horen zeggen heb dat sommigen holigans kicken op de media aandacht.

5. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Na het zoveelste incident vraag ik me af wat voor mensen dit zijn.

Sport heeft te maken met het begrip sportief... Ik herken dit niet meer in het voetbal. Wat mij betreft schaffen we het voetbal af. Geen subsidies meer etc.. ik wil als burger niet meebetalen aan een bezigheid die crimineel gedrag uitlokt. Het hedendaagse voetbal roept allen maar negatieve emoties op. Denk ook maar eens aan de soap rondom het nederlans elftal. Dit kun je toch niet meer serieus nemen!!

6. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met Outlander eens..
    Ik walg van de hedendaagse scene rondom voetbal.
    Ik walg dat er *60.000 man politie op de been moet
    zijn om alles in goede banen te leiden bij de zogenaamde
    'risicowedstrijden'.
    Afschaffen die hap, er zijn wel
    belangrijkere dingen en voetbal tegenwoordig
    heeft weinig meer met sport(iviteit) te maken.

Wat ik denk van dat treinincident?
    Ik zou niet weten wie de daders waren, maar zoals het
    geschreven is gaan veel mensen er logisherwijs vanuit dat
    het Hooligans van de tegenpartij waren.
    Die conclusie trek ik niet meteen.
    Het meest trieste vind ik nog de zin "onderling waren er vechtpartijen"

*figure of speech

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Snap niet dat die mensen weer op straat lopen.. geef ze een jaartje celstraf :confused:. Altijd raak met die pokke hooligans, hard aanpakken die gasten liefst met een vol bewapende ME van 2000 man en dan charge's uitvoeren en rossen maar :cool:. Ook gewoon schade laten betalen die ze aanrichten, niet zeuren en acite ondernemen moeten we eens.. maarja :{

8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1

Persoonlijk ben ik van mening dat afschaffen van voetbal niet mogelijk is. En ook niet de oplossing, das alleen het probleem verleggen naar een andere sport of naar de kroegen.

Ben meer voor strengere straffen zoals in Engeland.

9. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    Hooligans zijn 9 van de 10 keer mensen die in het dagelijks leven hun frustraties en agresie niet kwijt kunnen.

Laatst bewerkt: 23 nov 2003
  10. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar heb je wel gelijk in.
    Maar bij andere sporten zie je dit hooligan-gedrag
    zelden tot nooit.. Toch vreemd, al begrijp ik ook wel
    dat voetbal sport nr.1 is hier.
    Maar strengere straffen, daar kunnen we lang op
    wachten denk ik :mad:

Ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben in m'n hele leven maar 2 keer naar een wedstrijd geweest.
    En ook alleen maar om een ander een plezier te doen.
    Vooral buiten het stadion voelde ik me echt superongemakkelijk.
    Bang dat er plots een vechtpartij uitbreekt oid.
    Al die politie op hun (GROTE!) paarden gaf me totaal geen
    veilig gevoel, integendeel...ze zijn er niet voor niets.
    Jammer dat het zo moet...

11. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap zoiezo hoe die hooligans zo veel van hun club houden dat ze andere gewooen in elkaar slaan omdat het team heeft verloren, sla dan het andere team in elkaar niet de fans. Maar ze schieten er ook niks mee op, ja ze kunnun zich afreageren.

12. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Gewoon met z'n allen opsluiten in een grote kooi en elkaar dan maar de schedels inslaan.

Hebben wij er ook geen last meer van.

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    laat die mensen opsluiten!

14. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    boontje komt om zijn loontje...dat denk ik bij het lezen...eerst lopen ze te klote,dan worden ze afgestrafd....

Tja,geweld bij het voetbal...erg he...moet je eens in een file rijden en een baan opschuiven,toch linksaf willen maar op de verkeerde baan bij het stoplicht staan...parkeerplaats vinden op drukke koopavond,per ongeluk voor je beurt gaan bij de bakker....tja,geweld bij het voetbal...erg hoor

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Juist, geweld is overal. In Amerika bijvoorbeeld hebben ze rellen bij Basketball wedstrijd omdat dat daar een zeer grote sport is. Dus afschaffen heeft geen zin.

En "domme" opmerkingen als : opsluiten, wat hebben we daar nou aan we proberen hier een discussie te starten, dank u.

Maar er waren dus, zoals het zich nu van alle kanten laat horen geen Sparta supporters bij betrokken.
    Het gaat hier dus om alle waarschijnlijkheid om supporters van een andere club, die misschien op afspraak misschien bij toeval de Heracles supporters hebben aangevallen.

Maar zoals de media erover bericht lijkt het alsof Sparta het gedaan heeft en ok Heracles denkt dat, hopelijk worden de daders gevonden.

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    gewoon een zero tolerance beleid invoeren... dus rellen bij wedstrijd kost 100000 euro. Dan doen ze het echt niet meer.

17. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben van mening dat nederland gewoon te zwak is voetbal afschaffen is niet de optie want dan vinden ze wel weer iets nieuws waarbij ze dit kunnen doen.
    maar zoals ik al zei nederland is zwak in zijn wetgeving er zijn mensen die worden opgepakt omdat ze bijv iets aan het vernielen waren en die staan binnen 1 1/2 uur weer buiten terwijl de politie er nog 2 uur mee bezig is om een verslag te schrijven.
    de straffen mogen best wat hoger.
    Ook ben ik vanmening dat de mensheid gauw zoiets heeft dat zie ik niet klaar.
    Maar als wij in dit soort gevallen de koppen bij elkaar steken en samen zeggen tegen die gasten he waar ben jij mee bezig dan denken hun ook shit he iedereen is tegen ons.
    Natuurlijk is het dom om dit te doen als je er alleen staat en hun met een groep van 5 man ofzo maar dan kan je altijd andere dingen doen zoals het bellen van de politie of als ze weg zijn je ontvermen over het slachtoffer.
    Maar ja dit is mijn mening.
    Ook ben ik vanmening dat de relschoppers in een stadion niet alleen een stadion verbod moeten krijgen maar veel meer.
    want er zijn mensen die neit samen met hun kind van 10 jaar ofzo naar een stadion durfen omdat ze gewoon bang zijn dat daar rellen uitbreken.

18. ThRiLLsEaKeR

ThRiLLsEaKeR crimson fanatic

Leuk Bevonden:
    0
    ckeck de geschiedenis van voetbal het is altijd zo geweest

afschaffen van voetbal????
    check eerst ff de economische gevolgen daarvan de gevolgen zouden al goed te zien zijn als bijvoorbeeld geen nederlandse clubs in de champions leage zouden spelen daar loopt nederland teveel geld aan mis

19. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet het heeel anders aanpakken. De politie zet gewoon bakken met wapens,knuppels en ander marteltuig neer... en je laat de groepen elkaar gewoon uitmoorden. Je hoeft alleen de dooien maar weg te slepen na de tijd en dat doen ze een paar keer en dan is de lol er wel vanaf dacht ik zo. En de Hooligans verwijderen elkaar.....'t is even wat hard maar wel de juiste oplossing en dit kost het minst geld.

20. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Je wil me toch niet wijs maken dat het economisch motief alles rechtvaardigt. Als jouw auto toevallig op de verkeerde plaats staat moet je maar accepteren dat er niets van over blijft als er een zooitje voetbalvandalen langs komt...

Niet tegensputteren het is goed voor de economie van ons geliefde vaderland.. Pak de fiets maar weer.

Deel Deze Pagina