Nu de thread toch meer richting de algehele reclame gaat:
Waar is de humor (of het stoere) gebleven? Ik koop een console/spel, omdat ik het leuk vind en het zal me niet verbazen als de reclame enigzins invloed heeft gehad om mijn aandacht op zo´n spel te vestigen. De oude reclame met de baby en opa is hiervan een goed voorbeeld. Of een combinatie van stoer en humor bijvoorbeeld de reclame van Rainbow Six 3 ´I thought we were ready´.
Een reclame kan ook gewoon als stoer overkomen, maar hier slaat de laatste slogan de plank mis, vind ik. ´It´s good to play together!´, het is te lang en het wordt uitgesproken door iemand waarvan het accent lijkt op TellSell presentators. Overigens niks tegen TellSell hoor. Met een paar vrienden en wat biertjes vermaken we ons prima met de vaak vreemde verkooppraatjes.
Neem dan een korte slogan en spuug het uit met meer enthousiasme, zoals het oude en herkenbare ´PLAYSTATION TWO!´, praktisch uitgegild door een meisje aan het einde van een reclame van een PS2 spel. Of ´eagames, challenge everything´ vind ik ook goed, maar aangezien ik deze reclame ook elke keer zie wanneer ik eagame opstart en niet kan skippen, kan ik het niet meer aanhoren. Maar toch, het is een goede slogan.
Nog wat betreft de xbox-reclames; er is altijd wel iemand die het ergens niet mee eens is met iets. En het lijkt mij dat juist daardoor (door sommigen als schokkend ervaren) baby/opa reclame verdwenen is evenals de slogan die er heel goed bijhoorde. Hopelijk wordt de nieuwe reclame en slogan van xbox maar snel vervangen.
It's good to watch TellSell together!
Laatst bewerkt: 9 dec 2003