Ik zeg dus alleen dat als iedereen zich aan de geboden en raad die in de bijbel staat zou houden, de maatschappij er idd beter uit zou zien. Volgens mij is het toch echt zo dat de bijbel problemen die er nu overal zijn bij de wortel aanpakt. Maar goed ik respecteer jouw mening, dat dien je dus eigenlijk ook voor die van mij te doen...
Ik verwerp geen 1 religie/mens en/of ras en samenleving laat dat ff duidelijk zijn! Ik vind het woord verwerpen zowieso een erg groot woord. De bijbel zegt zelfs dat je je aan de regeringen dient te onderwerpen MITS deze regeringen niet indruisen tegen de maatstaven van de bijbel.
Kijk dit vind ik nou altijd een grappig punt. Het is inderdaad zo dat mensen om religie elkaar uitmoorden. En het feit dat dit gebeurd is gewoon uiterst triest! Alleen ligt dit dan aan de bijbel (sorry dat ik het steeds alleen over de bijbel heb) of aan de mensen die de boodschap eruit verkeerd/niet opvatten? Het gebod: 'heb uw naaste lief als uwzelf' lijkt mij toch best duidelijk. Ik zal in ieder geval niet mezelf graag vol lood gaan pompen...
Met deze vergelijking ben ik het ook niet helemaal eens. Jij noemt bijv. condooms DE oplossing voor de AIDS epedemie (wat uiteraard zeer ernstig is en zeker niet te licht over gedacht mag worden). Maar zijn condooms wel DE oplossing voor AIDS? Naar mijn mening is het dan beter om het probleem bij de wortel aan te pakken. De bijbel zegt idd dat je monogaam dient te zijn en dat sex voor het huwelijk idd niet kan. Daarentegen ben ik dus niet per definitie tegen voorbehoedsmiddelen, integendeel!
Die gedachte kunnen jullie wel oudbollig vinden, maar nogmaals naar mijn mening als iedereen zich hieraan zou hebben gehouden, de AIDS epedemie nooit zover gekomen zou zijn. Sterker nog, het zou (waarschijnlijk) nooit uitgebroken zijn. Maar goed, het is dus wel uitgebroken, en dat is dus al erg genoeg. Naar mijn inziens moet er daar (nog) meer gedaan worden aan sexuele voorlichting e.d om zo het probleem beter aan te kunnen pakken.
Hallo gozer! Lees mijn 2 posts nou eens goed en kijk waar ik mee besluit. Het topic ging erover hoe jou religie je keuze van games beinvloed. Kijk dat het niet continu over games gaat, dat lijkt me nou ook niet zo heel erg anngezien ik jullie dat ook niet de hele tijd zie doen. De opmerking van Warrior was alleen dat er in de bijbel bepaalde dingen niet specifiek besproken worden, en ik probeer een verklaring te geven. Dat jij dit meteen ziet als een poging tot bekering of zoiets vind ik weer vreemd. Als je namelijk door zo'n klein praatje bekeerd zou kunnen worden, wat stelt het geloof dan voor. Dan komt er morgen iemand met een iets langer en mooier praatje en dan.... Juist, you get my point...
Oftewel relax een beetje, en zie niet alles als een persoonlijke aanval
Laatst bewerkt: 10 dec 2003