Ik vind Splinter-Cell het beste spel van 2003 want:
Sound
Het geluid is waanzinnig, is je wordt gehoord hoor je "zoek" muziek en als je ontdekt wordt snelle muziek. Ook vind ik die "sweet spy music"die je bijv. hoort bij de library in de Presidential Palace. (Sorry als ik té veel beschrijf )
Graphics
Deze game maakt gebruik van de krachtige Unreal-Engine, deze engine levert de benodigde kracht om zo'n game als dit te kunnen renderen, etc. etc. etc. En dat zie je ook wel als je de xbox versie bespeelt, het spel gaat heerlijk vloeiend en deze game heeft de lat (volgens mij) behoorlijk hoog gelegd qua graphics. Het mooiste is dan ook de schaduwen en dat je lichten uit kan schieten, etc. Daar kom ik zo op. De Night- en Thermalvision werken perfect en hebben ook geen nare vlekken, etc. wat je bij de meeste games die ook night- en/of thermalvision gebruiken wel ziet.
Gameplay
De gameplay is heerlijk, soms is het jammer als de AI zich wat debiel gedraagt maar dat tenzijde. Een van de belangrijkste dingen in het spel is het manipuleren van de environment. Namelijk alle gasten die je hebt vermoord oppakken en in een duister plekje neerleggen. Is er geen duister plekje? Geen nood, want in Splinter Cell kan je ALLE lichten uitschieten (behalve de kogelvrije dan ) om donkere plekken te creeren.
Duur v.h. spel
Er zijn in totaal (uit mijn hoofd) 7 levels + nog drie downloadable levels in Splinter Cell. Je bent dus wel even zoet met dit spel, en je kan het dan altijd nog op Hard uitspelen natuurlijk
Ik geef voor dit spel een 9.5 en IGN zelfs een 9.6, wat dit spel één van de meest waardeerde games van 2003...
Groetjes, Max
Zo goed, Cole Trickle?
Laatst bewerkt: 29 dec 2003