1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste spel van 2003?!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 29 dec 2003.

  1. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Op 1 komt Star Wars: Knights of the Old Republic. Mooie graphics, super sfeer, goed geluid. Doet eigenlijk alles goed en niets fout.
    Als runner-up komt Top Spin. Super graphics en gameplay, maar misschien iets te snel uitgespeeld.
    Ook Project Gotham Racing 2 vond ik erg goed. Dat is voor mij de verassing van het jaar, want ik verwachtte er nix van en bleek zo goed te zijn dat ik hem toch gehaald had en echt....heerlijk spel!
     
  2. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij mij wint PGR2 het net van Topspin.

    Hoewel ik topspin live iets leuker vind, is de singleplayer van PGR2 veel beter!
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Star Wars: Knights of the old Republic ... gewoon meesterlijk Bioware liet voor eens en altijd weer zien dat ze de meesters zijn van de RPG's
     
  4. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Kotor en panzer dragoon orta, juweeltjes van de hoogste klasse
     
  5. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor mij duidelijk PGR2, ik blijf het gewoon spelen, zowel online als offline. Echt een topper!
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Kotor, het verhaal, de sfeer, al de sidequests en eens niet een spel dat je in een paar dagen uitspeelt.

    En MGS: Substance vond ik ook heel goed. Maar net geen Kotor. Zeker de véle extra vr/alternative missies waren de moeite waard.
     
  7. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    PGRII jippie!
     
  8. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    KOTOR was idd heel goed, maar gewoon niet mijn soort spel, ben gewoon geen diehard RPG gamer, maar hij verdient het wel ja, topgame. Voor mij persoonlijk denk ik:

    MGS2 - Substance:
    Een spel dat ik nog steeds een van de best uitgewerkte sequels vind, ik weet nog bij de eerste trailer van de Ps2 versie dat mensen gewoon niet geloofde dat de beelden ingame waren en niet geprerenderd, zeker bij de Tanker missie beelden met de regen. Daarnaast is het complot en de algehele verhaallijn zo lekker uitgebreid en leuk om over te brainstormen, net als The Matrix. de hele feel van de game is gewoon goed, en de gameplay is spannend en uitdagend.

    Grabbed by the Ghoulies:
    Een spel dat mij zeer verrast heeft. Ik heb hem gewonnen met die XBW tekenwedstrijd, anders zou ik hem nooit gespeeld hebben denk ik. En ik ben er errug blij mee, thanx XBW! :D. Rare heeft echt weer een mooi staaltje game afgeleverd. Cartoony maar zeer mooie en gedetaileerde graphics en animaties, het geluid is subliem, zeker de muziek natuurlijk en echt lache als je met 5.1 surround een Imp uit het beeld slaat en je hem achter je hoort neerkwakken, echt grappig. heb in tijden niet meer zo gelachen om een game. En het meppen zelf met alles wat je pakken kan is ook een geweldig leuk iets. Stoelen, muziekinstrumenten, potten, pannen alles kan :). Veel mensen zeggen dat het later eentonig word, kan ik me nauwlijks voorstellen, heb er nog steeds plezier mee. Aanrader!

    PGR2 is idd ook heel erg goed, ben alleen nie echt een racer. Meer als tussendoortje, effe lekker gassen.

    Ook Crimson Skies komt in de buurt, moet ik weer eens verder spelen, de multi-player is iig helemaal toppie, zeker over Live :).
     
  9. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt metzman met je goede uitwerking én beargumentatie!

    Weet niet precies waarom deze draad open blijft (recent zijn diverse gelijksoortige draden wel gesloten en xbw heeft ism xboxmagazine ook al een top zoveel lopen op de frontpage).

    Maar zolang metzman's lijn wordt gevolgd, tolereer ik deze draad wel.
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor mij is dat Rainbow Six 3, vooral door het fantastische xbox live gedeelte, waar ik nu al (2 weken) 35 uur op heb gezeten. Verslavend, mooi, cool, alles.

    Op IGN.com kan je trouwens ook stemmen op de beste (xbox) game enzo.
     
  11. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    moeilijk kiezen,
    ik moet kiezen tussen panzer dragoon orta, Crimson Skies (2), en project Gotham 2.
    ik kies voor pgr 2, die boeide me het meest.
     
  12. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten KOTOR, echt de beste RPG game ooit gespeeld en beste star wars ooit. Bovendien veel leuke mini games waar ik maar geen genoeg van krijg :) ik geef het toe, ik ben verslaafd aan Pazaak :D.
    Het beste spel voor PC is zeker weten Prince of Persia Sands of Time, jammer dat deze in 2003 nog niet voor Xbox was, anders stond deze op #1 Xbox spel.
     
  13. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind Splinter-Cell het beste spel van 2003 want:

    Sound
    Het geluid is waanzinnig, is je wordt gehoord hoor je "zoek" muziek en als je ontdekt wordt snelle muziek. Ook vind ik die "sweet spy music"die je bijv. hoort bij de library in de Presidential Palace. (Sorry als ik té veel beschrijf 8))

    Graphics
    Deze game maakt gebruik van de krachtige Unreal-Engine, deze engine levert de benodigde kracht om zo'n game als dit te kunnen renderen, etc. etc. etc. En dat zie je ook wel als je de xbox versie bespeelt, het spel gaat heerlijk vloeiend en deze game heeft de lat (volgens mij) behoorlijk hoog gelegd qua graphics. Het mooiste is dan ook de schaduwen en dat je lichten uit kan schieten, etc. Daar kom ik zo op. De Night- en Thermalvision werken perfect en hebben ook geen nare vlekken, etc. wat je bij de meeste games die ook night- en/of thermalvision gebruiken wel ziet.

    Gameplay
    De gameplay is heerlijk, soms is het jammer als de AI zich wat debiel gedraagt maar dat tenzijde. Een van de belangrijkste dingen in het spel is het manipuleren van de environment. Namelijk alle gasten die je hebt vermoord oppakken en in een duister plekje neerleggen. Is er geen duister plekje? Geen nood, want in Splinter Cell kan je ALLE lichten uitschieten (behalve de kogelvrije dan ;)) om donkere plekken te creeren.

    Duur v.h. spel
    Er zijn in totaal (uit mijn hoofd) 7 levels + nog drie downloadable levels in Splinter Cell. Je bent dus wel even zoet met dit spel, en je kan het dan altijd nog op Hard uitspelen natuurlijk ;)

    Ik geef voor dit spel een 9.5 en IGN zelfs een 9.6, wat dit spel één van de meest waardeerde games van 2003...

    Groetjes, Max :D

    Zo goed, Cole Trickle? :p :cool:
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2003
  14. shadow_GF

    shadow_GF InsideGamer

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Project Gotham Racing 2 natuurlijk :)

    Lang uitgekeken naar deze game en hij is beter dan ik vooraf gedacht had. Prachtige graphics, betere besturing, gebalanceerde gameplay, en natuurlijk de beste XBL ondersteuning tot nu toe.
     
  15. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb als nieuw spel alleen RS3 en Splinter Cell gekocht, En ik heb geen live maar ik vindt dat een zeer goede games. Splintercell net iets meer omdat daar alles veel afgewerkter uitziet. Maar die heeft heen co-op ofzo dus. Allebei een 9.
     
  16. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    PGR2: Ik kan gewoon niet stoppen met spelen van dat spel.
    PDO: Heb ik nog geen week in huis(gekregen voor kerst) maar dat spel blijf ik ook spelen.
    En natuurlijk KotOR, de meest speciale 'game-ervaring' voor mij.
     
  17. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kwam die toch echt 29 november 2002 uit,
    maakt niet uit hoor O-)
     
  18. GhostRider

    GhostRider Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Splintercell=een 2002 game!btw de beste 2003=rb6 III,omdat ie lekker speelt,bezit een goede soundtrack,is grafisch superb,weet spanning vast te houden,heeft vette guns en heeft een behoorlijke moeilijkheids graad,waardoor ie lekker lang speelt
     
  19. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste spel van 2003 vind ik Otogi.
    Ik geloof dat hij tot nu toe nog maar 1 keer eerder is genoemd door iemand.

    Ik vind het het beste spel omdat de gameplay erg boeiend is, zeer veel actie, het speelt ontzettend lekker, je kan veel verschillende moves maken en ook nog magic powers afschieten, bovendien heb je tal van verschillende soorten wapens/zwaarden waarmee je je lekker uit kan leven.
    Het ziet er daarbij nog eens prachtig maar dan ook echt prachtig uit, en samen met het magische sfeertje in het spel vind ik dit veruit de beste game die in 2003 verschenen is.
    Daarbij moet ik overigens wel aantekenen dat ik dit soort games echt mijn soort games zijn, ik vind het bv veeeeeeeeeeeeeeel leuker dan shooters of racegames waar ik er ook zat van heb.

    Bovendien vind ik dat de xbox veeeeel te weinig van dit soort games heeft en dat vind ik ontzettend jammer!
    Hopelijk komen games als magatama (als ik het zo goed spel) Ninja Gaiden en Otogi 2 snel uit :)
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Beste gam van 2003 is ongetwijvelt Pgr 2 voor mij _O_

    Ik kreeg deel 1 bij mijn xbox (samen met Splinter Cell) en die vond ik al super vet, maar hij werd op een gegeven moment wat te moeilijk :confused:

    Maar deel 2 is velen malen beter....de grafics, de besturing de houdbaarheid....ben er nog stil van :p
     

Deel Deze Pagina