[Roken] Blij als het 1 januari is...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucky13, 21 dec 2003.

1. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    laat ze maar roken.. wie zelfmoord wilt plegen doet maar.. er zijn leukere dingen.. Als je dan persé je leven wilt verneuken, ga je gang hoor.. ik overleef het meeroken wel..

[on second thought] Ik heb er misschien niks tegen, maar anderen storen zich er wel aan.. en aangezien zij vaak worden 'gedwongen' mee te roken, moet er natuurlijk wel wat aan gedaan worden..

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    precies, de maatschappij kan er zelf wat aan doen. Zolang er maar vaak genoeg gezegd wordt tegen iemand die rookt dat het niet wenselijk is dat hij op die plek rookt, zal hij uiteindelijk echt wel stoppen...

fabrieken trekken zich natuurlijk niks aan van mensen die boos worden omdat ze zoveel zooi de lucht in blazen, daar moet de politiek wat aan doen.

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben iemand die niet fanatiek rookt, maar af en toe met uitgaan of een etentje er nog wel es eentje opsteekt.
    Als ik dat doe vraag ik altijd eerst even in mijn naaste omgeving of er iemand bezwaar heeft.

Als dat zo is of als ik aan iemand merk dat ie het vervelend vind maak ik hem uit. Als iedereen dat nou zou doen, zou je een stuk minder gezeik hebben.

Want ook als "wel" roker vind ik het vervelend als mensen een sigaret opsteken op verjaardagen bijvoorbeeld waar niemand rookt. Ga dan gewoon ff naar buiten daar heeft niemand er last van.

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kijk, opzich heb ik er niet veel problemen mee met het meeroken. Zolang het maar niet direct mijn gezicht in word geblazen is het nog te doen (sigaar stinkt trouwens wel erg).

Rookvrije treinen vind ik goed, de treinen stinken ontzettend en daar hebben de mede passagiers ontzettend veel last van. De rokende passagiers stellen zich trouwens wel aan in de trein als ze een boete krijgen voor roken in een non rokers coupé, "Ja dan moeten er maar meer rokers coupes zijn, ik val er toch niemand lastig mee, rot op met je boete etc." Kijk ze weten dat ze daar niet mogen roken, doe het dan ook niet. Wat ik wel een beetje te ver vind gaan is dat de perrons ook rookvrij word, in de buitenlucht heb je er gewoon niet of nauwelijks last van dus dat hoefden ze van mij niet te doen.

Albert Heijn gaat trouwens ook wel ver maar laat het goede voorbeeld wel zien, hun medewerkers mogen in het gebouw zelf niet roken, ook niet in de Kantine. Ze moeten dit buiten doen zonder hun werk kleding aan, want ze willen niet dat de andere mensen zien dat hun personeel daar staan te roken...

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    komt nog eens bij dat roken slecht is voor je gezondheid

6. rammblar

rammblar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maakt toch nix uit as ze ligge te roke
    als ge er zelf maar geen last van hebt
    trouwens leve doe je niet voor eeuwig en je kan wel zegge van
    sigarette enzo stinke maar tis op momente wel lekker dus
    maarja smijn mening maarO-)

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je wordt er misschien niet direct door beinvloed, en misschien heb jij geen last van rook in een ruimte maar dat zijn niet de enige punten die worden beinvloed door roken. De verzekeringsmaatschappijen betalen zich blauw aan het uitbetalen van vergoedingen voor ziektes die veroorzaakt zijn door (mee) roken. De premie's gaan daardoor omhoog en de werkgevers zitten met de puree wanneer men vaker dan normaal ziek is. Het beinvloed ons allemaal.

8. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    dat is echt storend ja, stop dan gewoon niet...

9. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een beetje overdetop dat het overal verplicht wordt na 1 januarie.
    ik vind het ongezellig.
    we hadden 1e 1 centrale kantine, waar iedereen die rookte, rookte, en iedereen die dat niet deed niet (meeroken).
    het is goed dat het kan, maar het is niet overal nodig.

10. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    blijkbaar hebben al 700.000 mensen aangegeven dat ze vanaf 1 jan. gaan stoppen met roken. Best knap. Maar voor de mensen die gewoon willen roken zijn ze wel streng geworden vind ik.Ik rook zelf niet maar vind wel dat ze weer te ver kunnen gaan met regels tegen roken.. je mag niet binnen roken maar ook niet buiten op het perron?!

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Deze regel vind ik net te ver gaan. Roken is slecht en dat weet iedereen, meeroken is ook net zo slecht. Zelf was ik gestopt met roken toen ik dit voorstel hoorde via m'n baas. Bij ons in de winkel waar ik werk rookt iedereen op1 jongen na, we werken er met z'n vieren. Ook de vastye klanten roken, op een paar na. Deze hebben er allemaal geen bezwaar tegen en nu moeten zij buiten in de kou gaan roken, voor wie :confused: ik weet 't niet :+
    In grotere bedrijven kan ik me de rook-situatie wel voorstellen. Waar mijn moeder werkt is maanden gelenden al geklaagd erover en is er meteen een aparte rokersruimte gekomen. Zo had 't moeten blijven: Zodra er pas bezwaar is tegen het roken dàn moeten er pas maatregelen worden getroffen.

Straks wordt het nog verboden te roken in je eigen huis omdat als de postbode de brievenbus opendoet hij ook lichtjes mee rookt :{

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het goed dat het eindelijk verboden word. De meeste rokers hebben toch zo'n blok voor hun kop dat ze denken dat iedereen erop zit te wachten om hun vieze tabaks lucht in te ademen..

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Maar dit verbod zal er hoogstwaarschijnlijk voor zorgen dat er minder sigaretten tabak enz. wordt verkocht.
    En dat terwijl de rokers een grote bron van inkomsten is voor Nederland, en kan er tot leiden dat er nog meer moet worden bezuinigd :{

14. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    NOG meer bezuinigingen? dat overleef ik niet.. dan sterf ik niet aan roken maar aan bezuinigen. vaag :) tja.. sommige zijn blij met die wet, maar blijkbaar ook veel niet.

15. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    vuile KKsigaretten!!!!!! ik ben echt superblij dat deze wet komt eindelijk kan je een keer zonder zo'n rookwalm om je heen thuiskomen van openbare gelegenheden.

16. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Roken kost ook heel veel geld. Als je alleen al kijkt wat mensen die roken extra kosten in de gezondheidszorg, dan kunnen ze daar weer op bezuinigen.

17. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    als ik chil aan het xdozen ben en m'n vader zit op de bank(7 meter van me af) en als hij een peuk op steek dan begin ik al te hoesten
    ik heb geen astma maar het is gewoon goor

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zelf rook en drink ik niet. Roken verbieden in bepaalde ruimtes, en dan vooral op het werk, vind ik een goed plan.

Roken verbieden in disco's vind ik zelf wel goed, maar het gaat wel in tegen de heersende cultuur waarbij de sigaret iets is dat bij het uitgaan hoort. Nu krijg je dus mensen die buiten gaan staan te roken.

Ik denk dat de hoeveelheid rook in disco's ook samenhangt met het idee van de uitbaters dat ze maar niet teveel verkoeling moeten regelen zodat er meeer drankjes verkocht worden :mad:

Wanneer wordt het verboden om overmatig veel te zuipen?

:)

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben hier hardstikke blij mee! Ik kan absoluut niet tegen de rook (ogen, luchtwegen), verder stinken je kleren als de tering.

Maar wat misschien nog veel belangrijker is, is dat het roken om 'erbij te horen' minder zal worden. Dit vind ik echt het domste wat iemand ooit kan doen!

20. Geronimo

Geronimo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het discrimineren!! Ok als je aan het eten bent zou de gene wat rookt respect moeten tonen om te wachten. Ik zelf loop dan weg als ik dringend een peuk moet hebben.
    Maar luister....wat denk je van de uitlaatgassen van auto`s!!! Wetenschappelijk is bewezen dat 30,6% van uitlaatgassen schadelijk zijn, wel minimaal....maar hoeveel auto`s rijden er!!! Ga een parkeergarage in.....niet alle gassen zijn weggefilterd!!!

En als laatste de Overheid.....met zo een wet neer te zetten, stel dat nederland massaal stopt met roken.....heeft de staat 20% minder in hun portomonee!!!!! Als er een mogelijkheid bestaat dat binnen een jaar de rokers halfveert en met name met kopen van tabak, dan is volgend jaar de tabaks prijs gedaaldt!

Samen leven moet kunnen met wederzijds respect!

Deel Deze Pagina