Beste MP3-speler!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 17 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pussyfart

    Pussyfart ''The black dots''

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo!

    Ik ben op zoek naar een MP3 speler voor rond de €200,-

    Ik heb deze momenteel op het oog. Hij kost € 140,- , maar is hij dat volgens jullie waard? Hieronder de specs:

    [​IMG]

    " Grafisch display met 7 achtergrondkleuren
    Je ziet op het display in één oogopslag alle informatie die je nodig hebt. Doormiddel van ID3 tags scrollt de naam van de artiest en de titel van het nummer door het scherm. Daarnaast kun je het uiterlijk van je MP3 Speler met één druk op de knop veranderen voor een compleet andere look. Je kunt namelijk tot 7 achtergrondkleuren instellen. Zo ziet je MP3 Speler er dus elke keer weer anders uit.

    MP3 / WMA / ASF
    You name it and it's got it. Op KaZaA vind je ook vaak nummers in het WMA formaat, daar merk je over het algmeen weinig van, totdat je het nummer op je MP3 Speler zet. Die speelt 'm namelijk niet. We weten hoe irritant dat is, en hebben gezorgd dat je MP3 Speler gewoon alles kan afspelen.

    FM Radio luisteren en opnemen
    Behalve je eigen MP3's kun je ook gewoon naar de radio luisteren. Hoor je nou een plaat die je zelf ook wilt hebben dan druk je gewoon op de record-knop. Je MP3 Speler neemt dan op van de radio. Door een speciale MP3 encoding functie wordt hetgeen wat je opneemt direct omgezet in MP3 waardoor je ongelofelijk veel ruimte bespaart en optimaal gebruik maakt van je 128mb. En misschien een tip, hoor je ook vaak een nummer dat je wel zou willen downloaden maar je hebt geen pen en papier bij de hand om de titel op te schrijven? Neem gewoon de DJ op wanneer hij de naam noemt!

    Voice recording
    Behalve van de radio kun je natuurlijk ook je eigen stem, of de stemmen van anderen opnemen. Je kunt zelf de kwaliteit instellen (16, 32 of 64 kbps) waardoor je optimaal gebruik maakt van de ruimte op je MP3 Speler.

    Twee hoofdstelefoon aansluitingen
    Je kunt natuurlijk in je eentje naar je muziek luisteren, maar waarom niet samen met je vrienden? De Decktron heeft 2 line-out ingangen aan boord, waardoor je twee oortelefoontjes kunt aansluiten. Zo hoef je nooit meer je huidige setje te delen met iemand anders.

    Puur gebruiksgemak
    Net als iedereen vinden we gebruiksgemak heel belangrijk. Maar hoe makkelijk onze baby te bedienen is… onze concurenten hebben er slapeloze nachten van. Je hoeft geen ingewikkelde programma’s op je computer te installeren zoals bij andere MP3 spelers; gewoon het gebruiksgemak van Windows of MacOS. Je hoeft de MP3 Speler niet te installeren of in te stellen, het is gewoon een kwestie van ‘m in de computer pluggen. We veranderen Plug & Prey in Plug & Play. Daardoor kun je het bijgeleverde stekkertje op elke willekeurige computer inpluggen en je muziek met je vrienden delen.
    Steek de stekker in de USB drive en een extra schijf verschijnt in Deze Computer. Dan is het slechts een kwestie van mp3’s met sneltreinvaart (circa 900 KB/s) kopiëren en plakken.

    Jij hebt de volledige controle
    Je bepaalt zelf welke nummers er op je MP3 speler komen, en welke niet. Je hoeft niet meer op een CD eerst 10 tracks over te slaan voor je dat vette nummer vindt, maar maakt een eigen compilatie van alleen de tracks die jij leuk vindt. De bestanden blijven met gemak 10 jaar op de MP3 Speler staan, en kunnen 1 miljoen keer overschreven worden.

    FlashDrive
    Met een druk op de knop verander je je MP3 Speler in een FlashDrive, waardoor je er naast MP3 files ook gewone bestanden op kunt zetten om overal mee naartoe te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een PowerPoint presentatie of een Word document voor school of werk. Plug ‘m in elke computer, en je hebt weer toegang tot je files.

    Upgradeable firmware
    Ook na aankoop van je MP3 Speler blijft de fabrikant de firmware upgraden om te zorgen dat je altijd up-to-date bent met de laatste mogelijkheden. We roepen dat dit de MP3 Speler is met de meeste functies is voor z'n prijs, en we zijn van plan om dat nog even te blijven doen!"
     
  2. IcedToM

    IcedToM Guitarshredder

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren deze mp3 speler aangeschaft. De reden dat ik voor de Iriver heb gekozen is vooral de geluidskwaliteit, en die is dan ook geweldig. Daarnaast is die Firmware upgradable, en is de speler gewoon heel compleet. (Beschermhoesje, armband, neckhanger e.d) Ook vind ik het erg fijn dat de speler AA batterijen gebruikt.
    Je kan wel zoals sommige mensen zeggen een Ipod o.i.d voor zo'n 300 euro halen, maar ik persoonlijk heb niet zoveel geheugen nodig aangezien ik hem alleen voor de heen en terugreis naar m'n Hogeschool gebruik. Aan 2 uur muziek heb ik dan eigenlijk al genoeg, en met 256MB kan je zo'n 4 tot 5 uur muziek kwijt.
    Anyway, ik ben er erg tevreden mee, een topproduct!
     
  3. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorrige week ook eindelijk een iriver aangeschaft. Ik heb een hele tijd zitten te twijfelen tussen de 390T en de 590T, maar ik heb die 390T eerst ff in de winkel (Dixons) in m'n handen gehad en ik vond hem nogal plastikkerig/goedkoop aanvoelen. Uiteindelijk ben ik vooor de iriver 590 gegaan en ik vind hem geweldig. Hij heeft echt enorm veel functies en 4 uur muziek is precies de juiste hoeveelheid voor mij. Daarbij komt nog eens dat de mp3 speler enorm stevig aanvoelt. Ook de gelijdskwaliteit is super en hij is ook nog eens te gebruiken als externe harde schijf! Ik raad daarom iedereen deze mp3-speler aan. (Ps ik heb 'm bij www.mobileplaza.nl gekocht.
     
  4. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Weet iemand of iAudio een goed merk is? Is het vergelijkbaar met merken zoals iRiver, Sony, Creative etc? Ik heb namelijk deze op 't oog*)
     
  5. Da BjOrN

    Da BjOrN Active Member

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze mp3 speler een paar maanden geleden ook gekocht.
    Ik vind dat hij goed geluid geeft maar de oordopjes die je erbij krijgt geven niet zoveel geluid.
    Maar ook al na een paar maanden geen enkele beschadiging door het bescherm hoesje.
    Ik vind dit 1 van de beste mp3 spelers die ik tot nu toe gezien heb._O_
     
  6. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nog steeds op zoek...:) dus ik zit een beetje rond te kijken... zie ik deze: MICROBOSS MP3 Flamenco II

    Ultralight MP3 player with music capacity day and night 24 hours

    This MP3 Player works with the following Futures

    - Reader/Writer for Compact Flash/
    Microdrive Card Type l & ll
    - Removable drive for data storage
    - Compact-Flash-Cards Type 1 & ll up to
    1GB Memory (Not included in the product,
    available from us or any other vendor)
    - Support for IBM microdrive with connection
    to PC's USB port
    - 8 different keys, Headphone-output
    - Stores up to 500 songs : 24 hours playing capacity
    - Ultra light weight 65grams
    - Frequency range 20Hz- 20Khz,
    SNR>100 db, THD <0.05%
    - Up to seven hours continuous play with
    included 2 AAA batteries
    - Auto Power off
    - Protective dust cover for the memory slot
    - Display Features: Display Song track number,
    Low battery indicator, - Real time display
    - Connectors: Headphone and USB Port
    - Windows 98/2000/XP and Mac OS supported

    Push Buttons

    Play/Pause and Power/Stop (auto power off)
    Rewind/Forward, Volume up/down, Key Lock/Unlock
    EQ (six settings) and Play Mode (six modes)


    no memory / with 128MB / with 256MB
    € 39,- € 89,- € 99,-

    ik weet niet... hij is wel erg goedkoop...

    heeft iemand hier al eens van gehoord misschien...???

    P.S. ja ik weet dat iRiver hele goede spelers heeft maar zoveel geld heb ik niet...
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  7. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    De iAudio Cowon 300 had de allerbeste geluidskwaliteit doordat er een hardware decoder in zit ipv een software decoder zoals bij alle andere (Iriver, Ibead, Mobiblu etc). Dat is tenminste wat ik heb opgepikt van het tweakers forum. Ik raad je aan daar goed te kijken want daar zitten veel mensen die er verstand van hebben. Ik denk dat de Cowon 400 nog beter zal zijn als zn kleine broertje, dus ik denk dat je hiermee een goede keus maakt.
     
  8. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Ok, thanx voor de info. *Surft naar tweakers.net8)

    Ik heb hier de specs lijst gevonden:

    MP3, MP2, WMA, ASF, WAV Playback, Voice Recording, FM Tuner and FM Radio Recording, Direct MP3 Encoding, USB Flash Drive.
    Built-in Flash Memory (128MB/256MB/512MB/1GB)*
    4 Lines of Wide Graphic LCD
    124 Colors LED Backlight
    USB 1.1 Interface
    Up to 15 hours of playback using AAA battery
    Multilingual Support (iAUDIO 4 has embedded fonts for international characters)
    Enhanced Navigation
    Play/Pause/Intro-play, Stop, Record
    Next Track/Previous Track, Fast-Forward/Fast-Rewind
    Section Repeat
    Adjustable Seeking Speed
    Volume (Digital 40 levels)
    Various EQ & Sound effects
    - Adjustable 5 Band User EQ
    - Normal, Rock, Pop, Jazz, Classic, Vocal, User
    - BBE: Improves the brilliance and clarity of the music
    - Mach3Bass: Provides deeper and tighter bass
    - BBE MP: Adds warmth and clarity from compressed music files
    - BBE ViVA : Creates an authentic and exciting 3D sound effect from stereo speakers
    Resume(Remembers last playback position), Auto Power OFF
    HOLD Switch
    Adjustable Backlight ON Timing, Scroll Speed, Backlight Colors
    Firmware Download, Logo Image Download
    ID3V2, ID3V1, Filename Support
    Device Information (Firmware Version, Memory Usage)
    Software
    - jetShell (file transfer, MP3/WMA/WAV/AUDIO CD PLAY, MP3 ENCODING)
    - jetAudio (integrated multi-media player)
    Software
    - jetShell(File transfer, MP3/WMA/WAV/CD playback, MP3 encoding)
    - jetVoiceMail (SC4 playback/record, Voice mail, Voice memo)
    - jetAudio (Integrated multimedia player)
    * Actual formatted capacity less


    Playback formats MPEG 1/2/2.5 layer 3 supports whole range of 8kbps ~ 320kbps, 8kHz~48kHz and VBR
    WMA (20kbps~ 192kbps) supports whole range of 8kHz~48khz
    WAV supports up to 44.1Khz Mono

    Capacity Built-in Flash Memory (128MB/256MB/512MB/1GB)*

    PC interface USB 1.1 (Up to 6M bps)

    Battery 1.5V, Size AAA battery X 1 EA
    (Up to 15 Hours of Continuous Playtime)

    Buttons PLAY(PAUSE), FF, REW, MENU(NAVI), VOL+, VOL-, MODE, REC

    Switch HOLD

    Display Wide Graphic LCD with 124 Colors LED Backlight(Multilingual Support)

    S/N ratio 95 dB

    Frequency Range 20Hz ~ 20KHz

    Maximum output 13mW + 13mW (16 Ohm Earphones)

    Dimensions 2.95 X 1.26 X 0.67 inches (75.0 X 32.0 X 17.0 mm)

    Weight 1.16 oz (33g) (Without Battery)

    * Actual formatted capacity less

    [​IMG]
    _O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2004
  9. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gisteren deze gekocht: Packard Bell Audiokey
    [​IMG]
    Hij is nu overal in de aanbieding voor ongeveer €100. Ik vind het echt een topdingetje. Hij is erg simpel te gebruiken en er komt goed geluid uit. Ik ben er erg tevreden over, zeker een tip voor mensen die op zoek zijn naar een mooie mp3 speler voor een leuke prijs.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  10. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Afgezien van dit boeien de specs niet zo heel veel. Alle volwaardige mp3spelers die nu worden uitgebracht hebben zo ongeveer hetzelfde. En dit is een hele volwaardige speler ;). Kijk vooral naar de gebruikerservaringen en daar zijn er heel veel van op tweakers (behalve nog van de Cowon 400 natuurlijk).

    De Cowon 300 wordt bijvoorbeeld erg hoog geprezen vanwege zijn superieure geluidskwaliteit (je krijgt er ook nog eens superieure oordopjes bij). Nadeel is dan weer dat je bestanden met software moet overzetten (dus niet plug & play) en dat ie alleen mp3tjes leest.

    Je moet kijken welke functies voor jou echt belangrijk zijn, hoeveel mb je wilt en hoeveel je wilt uitgeven. Zo heb ik bijvoorbeeld ook naar de Cowon 300 gekeken, maar ik wilde dat ie ook plug & play was. Ik wilde 256 mb en eigenlijk onder de 200 euro blijven. Ik heb lang gekeken naar ibeads en irivers enz maar vond ze eigenlijk allemaal te duur of niet goed genoeg. Toen kwam ineens de Mobiblu DAH-1000 voor 169 euro en de 1e reacties waren uitermate positief. Dus ik heb die gelijk besteld en het enige nadeel vind ik eigenlijk dat een week later de 512 mb versie geleverd kon worden en dat ik dan liever die had voor 219 euro :D. Maar ach ja.....

    Wat ik mensen die nu op zoek zijn aanraad:
    -Wil je de beste geluidskwaliteit en ben je bereidt er wat voor uit te geven, neem dan een Cowon 400.
    -Wil je goede geluidskwaliteit en verder de belangrijkste functies (radio, voice-record, plug&play enz) voor een lage prijs, neem dan de Mobiblu DAH-1000

    Deze 2 spelers hebben de beste (geluidskwaliteit+opties) / prijs verhouding.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  11. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb die CW 300, van iaudio en ben er erg tevreden over.

    Zeker over de duur van de batterij, ze zeggen 30 uur maar dat haalt ie denk ik niet. Maar het er laatst 2 weken met een baterij gedaan en luister elke dag minimaal 2 uur. (werkdagen, want dan zit ik in de trein :) )
     
  12. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die gekocht dan?
     
  13. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    @Ghostkiller14: Denk dat die em van dixons heeft..

    IK heb vandaag de MPman mp-f75 bij dixons gekocht voor 150 euro. Tis een mp3 speler met een heel mooi design, en er komt top geluid uit..
    De speler heeft ook een radio en je kan opnemen direct van radio,voice en met de bijgeleverde line-in kabel kanj e ook direct opnemen van tv,cd-speler enz..
    En niet te vergeten! je kan er 2 games op spelen (Ja je leest et goed :))

    Dit is em:

    [​IMG]

    Dimension : 43 x 70 x 18mm
    Weight : 42g(excluding batteries)
    Power (playing time): 1.5v AA Alkaline X1 (24hours)
    Memory : Built-in - 128M/256M/512 Flash Memory
    Maximum Output : 8mW x 2
    Display : FSTN 128*64dot 4Line LCD/Backlight
    PC Interface : USB 1.1
    S/N Ratio : >90dB

    http://www.mpman.com/sites/english/p_f75.asp
     
  14. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Er kan er maar 1 de beste zijn:
    [​IMG]

    Deze heb ik dus en wat is deze fijn zeg, optimale bediening en kwaliteit geluid!! _O_
     
  15. Tha real gamerr

    Tha real gamerr casual gamer

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nu sinds kort de MP3 PLAYER 256 MB WITH FM RADIO, VOGUE van sweex.
    http://www.sweex.com/content.asp?pcID=97 check link;)
    een behoorlijk fijn dingetje kan ik jullie zeggen...
    ok hij heeft dan niet zo veel geheugen maar aan 60 nummers heb ik heus wel genoeg..
    en anders heb je altijd nog van die fijne geheugenkaartjes:p
     
  16. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Er er kan er maar 1 de duurste zijn ;)
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kheb er gister al mee gepatst in het pats topic maar dat kwil nog een keer patsen :+

    [​IMG]

    De harddisk speler van iRiver is de iHP120. De iHP120 wordt uitgevoerd met een harddisk van 20GB = 20000MB. Dat is ruim voldoende voor 6000 MP3 of 12000 WMA bestanden. Uniek aan deze speler is dat deze ook Ogg Vorbis bestanden afspeelt. U kunt de speler echter ook gebruiken als 'opslagmedium' voor andere PC bestanden. Door de snelle overdracht van USB 2.0 is het een kwestie van minuten om de iHP120 met uw volledige MP3, WMA of Ogg Vorbis muziek collectie te vullen. Het navigeren gaat bij de harddisk spelers meestal met een navigatie scroll wheel. iRiver heeft hier ook voor gekozen, met dit scroll wheel navigeert u door de menu's, directories, en tracks. Het grote licht blauwe verlichte display van de speler en afstandsbediening van de iHP120 is zeer goed leesbaar in het donker of als de zon op het display schijnt. De ingebouwde lithium batterij haalt een speelduur tot 16 uur. Voor de behuizing van de iHP120 wordt gedeeltelijk magnesium gebruikt, dit is een bijzonder sterk en krasvast materiaal en weegt haast niets, de speler weegt net 160 gram. De optical line-in ingang maakt het mogelijk om zonder kwaliteitsverlies van een andere digitale of analoge bron bijvoorbeeld een Minidisk of Hifi set muziek of spraak op te nemen, de optical line-out uitgang daarentegen geeft het geluid digitaal of analoog weer (afhankelijk welke line-out kabel gebruikt wordt) en kan doormiddel van een optical kabel bijvoorbeeld op een geluidskaart van een PC worden aangesloten. Verder is de iHP120 firmware upgradable, beschikt over een FM tuner met 20 presets en 5 vooraf ingestelde (+ 1 handmatige) equalizer modes.

    Specificaties
    Standaard geheugen 20GB harddisk
    Geheugen uitbreiding niet mogelijk
    Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis
    Grafische LCD display met backlight
    Grafische LCD afstandsbediening met backlight
    ID3-tag support
    Connectiviteit USB 2.0 (USB 1.1 compatible)
    Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
    Firmware upgradeable
    12MB DRAM anti shock buffer
    Stereo oortelefoon set
    Beschermhoes meegeleverd
    Maximaal vermogen 2x 20mW
    Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
    Batterijtype 1300mAh Lithium-ion batterij
    Batterij speelduur tot 16 uur
    Afmetingen 60mm x 19mm x 105mm
    Gewicht 160 Gram incl. batterij
    5 + 1 handmatig equalizer presets
    Xtreme EQ - Xtreme 3D
    Signal to Noise speler > 90DB
    Signal to Noise tuner > 50DB
    Kleur aluminium met antraciet champagne
    Behuizing magnesium
    FM tuner
    Voice recorder en FM recorder
    Direct MP3 encoder (line-in)
    Optical Output (digitale line-out uitgang)
    2 jaar volledige fabrieksgarantie
    Website fabrikant www.iRiver.com
    Ondersteunde besturingssystemen

    Windows 98/ME/2000/XP
    Mac Os X
    In de doos

    iRiver iHP120 Jukebox 20GB
    LCD afstandsbediening
    Stereo oor telefoon
    Opname microfoontje met clip
    Oor telefoon verlengkabeltje
    AC adapter 220v
    Lederen beschermhoes met riemclip
    USB aansluitingskabel
    Line in kabel - encoder kabel
    Handleiding
    Software CD en Driver

    Masterchief vroeg om een review dus ik zal er wel 1tje maken, zoals ik al zei, verwacht m zondag :)
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    nee hoor ;) ,
    [​IMG]
    Fabrikant
    Archos

    Type
    AV380 Video Recorder

    Soort opslagmedium
    Harde schijf

    Standaard geheugen
    80000 MB

    Multisession support
    n.v.t.

    Geheugen uitbreiding
    n.v.t.

    Ondersteunde media
    MP3, WMA

    Max. geheugen
    80000 MB

    Anti-shock (MP:cool:
    n.v.t.

    Anti-shock (Audio)
    n.v.t.

    LCD screen
    3,8

    ID3-Tag support


    Firmware upgradable


    Voeding
    Rechargeable Li-Ion Battery, 220V AC Adapter

    Batterij speelduur
    (MP:cool: 10 uur uur

    Afmetingen (l x b x d)
    112 x 82 x 31 mm

    Gewicht
    45 gram

    Equalizer modes
    -

    Signal-to-noise ratio
    -

    Kleur
    Zilvergrijs

    Spraakopname


    Afstandbediening
    Ja, voor video module

    Ingebouwde batterijlader


    FM Radio


    Garantie
    12 maanden

    Inhoud van pakket
    AV380 Video Recorder
    USB 2.0 kabel
    AC adapter
    Li-Ion batteries (already installed)
    Stereo oortelefoons
    AV kabel (SCART adapter)
    CD met MusicMatch™ & drivers & handleiding
    Video Module
    Audio & video kabels
    Afstandsbediening

    prijs 799 euro!! 8)
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    EN heb jij die of wil je m graag hebben?
     
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    is iets te duur 8)
    maar hij is wel mooi :9 :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina